Doctor safaei contact

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس

ظاهر شدن چین و چروک­‌های صورت یک پدیده طبیعی است. اگر عادت دارید مرتب چشم­هایتان را تنگ کنید، بینی خود را چروک کنید یا اخم کنید و ابروهایتان را درهم بکشید. برای از بین بردن سریع و ایمن چین و چروک، متخصصان زیبایی تزریق بوتاکس را توصیه می­کنند. این تزریقات نیاز به آمادگی قبل و توانبخشی خاصی بعد از عمل ندارند و عملا بدون درد هستند. بسته به ناحیه اصلاح، تزریق بوتاکس به صورت عضلانی یا زیر جلدی انجام می­شود. تزریق دارو نه تنها برای از بین بردن، بلکه برای جلوگیری از ظهور چین و چروک جدید نیز موثر است.

نحوه تزریق بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس روی گروه‌های خاصی از عضلات صورت اثر می‌گذارد، تکانه‌های عصبی را مسدود می‌کند و ماهیچه‌های تقلیدی را شل می‌کند، در نتیجه چین و چروک‌های پویا را صاف می‌کند و از بروز چین‌های جدید جلوگیری می‌کند.

تزریق بوتاکس توسط بهترین دکتر بوتاکس تهران

بوتاکس چیست؟

بوتاکس (Botoxدارویی تزریقی است که برای جوانسازی پوست استفاده می­شود. ماده موثر بوتاکس یک سم ارگانیک است. اما نگران نباشید: این ماده در دستان یک پزشک واجد شرایط، به یکی از موثرترین ابزارها برای مبارزه با تغییرات مرتبط با سن تبدیل می شود. بوتاکس صورت به شما این امکان را می­دهد که چین و چروک­ های عمیق را از بین ببرید. درمان با تزریق بوتاکس راه حل سریع و ایمن برای از بین بردن چین و چروک و به نظر رسیدن بهتر، جوان تر و شاداب تر برای مدت طولانی است. درمان بوتاکس عمدتا برای محو کردن و از بین بردن چین و چروک های چشم، چروک های پیشانی و گردن استفاده می شود.

تزریق بوتاکس | بوتاکس چیست

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس | جوانسازی صورت با تزریق بوتاکس 

این دارو بر اساس دوز سم بوتولینوم بسیار خالص شده نوع A ساخته شده است. هدف آن شل شدن موقت ماهیچه های تقلیدی است که چین و چروک را تشکیل می­دهند. در عین حال، حالات چهره کاملاً حفظ می­شود.

نحوه عملکرد بوتاکس

دکتر فرامرز صفایی پیروز در مورد نحوه عملکرد بوتاکس می­گوید: "این قوی ترین نوروتوکسین شناخته شده برای انسان است." او می‌گوید: «توکسین به سیناپس‌های ماهیچه‌ها می‌رود و از انتقال تکانه به ماهیچه جلوگیری می‌کند. وقتی سم در عضله وجود دارد، آن عضله نمی تواند در اطراف سیناپس منقبض شود. به طور خلاصه، عضله به طور کامل یا جزئی فلج می شود و نتیجه این است که این خطوط بیان احساسات صاف می­شوند. بطورکلی درمان­ها موقتی هستند و ممکن است بین دو تا چهار ماه طول بکشند.

 دکتر صفایی | بوتاکس چیست | نحوه عملکرد بوتاکس

BOTOX چیست؟

روش تزریق بوتاکس چگونه است؟

یک سوزن ظریف برای تزریق سم بوتولینوم استفاده می­شود. این دارو دقیقاً در نواحی تعیین شده تزریق می­شود. تزریقات صحیح را فقط می­توان توسط پزشکی که آموزش مناسب را دیده و دارای گواهی تایید کننده است، انجام داد. زمان لازم برای تزریق بوتاکس چند دقیقه (حداکثر 10تا15 دقیقه) می باشد و بطور معمول نیازی به بی حسی نمی باشد ولی ممکن است 20تا30 دقیقه قبل از تزریق از پماد بی حسی کننده موضعی استفاده شود. تزریق بوتاکس با استفاده از سوزن های بسیار ظریف (مانند سرنگ انسولین) به عضلات خاص انجام می شود و با درد بسیار کمی توام می باشد. تعداد تزریق بوتاکس بسته به میزان چین و چروک دارد و فردی به فردی دیگر متفاوت است. بطور معمول در نواحی پیشانی 10تا16 خط اخم 4تا6 و دور چشم 3 تزریق انجام می شود.

بوتاکس چیست و چگونه انجام میشود

روش تزریق بوتاکس | بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس توسط دکتر فرامرز صفایی پیروز

دکتر صفایی پیروز دارای بورد تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی است و تزریق بوتاکس یکی از اصلی­‌ترین خدمات وی می­‌باشد. تزریق بوتاکس توسط دکتر فرامرز صفایی پیروز بدون درد و عوارض، با تضمین اثربخشی و ماندگاری بالا در محیطی کاملا مدرن و بهداشتی و مورد تایید وزارت بهداشت انجام می­‌گیرد. بوتاکس فقط باید تحت نظر پزشک استفاده شود. بسیار مهم است که تزریق ها دقیقاً انجام شوند تا از عوارض جانبی جلوگیری شود. اگر بوتاکس درمانی نادرست انجام شود می تواند خطرناک باشد. دکتر صفایی پیروز در تزریق بوتاکس به نواحی مختلف صورت به بهترین شیوه عمل می‌کند.

بهترین سن بوتاکس

معمولاً بوتاکس در سنین میانسالی و بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا چین و چروک‌های عمیق‌تر با پیری پیش می‌روند. با این وجود نیز برخی افراد ممکن است در سن کمتر به دنبال بهبود ظاهر جوان‌تر و تقویت درخشندگی صورت خود با بوتاکس باشند.

ترمیم بوتاکس | بوتاکس چیست؟ | تزریق بوتاکس

سوالات تزریق بوتاکس | بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس به چانه

غذا خوردن، لبخند زدن، صحبت کردن ممکن است باعث بوجود آمدن چین و چروک هایی در ناحیه چانه شود. با بوجود آمدن چین و چروک در ناحیه چانه دیگر استفاده از کرم و روش های ساده برای رفع این چین و چروک جواب نمی دهد. برای برطرف کردن مشکلاتی همچون رفع چین و چروک قسمت چانه بهتر است از روش کاربردی تزریق بوتاکس به چانه استفاده شود. تزریق بوتاکس یکی از موثرترین روش ها برای رفع این چین و چروک است که بسیار سریع تاثیر میگذارد و تا چند ماه اثر آن باقی می ماند.

تزریق بوتاکس به چانه

بوتاکس| تزریق بوتاکس | قیمت بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

هزینه بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد، دکتر فرامرز صفایی پیروز برای تعیین هزینه تزریق بوتاکس نیز این پارامترها را در نظر می گیرد:

  • برای مقاصد پزشکی است یا زیبایی
  • فردی که تزریق را انجام می­دهد
  • ناحیه­ای که در آن تزریق صورت می­گیرد.
  • تعداد واحدهای بوتاکس مصرفی
  • میزان چین و چروک

هنگامی که به هر دلیلی بوتاکس را برای درمان خود در نظر می­ گیرید، بسیار مهم است که مطمئن شوید ارائه دهنده یک متخصص واجد شرایط است. تزریق بوتاکس باید حتما توسط یک فرد با تجربه و متخصص صورت بگیرد. در غیر این صورت می تواند آسیب هایی به دنبال داشته باشد.

هزینه بوتاکس صورت

هزینه بوتاکس صورت به چندین عامل بستگی دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

  •  تجربه پزشک: تجربه پزشک و تخصص او در انجام این نوع درمان‌ها، هزینه درمان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
  •  تعداد نقاطی که باید تزریق شوند: هر چه تعداد نقاطی که باید تزریق شود بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز در پی دارد.
  • محصول مورد استفاده: برند بوتاکس و محصول مورد استفاده نیز از دیگر عواملی است که به هزینه کل درمان بوتاکس افزوده می شود.

نحوه اثر بوتاکس چگونه است؟

توکسین بوتولینوم نوع A بر محل اتصال اعصاب و عضلات اثر کرده و مانع آزاد شدن ناقل شیمیایی به نام استیل کولین از انتهای عصب می شود و در نتیجه مانع انقباض عضلات شده و در نتیجه چین و چروک ایجاد نمی شود با شل شدن و عدم استفاده طولانی مدت عضلات چین و چروک ها بتدریج از بین رفته و بلوک عضلات مانع ایجاد چین و چروک های جدیدتر می شود اگر چه بوتاکس اثرات قابل توجه در چین های دینامیک (چین هایی که در حال حرکت ایجاد می شوند) دارد ولی اثری بر روی قوام پوست ندارد.

تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص | هزینه تزریق بوتاکس

قیمت تزریق بوتاکس | قیمت بوتاکس

بوتاکس پیشانی

ما از تزریق بوتاکس برای چین و چروک های پیشانی زمانی استفاده می کنیم که چین های پوست در سطح اولیه عمق ایجاد شده باشند. همچنین اگر پیر شدن ظاهر ناشی از چین و چروک روی صورت شما را آزار می دهد، می توانید به درمان بوتاکس روی بیاورید. قبل از تزریق بوتاکس پیشانی در بارداری باید با پزشک متخصص زنان مشورت شود.

تزریق بوتاکس زیر چشم

تزریق بوتاکس زیر چشم یک روش زیبایی‌پزشکی است که برای کاهش چین و چروک‌های زیر چشم استفاده می‌شود. این روش شامل تزریق مقدار کمی بوتاکس به ناحیه زیر چشم است که باعث کم‌شدن ماهیت چین و چروک در این ناحیه و افزایش تونس آن می‌شود. مزایای تزریق بوتاکس زیر چشم می‌تواند شامل کاهش چین و چروک‌های زیر چشم، افزایش جوانی و شادابی پوست در این ناحیه باشد. مهم است که این روش توسط یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود و همچنین افرادی که قصد دارند از این روش استفاده کنند، باید با پزشک خود مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که این روش برای آن‌ها مناسب است.

تزریق بوتاکس برای جای جوش

تزریق بوتاکس برای جای جوش می‌تواند مزایا و موارد زیر را داشته باشد:

  •  کاهش ترشح چربی: بوتاکس می‌تواند ترشح چربی پوست را کاهش دهد که می‌تواند به کنترل جوش‌ها کمک کند.
  •  کاهش التهاب: بوتاکس ممکن است به کاهش التهابات پوست کمک کند که در نتیجه‌اش منجر به کاهش جوش‌ها شود.
  •  بهبود ظاهر پوست: تزریق بوتاکس می‌تواند باعث بهبود ظاهر پوست و کاهش ظاهر جوش‌های قرمز و تورمی شود.
  • کاهش اثرات جوش: بوتاکس ممکن است به کاهش اثرات جوش‌های قدیمی و جلوگیری از ظهور جوش‌های جدید کمک کند.

بوتاکس پنجه کلاغی

یکی از موثرترین درمان‌ها برای ازبین بردن چین و چروک دور چشم، بوتاکس پنجه کلاغی نام دارد. شما با بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم، می‌توانید چین‌وچروک‌های اطراف چشم خود را از بین ببرید. با این روش در کمترین زمان، با حداقل هزینه پوستی صاف، زیبا و جوان خواهید داشت.

ترمیم بوتاکس

معمولا بعد از مدت حدود 7 ماه تا یک سال بوتاکس تزریق شده تاثیر خود را از دست می دهد. برای جلوگیری از به وجود آمدن دوباره چین و چروک روی صورت و برای برای جلوگیری از از بین بردن اثر بوتاکس برای ترمیم بوتاکس اقدام کنید. معمولا پزشکی که کار تزریق بوتاکس را برای شما انجام داده است، ترمیم بوتاکس را نیز انجام می دهد. دکتر فرامرز صفایی پیروز کار ترمیم بوتاکس را نیز با بالاترین کیفیت و کمترین عوارض انجام می دهد. بهترین زمان تمدید بوتاکس با توجه به توصیه و نظر پزشک می‌باشد.

 ترمیم بوتاکس | تزریق بوتاکس چیست؟ | دکتر صفایی

ترمیم بوتاکس گونه | ترمیم بوتاکس صورت

ماندگاری بوتاکس

مدت زمان ماندگاری بوتاکس ممکن است بین افراد متفاوت باشد و تحت تأثیر عوامل مختلف قرار بگیرد. در حالت معمول، تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت به طور تقریبی بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. یکی از عواملی که در ماندگاری و دوام بوتاکس تاثیر زیادی دارد، استرس و فشارهای روحی می‌باشد.

موارد کاربرد زیبایی تزریق بوتاکس کدامند؟

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های صورت استفاده می شود. موارد عمده کاربرد زببایی بوتاکس عبارتند از :

  •  درمان خطوط عرضی پیشانی
  •  خط اخم بالای بینی
  •  چین و چروک های اطراف چشم (Crow`s feet)
  •  چین و چروک روی بینی
  • همچنین بوتاکس باعث بالا رفتن خفیف گوشه خارجی ابروها می شود.(Chemical brow lift)
  • از سایر موارد می توان به درمان چین و چروک عرضی و عمودی ناحیه گردن، چین و چروک لب فوقانی و گوشه های دهان و ... اشاره کرد.

کاربرد تزریق بوتاکس | بوتاکس چیست؟ | ماندگاری تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس چیست | ماندگاری بوتاکس صورت 

تزریق بوتاکس برای حجیم شدن لب ها | تزریق بوتاکس به لب ها

تزریق بوتاکس لب به منظور از بین بردن خطوط اطراف لب ها استفاده می شود. بوتاکس لب ها را متورم نمی کند، می تواند روی انقباض ماهیچه های لب و اطراف آنها تاثیر بگذارد. بنابراین، می‌تواند عدم تقارن را اصلاح کند و یا لبخند لثه‌ای را اصلاح کند (لثه‌ها بیشتر از حالت عادی قابل مشاهده هستند). این می تواند چین و چروک های عمودی لب بالایی را که به دلیل انقباض دائمی لب بالایی در برخی افراد ایجاد می شود، کاهش دهد. برای حجیم کردن لب ها، بهتر است به تزریق ژل که یک محصول پرکننده است، روی آورید.

تزریق بوتاکس | حجیم کردن لب ها با تزریق ژل

بوتاکس صورت | نقاط تزریق بوتاکس

فواید تزریق بوتاکس

با استفاده از تزریق بوتاکس می توان خطوط بیان، چین و چروک پیشانی، خطوط عمودی لب، خطوط افقی پیشانی، خطوط گوشه های دهان، چین و چروک های گردن، عدم تقارن صورت، خطوط پلاتیسمی، گودی چانه، تعریق بیش از حد را از بین برد. دکتر فرامرز صفایی پیروز که به عنوان یک جراح زیبایی مشهور در ایران شناخته می شود، تخصص بی نظیری در زمینه تزریق بوتاکس ارائه می دهد. این مرکز مدرن و مجهز پذیرای بیماران از سراسر جهان و از ایران است.

فواید تزریق بوتاکس

فواید و کاربردهای تزریق بوتاکس | بوتاکس صورت

موارد منع مصرف بوتاکس کدام است؟

تزریق بوتاکس دارای مزایای بسیاری است، اما باید نکاتی را نیز در نظر گرفت. در اینجا به مواردی اشاره شده است که تزریق بوتاکس ممنوع است. اشخاصی که دارای شرایط زیر هستند بهتر است از مصرف بوتاکس خود داری کنند.

  • در دوران حاملگی مصرف بوتاکس ممنوع است.
  • وجود عفونت در محل تزریق
  • بیماری میاستنی گراو
  • اختلالات نوروموسکولر
  • سندرم Eaton Lambert
  • افرادی که آنتی بیوتیکهایی مانند جنتامایسین ، استرپتومایسین و کانامایسین مصرف می کنند.
  • افرادی که داروی دی- پنی سیلامین که در آرتریت روماتوئید کاربر دارد مصرف می کنند.
  • افرادی که تحت درمان با سیکلوسپورین هستند.
  • افرادی که داروی ضد مالاریای کلروکلین مصرف می کنند
  • مادران شیرده
  • اگر سابقه حساسیت قبلی به بوتاکس دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

تزریق بوتاکس در دوران حاملگی

عوارض تزریق بوتاکس

موارد کاربرد درمانی بوتاکس کدام است؟

  • دستیونی گردن
  • بلفارواسپاسم (پلک زدن بیش از حد)
  • تعریق بیش از حد در زیر بغل و کف دست (هیپرهید روزیس)
  • آشالازی ( اختلال در شل شدن اسفنکتر تحتانی مری)
  • میگرن و سایر اختلالات سردرد
  • تزریق اینترا در مال موضعی بوتاکس در نور و پاتی های دردناک فوکال مزمن موثر می باشد.
  • شقاق مقعد
  • در 15 اکتبر2010، انجمن دارو غذا آمریکا(FDA) استفاده از بوتاکس را در درمان میگرن مزمن مورد تایید قرار داد، هر چند بوتاکس برای درمان میگرنهای دوره ای(اپیزودیک) موثر نمی باشد.

کاربرد درمانی بوتاکس

چه نکاتی قبل از تزریق بوتاکس توصیه می شود؟

توصیه می شود مصرف داروهایی نظیر آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی از 2 هفته قبل از تزریق به منظور کاهش کبودی قطع شود. بهتر است حداقل به مدت یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف الکل خودداری شود. اگر از ویتامین ها و داروهای گیاهی استفاده می کنید، به پزشک اطلاع دهید. افرادی که قصد تزریق بوتاکس دارند ابتدایی ترین کاری که باید انجام دهند این است که یک مرکز تزریق بوتاکس مناسب پیدا کنند و این کار را به یک پزشک مجرب بسپارند. آمادگی قبل از بوتاکس بر نتیجه نهایی کار تاثیر می‌گذارد س بهتر است نکاتی که گفته شد رعایت شود.

مراقبت قبل از تزریق بوتاکس

کدام پزشکان باید تزریق بوتاکس را انجام دهند؟

تزریق سم بوتولینوم فقط باید توسط جراحان فک و صورت، جراحان پلاستیک و یا پزشکان متخصص در پزشکی زیبایی در کلینیک هایی که شامل تجهیزات لازم است انجام شود.

اثر بوتاکس چه مدت بعد از تزریق ظاهر می شود؟

در حال حاضر پس از چند ساعت بعد از عمل، اولین نتیجه قابل مشاهده است. پس از چند روزمی توان تاثیرات بوتاکس را مشاهده نمود. این سوال ذهن بیشتر بیماران را به خود درگیر کرده است که چه مدت پس از تزریق بوتاکس می توان نتیجه آن را بنویسید. بطور معمول برای ظاهر شدن اثر بوتاکس 3 تا 7 روز زمان لازم است ولی برای مشاهده نتایج نهایی مدت 2 هفته لازم است. تا زمان مشاهده نتیجه کامل بوتاکس باید صبور باشید و نگران دیده نشدن نتیجه بوتاکس نشوید.

اثر بوتاکس | نکات مهم تزریق بوتاکس

نکات مهم تزریق بوتاکس | مراقبت بعد از بوتاکس

چه نوع چروک هایی را می توان با تزریق بوتاکس درمان کرد؟

کاربرد اصلی تزریق بوتاکس برای اهداف زیبایی، درمان چین و چروک است چین و چروک پیشانی،خط ناحیه بین ابروها، ناحیه دور چشم ، خط لبخند از جمله نواحی از صورت هستند که به دلیل لبخن، اخم و بالا رفتن سن دچار چین و چروک می شوند. در ابتدا، چین و چروک در نیمه بالایی صورت، که به آن چین و چروک بیان نیز می گویند و زمانی که لبخند می زنیم یا اخم می کنیم مشاهده می شود. با گذشت زمان، آنها ایستا می شوند و حتی خارج از حالات صورت نیز دیده می شوند. برای از بین بردن این خطوط تزریق بوتاکس یک روش کاربردی و تاثیر گذار است.

تزریق بوتاکس

طول مدت اثر بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس یک درمان همیشگی نیست. طول مدت اثر بوتاکس بطور معمول 3 تا 4 ماه است (ولی بندرت تا 6 الی 8 ماه نیز مشاهده شده است) و خطوط بتدریج به حالت قبل از درمان بر می گردند بعد از چند بار تزریق اثر بوتاکس بیشتر باقی می ماند و فواصل بین دو تزریق طولانی تر می شود. در بعضی  از افراد اثر نسبی طولانی مدت یا پاسخ حافظه ای (memory response) مشاهده می شود بطوریکه چین و چروکها هرگز به طور کامل به حالت قبل از شروع تزریق بر نمی گردند. در صورتی که تزریق بوتاکس را از سنین کمتر آغاز کنید چین و چروک کمتری روی صورت شما ایجاد می شود.

برندهای معتبر بوتاکس

اولین فرآورده‌ی بوتولونیوم نوع A که تاییدیه سازمان FDA را گرفت، برند بوتاکس بود و به همین دلیل تزریق بوتولونیم به تزریق بوتاکس معروف شد. امروزه مارک­های مختلفی از بوتاکس در جهان موجود است. مانند، Vistable، Dysport، Azzalure، Neurobloc، Xeomin و Bocouture، معمولا پزشک­ها هر کدام از مارک­های مختلفی استفاده می­کنند و افراد در انتخاب برندهای مختلف دو دل هستند و نمی­دانند کدام بهتر است و اثربخشی بهتری دارد.

مارک­های معتبر مصرفی در ایران دیسپورت ( Dysport ) ساخت انگلیس، Neuronox ساخت کشور کره جنوبی، Masport (مصپورت) برند ایرانی هستند. در واقع هر برندی از بوتاکس، هر نامی که تولید کننده برای آن گذاشته باشد، همان کار را انجام می­دهد که بقیه برندها انجام می­دهند. دکتر فرامرز صفایی پیروز درباره استفاده از برندهای مختلف بوتاکس می­گوید: "به شرط اینکه دوز بوتاکس را به درستی انتخاب کنیم، از هر مارک بوتاکسی که استفاده کنیم بیمار دقیقا همان نتیجه و اثر ماندگاری را خواهد داشت و ماندگاری طولانی نتایج صرفاً به مهارت­ پزشک بستگی دارد."

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری تزریق بوتاکس | عوارض بوتاکس در دراز مدت

بوتاکس یک درمان شگفت­‌انگیز برای معکوس کردن علائم پیری است و به ما کمک می­کند تا شاداب­تر و کمی جوان­تر به نظر برسیم. هنگامی که هر یک از مارک­های معتبر بوتاکس توسط یک پزشک ماهر و با تجربه استفاده شود و دوز صحیح تجویز شود، نتیجه­ای متقارن، طبیعی، طولانی مدت و بسیار خوشایند خواهید داشت.

تزریق بوتاکس از نظر دکتر فرامرز صفایی

دکتر فرامرز صفایی پیروز می­گوید: "وقتی مشتریان جدید به مطب من می­‌آیند و به من می­گویند که نمی­خواهند روش درمانی بوتاکس را برای رفع مشکلات خود انتخاب کنند تعجب می­کنم. همچنین وقتی مردم از من می‌خواهند که از مارک خاصی از بوتاکس استفاده نکنم، به دلیل داشتن یک نتیجه ضعیف قبلی هنگام تزریق توسط پزشک دیگر، ناامید می‌شوم. حتی اگر پزشک دیگری از مارک مشابه من استفاده کند، اگر دوز و نحوه تزریق بوتاکس متفاوت باشد، نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود.

تزریق بوتاکس از نظر دکتر فرامرز صفایی

نظر دکتر فرامرز صفایی در رابطه با تزریق بوتاکس

استفاده از بوتاکس در کنترل تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس) به چه صورت است؟

هیپرهیدروزیس بدون دلیل مشخص، یک علت شایع تعریق بیش از حد در ناحیه کف دست ، زیر بغل، صورت و کف پا است. این حالت ممکن است برای فرد، آن قدر ناراحت کننده و شاید خجالت آور باشد که نیاز به درمان طبی داشته باشد.

درمان های مرسوم شامل استفاده موضعی از املاح کلرید آلومینیوم و داروهای آنتی کلی نرژیک خوراکی است. درمان جراحی شامل قطع عصب مربوط به غدد عرق (سمپاتکتومی به روش آندوسکوپیک از طریق قفسه سینه) یا برداشتن موضعی غدد عرق در ناحیه زیر بغل است.

موفقیت عمل جراحی ، فقط حدود 66 درصد است (زیرا موارد تعریق بیش از حد به صورت جبرانی ، بعد از عمل جراحی مشاهده شده است) علاوه بر آن، جراحی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد.

دکتر صفایی | تزریق بوتاکس | جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

 جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

توکسین بوتولینوم، آزاد شدن استیل کولین در غدد عرق را مهار می کند و این مسئله باعث تحولی در کنترل هیپرهیدروزیس شده است. تزریق در منطقه مورد نظر به صورت شبکه ای به فواصل یک تا 2 سانتی متر انجام می شود.

پاسخ درمانی به دور تزریق شده وابسته است . میزان دوز تزریقی در هر یک از نواحی زیر بغل، کف دست یا کف پا 50 تا 100 واحد در هر طرف است.کاهش تعریق ، بعد از یک تا 2 هفته مشاهده می شود و اثر آن 3تا9 ماه باقی می ماند تزریق در ناحیه زیر بغل به صورت زیر جلدی انجام می شود.

تزریق بوتاکس کف دست

تزریق بوتاکس در ناحیه کف دست جهت جلوگیری از ضعف عصبی عضلانی به صورت اینترا درمال انجام می شود که این تزریق دردناک است و نیاز به بلوک عصبی دارد. در سال 2004 تزریق بوتاکس به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی در درمان علائم تعریق شدید ناحیه زیر بغل( که به درمانهای موضعی پوست جواب نداده است) در افراد بالای 18 سال توسط انجمن غذا و دارو آمریکا (FDA) مورد تائید قرار گرفت.

عوارض احتمالی تزریق بوتاکس کدام است؟

در صورتی که تزریق بوتاکس توسط پزشک با تجربه صورت گیرد عوارض بسیار نادر می باشد. شایع ترین عارضه احتمالی کبودی موقت در محل تزریق می باشد. سر درد نادر بوده و در صورت ایجاد طی 24تا48 ساعت از بین می رود. افتادگی پلک در 05/0 درصد ( یک مورد در 200 تزریق ) ممکن است ایجاد شود. احتمال این حالت در افرادی که ابروهای آن ها پایین می باشد ( Low Position ) بیشتر است. این حالت موقتی بوده و به طور معمول طی 3 تا 6 هفته از بین می رود.

عوارض تزریق بوتاکس | تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس | عوارض بوتاکس

برای جلوگیری از عوارض بوتاکس چه باید کرد؟

اگر می خواهید تزریق بوتاکس برای شما عوارضی نداشته باشد و شما از نتیجه تزریق راضی باشید، انجام این کار را به یک پزشک معتبر و قابل اعتماد بسپارید. توصیه های لازم را رعایت کنید. بوتاکس با کیفیت تزریق کنید. برای آشنایی بیشتر با عوارض بوتاکس و مراقبت های بعد از تزریق مطالب ما را تا پایان مطالعه کنید.

بوتاکس بینی

استفاده از سم بوتولینوم در بینی، که معمولا به عنوان بوتاکس شناخته می شود، به عنوان یک روش اصلاح و پیچیده در نظر گرفته می‌شود. برای اصلاح برخی از نقایص بینی مانند: افتادگی نوک بینی و انحرافی بینی می توان به جای جراحی بینی از تزریق بوتاکس استفاده کرد. بیشتر افرادی که بینی گوشتی دارند کاندید مناسبی برای این روش زیبایی هستند. به طور کلی برای افرادی که به دنبال روشی غیرجراحی برای تغییر شکل بینی هستند و نمی‌خواهند با عمل جراحی مواجه شوند، بوتاکس بینی گزینه‌ی مناسبی است.

بوتاکس ابرو

زیبایی شناسی صورت برای یک مرد یا زن مهم است تا احساس جوانی و ظاهری خوب داشته باشد. موقعیت ابروها می تواند تاثیر زیادی بر این هارمونی چهره داشته باشد. بنابراین، جستجو برای روش هایی که می تواند این منطقه را بهبود بخشد در هر دو جنس افزایش یافته است. برای رسیدن به ابروی کمانی بی نقص می  توان از سم بوتولینوم معروف به بوتاکس استفاده کرد. نقاط تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو با مشورت پزشک و نظر بیمار مشخص می‌شود.

تزریق بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن موثر است و به عنوان یکی از روش‌های درمانی برای کاهش شدت و فراوانی سردردهای میگرن استفاده می‌شود. بوتاکس با کاهش فعالیت عضلاتی در مناطق مشخصی از سر و گردن، می‌تواند به کاهش سردرد میگرن کمک کند. با این حال، باید توجه داشت که تزریق بوتاکس تنها یکی از روش‌های درمانی میگرن است و برای هر فرد ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشد. همچنین، باید توسط پزشک متخصص تجویز شود و تنها در صورتی که پزشک شما تصمیم گرفته باشد که این روش درمانی مناسب برای شما است، می‌توانید از آن استفاده کنید.

بوتاکس زیر بغل

یکی از راه های مناسب برای کنترل تعریق بیش از حد بدن و مخصوصا زیر بغل، تزریق بوتاکس می‌باشد. با توقف فعالیت عضلات زیر بغل با تزریق بوتاکس، میزان تولید عرق توسط غده‌های تعریق کاهش می‌یابد و با این کاهش تعریق، تعریق بیش از حد زیر بغل کاهش می‌یابد و مشکل تعریق زیاد در این قسمت کنترل می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که این روش، برای درمان موقت تعریق زیاد زیر بغل به کار می‌رود و پس از مدتی، عضلات زیر بغل دوباره به فعالیت خود باز می‌گردند و به همین دلیل به تکرار این روش نیاز دارید.

بوتاکس زیربغل

تزریق بوتاکس توسط بهترین متخصص زیبایی ایران

بوتاکس گردن

تزریق بوتاکس به گردن با هدف فلج کردن عضلات گردن و در نتیجه کاهش چین و چروک و خطوط ریز است. از طریق استفاده از سم بوتولینوم (بوتاکس) در نواحی گردن و اطراف فک پایین، هدف ما شل کردن عضله پلاتیسما است. این عضله در گردن قرار دارد و وارد فک ما می شود. هنگامی که او بسیار فعال است، طرف‌های پایین صورت را به سمت پایین «می‌کشد» و افتادگی یک سوم پایینی آن را بدتر می‌کند. این عضله همچنین مسئول نوارهای پلاتیسمی است که تارهای واقعی هستند که هنگام صحبت یا تلاش روی گردن برخی افراد ایجاد می شوند. سم بوتولینوم در برخی از نقاط استفاده می شود و نتیجه آن ضعیف شدن محل های استعمال آن است.

در صورت ایجاد چه علایمی، فردی که تزریق بوتاکس انجام داده است باید پزشک خود را مطلع سازد ؟

اشخاصی که بوتاکس تزریق کرده اند در صورتی که هر کدام از علائم زیر را مشاهده کردند لازم است پزشک خود را در جریان قرار دهند.

  • واکنش آلرژیک ( اشکال در تنفس ، بسته شدن گلو ، تورم لب ها ، تورم زبان و صورت ، کهیر )
  • اشکال در صحبت کردن و بلع
  • ضعف شدید و غیر عادی عضلانی
  • درد قفسه سینه یا نامنظمی ضربان قلب
  • عفونت چشم ، زخمی شدن ، دو بینی ، و سایر مشکلات چشمی

فرآیند تزریق بوتاکس

دوز معینی از بوتاکس در زیر پوست برای رفع چین و چروک صورت تزریق می شود،تزریق بوتاکس طی فرایندی انجام می شود. مراحل انجام تزریق بوتاکس عبارتند از: 

  1. پزشک ماهیچه های صورت را که باید درمان شوند را تعیین می کند
  2. بوتاکس با استفاده از یک میکرو سوزن تزریق می شود
  3. نتیجه پس از چند روز قابل مشاهده است
  4. اثرات سم برای سه تا چهار ماه باقی می ماند

چه نوع چروک هایی را می توان با تزریق بوتاکس درمان کرد؟

تزریق بوتاکس ضد چروک برای آرام کردن و صاف کردن برخی از انواع چین و چروک های ناشی از انقباض مداوم عضلات صورت مفید است ، یعنی برخی از انواع خطوط مانند:

  1. چین و چروک های بین ابروها: یکی از مزایای تزریق بوتاکس رفع خط اخم و برطرف کردن خطوط بین ابرو است.

 رفع خط اخم با بوتاکس | نحوه تزریق بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس

    2. چین و چروک های دور چشم: با تزریق بوتاکس دور چشم می توان همه چین و چروک های دور چشم را برطرف کرد و با باعث جوانسازی صورت خود شوید.

    3. چین و چروک های روی صورت: برای جوانسازی صورت و از بین بردن چین و چروک صورت بوتاکس یک راه حل مناسب و کاربردی است.

    4. رفع چین و چروک پیشتانی

    موارد فوق با استفاده از تزریق بوتاکس از بین می روند. با این حال، برخی از پزشکان همچنین از سم بوتولینوم برای بهبود ظاهر چین‌های نازولبیال و نوارهایی که روی گردن در سطح پلاتیسما (عضله موجود در ناحیه جانبی گردن) ایجاد می‌شوند، استفاده می‌کنند.

    مراقبت بعد از بوتاکس

    بهتر از پس از تزریق بوتاکس در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در صورت بیرون رفتن از منزل، ضدآفتاب فراموش نشود. اگر ورم یا کبودی در ناحیه تزریق شده دارید، از کمپرس یخ می‌توانید استفاده کنید. پس از تزریق بوتاکس، تلاش کنید از فضاهای داغ، سونا، حمام گرم و تنش بیرونی نگه دارید. برای حفظ نتیجه بهتر در بلند مدت، بهتر است دوره تکرار جوانسازی را با پزشک خود هماهنگ کنید. در هر صورت، بهتر است همواره با پزشک خود در ارتباط باشید و در صورت بروز هرگونه علائم نگران کننده یا سوالی، با او تماس بگیرید.

    مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

    تفاوت بوتاکس و تزریق ژل چیست؟

    درمان بوتاکس عمدتاً دارای عملکرد پیشگیرانه است. سم بوتولینوم برای جلوگیری و نرم کردن ظاهر چین و چروک و خطوط بیان عمل می کند.  فیلر از قبل برای درمان شیارهای صورت، حجم دادن و فرم دادن به صورت نشان داده شده است. این دو روش با هم نتایج بهتری را تضمین می کنند.

    دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

     

    به اشتراک بگذارید :