Doctor safaei contact

بوتاکس چه مشکلاتی را حل می کند

بهترین دکتر تزریق بوتاکس چه کسی است؟

بوتاکس چه مشکلاتی را حل می­کند؟

تزریق بوتاکس فقط چین و چروک­‌های تقلیدی را صاف می­‌کند (یعنی چروک‌­هایی که در اثر فعالیت حالات صورت ایجاد می­‌شوند):

  • چروک­‌های افقی روی پیشانی و چروک های عمودی بین ابروها
  • "پنجه کلاغ"،  چین و چروک­‌های کوچک در ناحیه اطراف چشم
  • چین و چروک در پشت بینی
  • چین­‌های لبی (چروک­‌های ماریونت)
  • چروک گردن

از بین بردن چین‌­های نازولبیال، شیار اشکی با کمک انواع بوتاکس غیرممکن است. اثر داروها حدود شش ماه طول می کشد و در این مدت، چین و چروک ‌­های جدیدی نیز ظاهر نمی‌­شوند.

سوالات متداول تزریق بوتاکس

پاسخ سوالات متداول تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس (Botox) همچنین می­‌تواند ابروها، گوشه ­های لب یا نوک بینی را بالا ببرد. اگر فردی دچار عدم تقارن ناشی از مشکلات عصبی باشد، تزریق بوتاکس، دیسپورت یا زئومین می­تواند تقارن را به صورت وی بازگرداند. حتی با کمک چنین داروهایی می توانید لبخند لثه­‌ای را از بین ببرید، زیرا علت آن اغلب فعالیت زیاد عضله حلقوی دهان است.

آیا تزریق سم بوتولینوم دردناک است؟

تزریق سم بوتولینوم دردناک نیست و شبیه نیش پشه است. این دارو با استفاده از یک سوزن نازک انسولین تزریق می‌­شود. (در برخی موارد، قبل از تزریق از یک کرم بی­حس­کننده استفاده می‌­شود).

آیا تزریق بوتاکس ایمن است؟

سم بوتولینوم هیچ خطری برای سلامتی ندارد. این دارو کاملا بی­ضرر است. مدت طولانی است که برای استفاده بالینی در 76 کشور تایید شده است و برای استفاده توسط وزارت بهداشت ایران تایید شده است.

دکتر صفایی | آیا تزریق بوتاکس ایمن است

 سوالات متداول تزریق بوتاکس | سوالات تزریق بوتاکس

بوتاکس چگونه کار می کند؟

اعصاب به ماهیچه های صورت سیگنال می دهند که منقبض شوند و سپس چین و چروک روی سطح پوست ایجاد می شود. بوتاکس به صورت موضعی عمل می کند تا به طور موقت سیگنال های حرکتی را از این اعصاب به عضلات خاصی که به آن تزریق می شود مسدود کند. به عنوان یک درمان غیر جراحی، بوتاکس با کاهش فعالیت عضلات درگیر، به کاهش چین و چروک های پویا یا خطوط بیان کمک می کند.

بعد از تزریق بوتاکس چه اتفاقی برای صورت می­افتد؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است. این مواد سیستم عصبی را هدف قرار می­‌دهند و فرآیندهای سیگنال­دهی عصبی را که انقباض عضلانی را تحریک می­‌کنند، مختل می­‌کنند و بدین ترتیب دارو باعث فلج موقت عضلات می­‌شود.

بوتاکس صورت چگونه انجام میشود

برای اینکه هر ماهیچه ­ای منقبض شود، اعصاب یک پیام رسان شیمیایی به نام استیل کولین را در محل اتصال انتهای عصبی به سلول­ های ماهیچه­ ای آزاد می­کنند. استیل کولین به گیرنده­ های سلول­ های ماهیچه ­ای متصل می­شود و باعث انقباض یا کوتاه شدن سلول­ ها می­شود.

تزریق بوتاکس از ترشح استیل کولین و انقباض سلول ­های عضلانی جلوگیری می­کند. به این ترتیب کمک می­کند تا عضلات کمتر سفت شوند. پس از تزریق، صورت مانند ماسک نمی­شود و توانایی بیان عادی احساسات را حفظ می­کند. علاوه بر این، پزشک ویژگی ­های آناتومیکی صورت بیمار را در نظر می گیرد و به درخواست شما می تواند شکل ابروها را نیز تغییر دهد.

تزریق بوتاکس در چه قسمت­ هایی از صورت انجام می­شود؟

 نواحی تزریق بوتاکس عبارتند از:

  • چروک­ های افقی روی پیشانی
  • خطوط اخم و لبخند عمودی
  • چین و چروک های کوچک در گوشه چشم
  • برای اصلاح چین و چروک های روی بینی (معمولاً هنگام خندیدن ایجاد می شوند) و همچنین لبخند لثه ­ای (زمانی که لثه ها هنگام لبخند زدن در معرض دید قرار می­گیرند) استفاده می­‌شود.

نواحی تزریق بوتاکس | تزریق بوتاکس در چه قسمت هایی از صورت انجام می شود؟

سوالات تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای موارد زیر نیز استفاده می­‌شود.

  • لیفت صورت بدون جراحی
  • اصلاح عدم تقارن صورت (ابروها، دهان و غیره)
  • از بین بردن چین و چروک­‌های تقلیدی روی پوست
  • اصلاح حالات چهره
  • آماده سازی برای جراحی پلاستیک
  • رفع پتوز پلک فوقانی

اگر نمی­‌دانید کجا باید تزریق بوتاکس را انجام دهید، برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید. تزریق بوتاکس در مطب دکتر فرامرز صفایی پیروز در محیطی کاملا مدرن و بهداشتی و با تضمین ماندگاری بالا و قیمتی مناسب و مقرون به صرفه انجام می­‌گیرد.

دکتر صفایی | سوالات تزریق بوتاکس

از چه سنی می­‌توان تزریق بوتاکس را انجام داد؟

اغلب روند پیری بیولوژیکی پوست در سن 25 سالگی شروع می­‌شود. بنابراین، تزریق بوتاکس برای اثر جوانسازی را می‌توان از این سن انجام داد.

آیا حالات صورت من بعد از تزریق بوتاکس سفت و غیر طبیعی می شود؟

فرآورده‌های سم بوتولینوم (تزریق بوتاکس) می‌توانند دقیقاً روی ماهیچه‌های تحت درمان تأثیر بگذارند، بدون اینکه بر حرکت سایر عضلات بیانگر تأثیر بگذارند، بنابراین ماهیچه‌ها همچنان می‌توانند حرکت کنند و عباراتی را برای قسمت‌های تزریق نشده بیان کنند. استفاده صحیح از سم بوتولینوم می تواند ماهیچه های بیانی را کنترل کرده و ظاهر چین و چروک های پویا را کاهش دهد.

آیا تجویز دارو به نوع پوست بستگی دارد؟

برای به دست آوردن حداکثر اثر سم بوتولینوم، باید نوع پوست بیمار را در نظر گرفت. معمولا افرادی که پوست نازک و خشک دارند چین و چروک بیشتری دارند. این چروک­ ها نه به دلیل حالات فعال صورت، بلکه به دلیل کمبود رطوبت ایجاد می شوند. در چنین مواردی از سم بوتولینوم در دوزهای کم استفاده می شود. افرادی که پوست چرب و متراکم دارند معمولا چین و چروک کمتری دارند اما عمیق­تر هستند. دلیل اصلی بوجود آمدن این چروک­ها افزایش فعالیت عضلات صورت است. در این موارد معمولاً مقدار داروی تجویز شده برای دستیابی به اثر مطلوب افزایش می‌­یابد.

تزریق بوتاکس | آیا تجویز دارو به نوع پوست بستگی دارد؟

سوالات متداول تزریق بوتاکس

آیا در تجویز دارو به بیماران زن و مرد تفاوتی وجود دارد؟

ظرافت­‌های خاصی در تجویز دارو به افراد مختلف وجود دارد که پزشک باید آنها را در نظر بگیرد. چین و چروک­‌های تقلیدی در مردان بیشتر از زنان ایجاد می­‌شود و علاوه بر این، پوست مردان متراکم تر است. بنابراین، بوتاکس با دوز بالاتر برای مردان تجویز می شود.

آیا در صورت مصرف سایر داروهای میگرن می توان از بوتاکس استفاده کرد؟

مقدار بوتاکس به قدری کم است که اثر آن در ناحیه ای که تزریق می شود، موضعی باقی می ماند. سم بوتولینوم در سطح سیستمیک قابل تشخیص نیست و هیچ نشانه ای در مورد عدم تحمل احتمالی ناشی از تداخل با سایر داروها وجود ندارد. مهم است که استفاده از بوتاکس طبق راهنمایی پزشک انجام شود، زیرا مقادیر زیاد این سم می تواند اثر معکوس مطلوب داشته باشد و باعث فلج دائمی عضلانی شود که مشخصه بیماری بوتولیسم است.

 در صورت مصرف سایر داروهای میگرن می توان از بوتاکس استفاده کرد؟

بوتاکس چانه چگونه انجام می شود؟

تزریق با سوزن های بسیار ظریف انجام می شود. این نوع بوتاکس برای زیبایی ظاهری و برای موارد درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در حین استفاده از بوتاکس چانه بیمار ممکن است درد خفیف یا کمی درد داشته باشد، اما این ناراحتی طولانی نیست.

تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی امکان پذیر است؟

تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود. احتمال وارد شدن مواد شیمیایی به بدن جنین یا نوزاد از طریق خون مادر وجود دارد. همچنین، بوتاکس ممکن است تاثیراتی روی عضلات و عملکرد بدن داشته باشد که ممکن است برای بارداری و شیردهی مضر باشد. بنابراین، قبل از هرگونه تصمیم گیری در این زمینه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

به اشتراک بگذارید :