Doctor safaei contact

تزریق ژل پیشانی برای رفع خطوط و چروک روی پیشانی

تزریق ژل به پیشانی

تزریق ژل در ناحیه پیشانی | رفع خط اخم با تزریق ژل پیشانی

از جمله تزریق‌های ضد چروک، تزریق ژل پیشانی (Forehead filler) است که توسط جراحان زیبایی صورت برای کاهش علائم پیری، به حداقل رساندن فرورفتگی‌ها و جای زخم‌های پوست و رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های عمیق در پیشانی استفاده می‌شود. هر بار که ابروهایمان را بالا می‌بریم یا اخم می‌کنیم، چین و چروک‌های پیشانی ایجاد می‌شوند و با بی‌توجهی مداوم به استفاده از کرم ضد آفتاب، خطوط  روی آن ناحیه تشدید می‌شوند. خوشبختانه، بسیاری از درمان‌های غیرجراحی برای خطوط ریز و چین و چروک در پوست برای شما وجود دارد. تزریق ژل به شما کمک می‌کند تا پوستی صاف‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشد.

فیلر پیشانی | چین و چروک های پیشانی

اسید هیالورونیک ماده ای از بدن انسان است که به نقاطی از بدن تزریق می شود. اسید هیالورونیک تزریقی (پرکننده) در آزمایشگاه به دست می آید، زیست تخریب پذیر است و به صورت یک ژل شفاف ارائه می شود. فناوری های پیشرفته سال های اخیر منجر به دستیابی به محصولات تزریقی بسیار خالص، الاستیک، مدل پذیر و طبیعی شده است که ظاهری جوان، روشن و مقوی به پوست می بخشد.

نمونه تزریق ژل پیشانی | دکتر صفایی

آیا می توانم از شر چین و چروک پیشانی خلاص شوم؟

پیشانی شما می تواند صاف تر شود. اصولاً هرچه خطوط عرضی پیشانی (خطوط نگرانی) طولانی تر و عمیق تر حفر شوند، روند صاف کردن خطوط پیشانی طولانی تر می شود. اگر تمایل به چین و چروک روی پیشانی خود دارید، منطقی است که درمان چین و چروک با تزریق ژل، چربی یا بوتاکس را زودتر آغاز کنید.

تزریق ژل برای چروک پیشانی

رفع چین و چروک پیشانی با تزریق ژل

چین و چروک‌های پیشانی در حالت کلی شامل  دو دسته خطوط افقی پیشانی و خطوط اخم هستند. خطوط افقی پیشانی خطوطی هستند که در اثر بالا بردن ابروها به مرور زمان ایجاد می‌شوند. همچنین خطوط اخم دو خط عمودی هستند که بین ابروها قرار دارند و زمانی به وجود می‌آیند که عضلات در حین حرکت اخم منقبض شوند. خطوط پیشانی می توانند با آسیب خورشید به پوست تشدید شوند، زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند کلاژن و الاستین را تجزیه کند، پوست را نازک کرده و خاصیت ارتجاعی آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به طور کلی برای رفع چین و چروک‌های پیشانی دو روش معمول تزریق بوتاکس و تزریق پرکننده‌های صورت وجود دارد. در صورتی که خطوط پیشانی عمیق باشد، بوتاکس به تنهایی جوابگو نخواهد بود و حتما باید از تزریق ژل نیز استفاده شود. تزریق ژل در ناحیه آسیب دیده می تواند کلاژن مورد نیاز پوست را تامین کند تا چین و چروک ها را صاف کرده و ظاهر شما را به کلی تغییر دهد.

فیلر پیشانی | رفع چروک پیشانی

تزریق ژل به پیشانی | تزریق فیلر به پیشانی

نحوه تزریق ژل به پیشانی

 برای تزریق ژل پیشانی قدم اول این است که یک کلینیک معتبر و یک پزشک با تجربه انتخاب کنید. پس از مراجعه، پزشک با مشاهده چروک‌های پیشانی تشخیص می دهد که از چه نوع ژل و چه مقداری استفاده کند. قبل از تزریق ژل، پیشانی را بی حس می‌کنند که ماده بی‌حسی تقریبا دو ساعت ماندگاری دارد. سپس محلول‌های مبتنی بر ژل از طریق سوزن به پوست ناحیه پیشانی تزریق می‌شوند.

نحوه تزریق ژل به پیشانی

 تزریق ژل پیشانی

عوارض جانبی تزریق ژل پیشانی

از آنجایی که  فیلرها  به عنوان اجسام خارجی بدن در نظر گرفته می شوند، ممکن است واکنش های ناخواسته ای در بدن شما ایجاد کنند. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. عفونت ژل، جابه جایی ژل، پوست ناهموار در ناحیه‌ی تزریق، کبودی و تورم بعد از تزریق و تورم گذرا در ناحیه تزریق است. عوارض فیلر پیشانی در صورتی که مراقبت‌های پس از آن به خوبی انجام شود، بسیار کمتر است.

عوارض فیلر پیشانی

ورم بعد از تزریق ژل پیشانی | مراقبت بعد از تزریق ژل پیشانی

آیا تزریق ژل پیشانی درد دارد؟

تزریق ژل پیشانی کاملاً بدون درد است، اما از آنجایی که درمان این ناحیه می تواند خطرناک باشد، برای انجام ایمن درمان به متخصص نیاز است. برخی افراد به دلیل ترس از تزریق سوزن و فرو رفتن سرنگ در پوست از انجام این کار هراس دارند. اما با روبه رو شدن با ترس این تزریق متوجه خواهید شد که این کار هیچ گونه دردی ندارد.

آیا تزریق ژل پیشانی درد دارد

تفاوت تزریق ژل پیشانی با بوتاکس

تزریق بوتاکس زمانی کاربرد دارد که چین و چروک های پیشانی عمیق نباشند. اگر فرورفتگی های صورت عمیق باشند از تزریق ژل به جای بوتاکس استفاده می شود. تزریق بوتاکس برای چین و چروک های سطحی مناسب است. هدف اصلی هر دو روش بهبود ظاهر پوست پیشانی است. با این حال، ژل پیشانی معمولا برای بیشتر کسانی که می‌خواهند حجم بیشتری در پیشانی خود داشته باشند مناسب است، در حالی که بوتاکس برای کسانی که می‌خواهند خطوط و چین های پیشانی خود را کاهش دهند، مناسب است.

آیا پرکننده پوست روی پیشانی و شقیقه ها بی خطر است؟

انتخاب یک پزشک متخصص و معتبر که آناتومی عروق صورت را به خوبی می شناسد بسیار مهم است. تزریق فیلر به شقیقه ها و پیشانی خطرناکتر از تزریق فیلر به گونه ها و لب ها است. با این حال، اگر شما یک پزشک با  تجربه و با مهارت  برای تجویز فیلرها در این زمینه داشته باشید، خطر تا حد زیادی کاهش می یابد.

تزریق ژل شقیقه | تزریق ژل به پیشانی

تزریق فیلر پیشانی | رفع چین وچروک پیشانی با تزریق فیلر

دستورالعمل مراقبت های بعد از پرکننده های پوست

بعد از انجام تزریق ژل  لازم است که این مراقبت‌ها را انجام دهیم تا شاهد عوارض جانبی آن نباشیم.

  1. از کمپرس یخ در ناحیه درمان استفاده کنید.
  2. از آرایش کردن پرهیز کنید.
  3. از مصرف الکل خودداری کنید.
  4. از فعالیت های شدید پرهیز کنید
  5. مقدار زیادی آب بنوشید.
  6. از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  7. هر توده ای را به آرامی ماساژ دهید.
  8. از درمان های صورت مانند لیزر و اپیلاسیون خود داری کنید.

هزینه تزریق ژل به پیشانی

قیمت تزریق ژل به پیشانی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه تزریق ژل پیشانی به نوع ژل تزریق شده، سرنگ‌های تزریق ژل، تعداد چروک‌ها و عمق آنها، ناحیه تحت پوشش و دستمزد پزشک بستگی دارد. در حالت کلی این هزینه برای افراد مختلف متفاوت است و پزشک با مشاهده‌ی چروک‌ها و عمق آنها تشخیص می‌دهد که چه مقدار ژل و چقدر هزینه لازم دارد. برای برآورد هزینه تزریق ژل باید به مطب پزشک مورد نظر رفته و بر اساس نیاز شما هزینه برآورد می شود.

هزینه تزریق ژل پیشانی | بهترین دکتر تزریق ژل پیشانی

بهترین دکتر تزریق ژل پیشانی | رفع خط اخم و چروک عمیق پیشانی با تزریق ژل

بهترین کاندیدا برای تزریق ژل در پیشانی چه کسانی هستند؟

به طور کلی دو نوع چروک  دینامیکی و استاتیکی در صورت وجود دارد. چروک‌های دینامیکی چروک‌هایی هستند که در حالت عادی وجود ندارند و تنها در هنگام حرکت عضلات صورت، مانند اخم کردن و بالا بردن ابروها ایجاد می‌شوند. این نوع چروک‌ها در اثر انقباض عضلات متصل به پوست در هنگام ابراز احساسات به وجود می‌آیند. در مقابل چروک‌های استاتیک آن دسته از خطوط صورت هستند که بدون انقباض عضلانی و حتی وقتی که صورت در حال استراحت است نیز دیده می‌شوند. چروک‌های دینامیکی در دراز مدت اگر پیشگیری نشوند به چروک‌های استاتیکی تبدیل می‌شوند. اگر چین و چروک‌های پیشانی شما از نوع دینامیک هستند، معمولا نیازی به استفاده از تزریق ژل پیشانی نیست و تزریق بوتاکس کافی است. اما هنگامی خطوط صورت عمیق و استاتیکی باشند حتما باید برای درمان از تزریق ژل استفاده کرد.

بهترین کاندید تزریق ژل پیشانی

فیلر پیشانی | تزریق ژل پیشانی توسط دکتر فرامرز صفایی پیروز

بهترین دکتر برای تزریق ژل پیشانی

ترزیق ژل پیشانی از مرسوم‌ترین روش‌های درمانی چین و چروک است. به دلیل محبوبیت این روش در بین مردم و افزایش تقاضا بسیاری از افراد غیر پزشک، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها  این کار را برای متقاضیان انجام می‌دهند. باید توجه داشته باشیم که انجام این کار  خیلی تخصص نیاز دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که تحت نظر این افراد تزریق ژل را انجام دهید. بسیاری از  عوارضی که در بخش قبلی ذکر شد، در اثر عدم مهارت فردی که تزریق را انجام می‌دهد، به وجود می‌آید. ما توصیه می‌کنیم که برای انجام تزریق ژل حتما به پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنید. بسیاری از عوارض ذکر شده در بخش قبل در نتیجه عدم مهارت فردی که تزریق فیلر را انجام می‌دهد، به وجود می‌آید. با مراجعه به کلینیک زیبایی دکترصفایی پیروز شاهد بهترین نتیجه با حداقل عوارض و مناسب‌ترین قیمت باشید.

بهترین دکتر تزریق ژل پیشانی

ماندگاری تزریق ژل پیشانی

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل پیشانی به عوامل مختلفی مانند نوع ژل، میزان تزریق، نوع پوست و عوامل فردی بستگی دارد. با این حال، معمولاً ماندگاری تزریق ژل پیشانی بین 6 تا 18 ماه است. برای حفظ نتیجه بهتر، پس از گذشت چند ماه، ممکن است نیاز به تزریق مجدد ژل پیشانی باشد. همچنین، رعایت رژیم غذایی سالم، استفاده از محصولات مراقبت از پوست و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی می‌تواند به ماندگاری بهتر نتیجه کمک کند. بهتر است با پزشک خود در مورد ماندگاری تزریق ژل پیشانی و نحوه مراقبت از پوست پس از تزریق مشورت کنید.

به اشتراک بگذارید :