Doctor safaei contact

دلایل بروز چین و چروک در پیشانی

دلایل بروز چین و چروک در پیشانی

در روند پیری صورت، همراه با کاهش حجم مشاهده شده در استخوان‌های صورت و بافت‌های نرم، جابجایی‌هایی در جهت جاذبه به‌ویژه در بافت‌های چربی زیر جلدی رخ می‌دهد. به همین ترتیب، با گذشت سال‌ها، خطوط روی پوست صورت که در اثر کار ماهیچه های میمیک ایجاد می‌شوند، به تدریج عمیق‌تر می‌شوند و آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید آشکارتر می‌شود. در حالی که در بافت‌های زیر جلدی به دلیل کاهش کلاژن و بدتر شدن ساختار آن، خاصیت ارتجاعی کاهش می‌یابد، پوست نازک‌تر و شل‌تر می‌شود. در نتیجه با افزایش سن، تأثیر کلی تغییراتی که در لایه‌های مختلف صورت مانند پوست، بافت‌های زیر پوست و استخوان‌های صورت ایجاد می‌شود، باعث بروز علائم خارجی پیری می‌شود.
این کاهش حجم که در استخوان‌ها و بیشتر در بافت‌های چربی زیر جلدی رخ می‌دهد، خود را به صورت فرو ریختن شقیقه‌ها، حفره‌های اطراف چشم، فرورفتگی زیر چشم‌ها به‌ویژه در ناحیه فرورفتگی اشک، افتادگی ابروها، کاهش در برجستگی گونه‌ها، افتادگی گونه‌ها، عمیق‌تر شدن خطوط کناره‌های بینی، افتادگی لبه‌های لب، فرورفتگی بین لبه‌های لب و خط چانه و کاهش برجستگی خط چانه و مهمتر از همه چین و چروک در پیشانی نشان می‌دهد.

چین و چروک در ناحیه صورت ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، از دست دادن کلاژن یا خطوط تقلیدی از دلایل ایجاد چین و چروک است. ماهیچه‌هایی که به‌طور غیرارادی برای سال‌ها منقبض می‌شوند به بافت کلاژن آسیب می‌رسانند و خطوط تقلید به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می‌شوند. چین و چروک در پیشانی تاثیر زیادی را در بروز علائم پیری صورت دارد. شایع‌ترین بدشکلی‌هایی که در پیشانی مشاهده می شود، میمیک‌ها و فرورفتگی‌ها و چین و چروک‌های مرتبط با افزایش سن است.

رفع چین و چروک پیشانی

بهترین روش های رفع چین و چروک پیشانی

روش های درمان و رفع چین و چروک پیشانی

اگرچه نمی‌توان به طور کامل از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرد، اما می‌توان چین و چروک را کاهش داد یا ایجاد چین و چروک را به تاخیر انداخت و ظاهری صاف به پوست داد. روش‌های درمانی مختلفی برای رفع چین و چروک پیشانی وجود دارد. برای درمان چین و چروک پیشانی ابتدا آناتومی صورت فرد برداشته می‌شود و مشخص می‌شود که چروک‌های پوستی فرد به چه نوع درمانی نیاز دارد. پس از آن، درمان لازم در فواصل جلسات معین انجام می‌شود.
کلیه روش‌های درمانی مورد استفاده در رفع چین و چروک پیشانی تاثیر فراوانی در افزایش تولید الاستین و کلاژن در پوست پیشانی دارند و باعث دستیابی به ظاهری شاداب، روشن و صاف در ناحیه پیشانی می‌شوند. از مهمترین روش‌های درمانی و رفع چین و چروک پیشانی استفاده از فیلرهای تزریقی است.
فیلرهای تزریقی پیشانی حاوی چربی، کلاژن و اسید هیالورونیک را می‌توان به چین و چروک پیشانی فرد تزریق کرد. این مواد بافت‌هایی را که به آن تزریق می‌شوند پر می‌کنند و در نتیجه چین و چروک‌ها و ترک‌ها را نرم می‌کنند. فیلرها که امروزه به طور مکرر برای رفع چین و چروک پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با دوزهای کم به عضلات خاصی تزریق می‌شوند و از انقباض ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کنند. از آنجایی که این ماهیچه‌ها نمی‌توانند توسط فرد حرکت داده و سفت شوند، پوست صاف‌تر و با چین و چروک کمتری به نظر می‌رسد.
معمولا  یک تا سه روز طول می‌کشد تا نتایج تزریق فیلر پیشانی را مشاهده کنید. اثر فیلر تزریقی به طور معمول برای چندین ماه باقی می‌ماند، اما برای حفظ نتایج به دست آمده نیاز به تزریق‌های مکرر است.

 درمان و رفع چین و چروک پیشانی با تزریق ژل

رفع چروک پیشانی

انواع فیلرهای تزریقی به پیشانی عبارتند از:

پرکننده ها دارای انواع مختلفی هستند. در اینجا لیست پرکننده های غیر دائمی، نیمه دائمی و دائمی نمایش داده می شود.

  1. هیالورونیک اسید
  2. پلی لاکتیک اسید
  3. پرکننده های کلاژن
  4.  تزریق چربی
  5. پرکننده های مصنوعی

تزریق ژل پیشانی

در مواردی که فرورفتگی‌های عمیق بر روی پیشانی باشد تزریق ژل پیشانی (Forehead filler) بهترین گزینه است. در این موارد می‌توان از ژل‌های غیر تهاجمی مانند هیالونیک اسید استفاده کرد. از انواع ژل‌های هیالونیک اسید می‌توان به ژوویدرم، الانسه و تئوسیال اشاره کرد. این ژل‌ها باعث برطرف شدن برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های پوستی شده و پوستی صاف و روشن را ایجاد می‌کند.

مهمترین ویژگی ژل‌های مبتنی بر اسید هیالورونیک این است که واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کنند. زیرا این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد. زمان تزریق ژل اسید هیالورونیک بین 15 تا 30 دقیقه است. ممکن است بعد از تزریق ژل پیشانی تورم و قرمزی خفیفی در ناحیه پیشانی ایجاد شود ولی در یک یا دو روز به طور کامل از بین می‌رود. اینها عوارض جانبی موقتی هستند که به دلیل اعمال انجام شده در هر عمل زیبایی دیده می‌شوند. بلافاصله پس از تزریق ژل پیشانی می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید. ژل‌های ساخته شده با اسید هیالورونیک نیازی به زمان بازیابی ندارند. تزریق ژل پیشانی به معنای واقعی کلمه در عرض 7 تا 15 روز کاملا روی صورت می‌نشیند. 

زمان ماندگاری تزریق ژل پیشانی بسته به ساختار پوست متفاوت است. اگرچه ماندگاری ژل ساخته شده با اسید هیالورونیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور متوسط بین 9 تا 18 ماه متغیر است. افراد با پوست نازک به نتایج موفقیت آمیزتری دست می‌ابند. زیرا روند بهبودی در ساختار پوست ضخیم و چرب طولانی‌تر است.
یکی دیگر از ژل‌های پرکاربرد برای تزریق به پیشانی، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم است. ژل‌های حاوی هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم را می‌توان در عمق استخوان برای ایجاد حمایت اسکلتی یا سطحی زیر پوست برای بهبود کیفیت پوست پیشانی اعمال کرد. مهمترین مزیت این ماده پرکننده که به دلیل کاربرد دردناک با مخلوط کردن با بی حس کننده‌های موضعی تزریق می‌شود، تحریک سنتز کلاژن و الاستین در ناحیه مصرف، برگشت پذیر بودن اثر آن در صورت لزوم و اثر طولانی مدت آن است.

نمونه تزریق بوتاکس | رفع چین و چروک پیشانی

بوتاکس پیشانی

چین و چروک پیشانی با در نظر گرفتن دقیق ناحیه پیشانی با بوتاکس قابل درمان است. چروک‌های سطح پیشانی خود به دو گروه تقسیم می شود. خطوط افقی روی سطح پیشانی و خطوط بین ناحیه ابروها که به خطوط اخم معروف است. در اثر اخم ناحیه بین دو ابرو چروک شده و این چین و چروک‌ها با گذشت زمان شروع به عمیق شدن می‌کنند. بوتاکس پیشانی زمانی اعمال می‌شود که این چین و چروک‌ها ناراحت کننده می‌شوند و فرد احساس ناخوشایندی نسبت به خود پیدا می‌کند.
قبل از استفاده از بوتاکس پیشانی، حتما باید توسط متخصص یک معاینه کامل انجام شود. روش صحیح و میزان تزریق بوتاکس با توجه به میزان چین و چروک مشخص می‌شود. قبل از تزریق بوتاکس پیشانی، مراحل زیر انجام می‌شود.
ابتدا پیشانی فرد با دست کشیده می‌شود و وضعیت چین و چروک‌ها بررسی می‌شود. سپس وضعیت این چین و چروک‌ها با حالت قبل از کشش مقایسه می‌شود. هرچه تفاوت بین این دو کمتر باشد، مشکل راحت‌تر حل می‌شود.
اگر با وجود کشش پیشانی، چین و چروک‌های عمیق ظاهر شوند، این روند باید با روش‌های دیگر حل شود. استفاده از بوتاکس روشی فوق العاده مناسب برای رفع چین و چروک است. حتی ممکن است موثرترین روش در نظر گرفته شود. اما اگر مشکل بزرگ و چین و چروک عمیق باشد، باید از تزریق فیلر نیز علاوه بر تزریق بوتاکس استفاده کرد. با این روش حمایتی می‌توان به نتایج موثرتری دست یافت. همین روش برای رفع خطوط اخم نیز اعمال می‌شود.
پس از انجام بوتاکس در خطوط پیشانی، دوره ماندگاری در چهار ماه اول 60 درصد و در دو ماه آینده 40 درصد است. بوتاکس برای چین و چروک پیشانی یک روش بدون درد و بسیار کاربردی است. مدت زمان تزریق بوتاکس بسیار کوتاه است و  بین 5 دقیقه تا 15 دقیقه انجام می‌شود. پس از عمل بوتاکس پیشانی، اثر آن در عرض 2-3 روز مشاهده می‌شود.

اگر بوتاکس پیشانی توسط متخصص در یک محیط بالینی انجام شود، هیچ عارضه‌ای ندارد. حداقل عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد قرمزی در محل تزریق است. قرمزی حاصل موقتی است. در صورت عدم مصرف دائمی و در صورت انجام آن در دوزهای مناسب، عارضه ای دیده نمی‌شود.

بوتاکس پیشانی | رفع چین و چروک پیشانی

تزریق چربی پیشانی

یکی دیگر از مواد ترجیحی برای پر کردن چین و چروک پیشانی، بافت چربی خود بیمار است. در این روش چربی از قسمت تحتانی پوست در نواحی مانند قسمت‌های خارجی ساق پا، باسن و اطراف ناف گرفته می‌شود و پس از انجام فرآیندهای مختلف به نواحی دارای کاهش حجم مانند پیشانی تزریق می‌شود.
از مهمترین مزایای این روش می‌توان به حذف چربی به مقدار زیاد در نواحی با حجم چربی بالا، ماندگاری بالای چربی تا حدی در نواحی مورد استفاده و افزایش کیفیت بافت در نواحی مصرف به لطف سلول‌های بنیادی موجود در آن اشاره کرد.
با توجه به هزینه استفاده از اسید هیالورونیک در حجم‌های بسیار بالا به ویژه در بیمارانی که کاهش حجم شدید و گسترده در پیشانی دارند، تزریق چربی می‌تواند راه حل اقتصادی‌تری باشد.
مهمترین عیب این روش این است که باید در شرایط اتاق عمل انجام شود زیرا نیاز به عمل جراحی دارد، ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشد.

تزریق چربی پیشانی | رفع چین و چروک پیشانی

از بین بردن چین و چروک پیشانی

رفع خط اخم پیشانی

خطوط اخم پیشانی با گذشت سال‌ها زمانی‌ که عضلاتی که باعث تمرکز، اخم یا خمیازه می‌شوند را منقبض می‌کنیم، ایجاد می‌شوند. خط اخم پیشانی یکی از ساده‌ترین مشکلات برای اصلاح است. مقدار کمی از بوتاکس یا دیسپورت باعث تسکین عضلات بیش از حدفعال می‌شود و با گذشت زمان چین و چروک‌ها را کاهش داده یا از بین می برد.
بوتاکس، برای رفع خط اخم حدود یک هفته زمان نیاز دارد تا اثر کند و معمولاً نتیجه بسیار خوبی را بدنبال دارد. اگر خطوط اخم شما عمیق‌تر باشد، تزریق ترکیب بوتاکس و فیلر می‌توانند خطوط اخم را خیلی بهتر از بین ببرند.
برای سال اول، شما احتمالاً هر ۳-۴ ماه یکبار به درمان نیاز دارید، پس از آن، دامنه نیاز به تزریق معمولاً ۴-۶ ماه است. به یاد داشته باشید که بوتاکس باعث شل شدن عضلات ایجاد کننده چین و چروک می‌شود و مدتی طول می‌کشد تا خود چین و چروک محو شود. اگر می‌خواهید چین و چروک تقریباً بلافاصله بهبود یابد، به تزریق یکی از ژل‌های استایلج یا ژوویدرم نیاز دارید. استفاده از ژل‌های استایلج یا ژوویدرم برای پر کردن خطوط اخم، نتیجه‌ای فوری خواهد داشت.

هزینه تزریق ژل، بوتاکس و چربی پیشانی

قیمت فیلرهای پیشانی که باید زیر نظر متخصص پوست تزریق شود، متناسب با کارهایی که باید روی افراد انجام شود، بسیار متفاوت است. حتی تعیین یک قیمت متوسط برای تزریق ژل، بوتاکس و چربی پیشانی دقیق و درست نیست. بهترین گزینه برای دانستن هزینه تزریق انواع فیلر این است که با یک متخصص در زمینه تزریق انواع فیلر مشورت کنید و سپس مراحل انجام شده را برای کسب بهترین نتیجه دانسته و در نتیجه قیمت بگیرید. قیمت تزریق فیلر پیشانی به طور کلی با توجه به مقدار مواد مورد استفاده و عرض ناحیه تزریق متفاوت است. در مواردی که نیاز به ادامه روند تزریق در مدت زمان طولانی‌تری باشد، هزینه کمی بالاتر است.

دکتر صفایی | هزینه رفع چین و چروک پیشانی

بهترین روش های رفع چین و چروک پیشانی

به اشتراک بگذارید :