Doctor safaei contact


چرا بوتاکس به ترمیم نیاز دارد

ترمیم بوتاکس چیست؟

ترمیم بوتاکس عملی برای از بین بردن چین و چروک صورت و صاف کردن پوست آن است. مدت ماندگاری تزریق بوتاکس برای هر فرد متفاوت است و ترمیم و مدت زمان ماندگاری آن به عوامل مختلفی مانند سن، وضعیت پوست، میزان چروک ها و ناحیه آن بستگی دارد. ترمیم بوتاکس برای تمامی سنین بجز زنان باردار و شیرده بلامانع است. دقت کنید که عمل تزریق بوتاکس (Botox injections) فرآیندی برای فلج کردن ماهیچه های یک نقطه ی خاص از صورت شماست؛ با این تفاسیر انجام آن تحت هیچ شرایطی به زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود و ارزش ریسک آن را ندارد.

ترمیم بوتاکس | هزینه ترمیم بوتاکس | زمان ترمیم بوتاکس

ترمیم بوتاکس

بوتاکس در چه نواحی انجام می شود؟

زمان ترمیم بوتاکس برای هر ناحیه متفاوت است. بوتاکس صورت در نواحی ای مانند ابروها، خط چشم، خط لب، گردن و پیشانی قابل انجام است. این نوع از بوتاکس ها در دسته بوتاکس های زیبایی قرار می گیرند. همچنین افراد برای جلوگیری از تعریق بعضی نواحی مانند زیر بغل و کف دست و برخی نواحی دیگر نیز بوتاکس می زنند و اصطلاحا بوتاکس درمانی انجام می دهند.

زمان ترمیم بوتاکس

ترمیم بوتاکس پیشانی

ترمیم بوتاکس پیشانی معمولاً بین 4 تا 6 ماه طول می‌کشد. اما همانند دور چشم، مدت ماندگاری بوتاکس در پیشانی نیز ممکن است به عواملی مانند نوع پوست، سن، سابقه استفاده و دوز بستگی داشته باشد. برای حفظ نتیجه و ماندگاری بیشتر، تزریق بوتاکس را به صورت منظم تکرار کنید.

بهترین زمان ترمیم بوتاکس

بهترین زمان برای ترمیم بوتاکس به طور متوسط 6 تا 8 ماه پس از انجام تزریق است. با این وجود، این مدت زمان برای اشخاص در سنین متفاوت فرق می کند. اگر به تازگی شروع به تزریق بوتاکس کرده اید، بهتر است هر 3 یا 4 ماه یکبار آن را ترمیم کنید. این کار به ضعیف شدن سریعتر چین و چروک ها کمک می کند. چنانچه بیش از یک سال است که به تزریق بوتاکس ادامه می دهید، لازم است هر 6 تا 8 ماه نسبت به ترمیم آن اقدام فرمایید.

ترمیم بوتاکس بعد از دو هفته | ترمیم بوتاکس | بهترین زمان ترمیم بوتاکس

زمان ترمیم بوتاکس | هزینه ترمیم بوتاکس

هزینه ترمیم بوتاکس

هزینه ترمیم بوتاکس به عوامل بسیاری بستگی دارد. این عوامل شامل منطقه، مارک محصول مورد استفاده، ناحیه مورد نظر و پزشک و کلینیک می‌شوند. همچنین هزینه بوتاکس درمانی که صرفا برای درمان مواردی مانند تعریق، میگرن، رفع خشکی یا آبریزش بینی و ... انجام می‌شود با هزینه بوتاکس صورت که بیشتر جنبه زیبایی و صافی پوست را دارد متفاوت است.

دکتر فرامرز صفایی | هزینه ترمیم بوتاکس

ایا ترمیم بوتاکس هزینه دارد

ترمیم بوتاکس چند وقت یکبار است؟

به طور کلی توصیه می شود با از بین رفتن اثر درمان بوتاکس ، انجام آن دوباره تکرار شود. طبق نظر پزشکان بوتاکس 4 تا 6 ماه پس از تزریق ماندگاری دارد و پس از آن دیگر اثری ندارد و لازم است دوباره ترمیم بوتاکس انجام دهید.

شما با تکرار درمان در فواصل زمانی منظم باعث کاهش و تضعیف چین و چروک ها می‌شوید. این عمل به ناپدید شدن دائمی چروکها منجر می شود. بنابراین بوتاکس عملکرد ضد پیری واقعی دارد.

در سال دوم بوتاکس شما تنها به 1 تا 2 بار ترمیم در سال احتیاج خواهید داشت.

تکرار تزریق بوتاکس | ترمیم بوتاکس

علت ترمیم بوتاکس

چرا بوتاکس ماندگاری ندارد؟ علت این امر این است که سم بوتولینوم که به صورت تزریق می شود به طور موقت از انتقال تکانه عصبی به عضلات جلوگیری می کند. این سم، گیرنده ها را اشغال می کند و مانع رسیدن سیگنال به عضله می شود و عضله صاف و شل می ماند. ممکن است شما نیز به دنبال بوتاکس دائمی باشید که نیازی به ترمیم های مکرر ندارد. اما متاسفانه این فرایند برگشت پذیر است و عضله مورد نظر پس از مدتی توانایی انقباض خود را دوباره به دست می آورد.

دکتر صفایی | علت ترمیم بوتاکس

دلایل ترمیم بوتاکس

مراقبت های بعد از ترمیم بوتاکس

پس از  ترمیم و تزریق بوتاکس لازم است تا 2 ساعت حالت عمودی بدن را حفظ کنید. به هیچ عنوان دراز نکشید و بدن را در حالت خمیده قرار ندهید. در ساعات اولیه دارو در حال جذب شدن است.
صورت خود را لمس نکنید؛ این کار احتمال عفونت صورت را افزایش می دهد. همچنین از ماساژ صورت و سایر کارهای زیبایی پوست بپرهیزید.
لازم است از مصرف الکل در 2 روز ابتدایی خودداری کنید و در نظر داشته باشید که تورم در هفته های اول طبیعی است.

مراقبت های بعد از ترمیم بوتاکس

عوارض بوتاکس | ایا ترمیم بوتاکس نیاز به مراقبت دارد

عوارض ترمیم بوتاکس

بوتاکس سه دهه متوالی در حال انجام است و عوارض خاصی از این روش زیبایی تاکنون گزارش نشده است. با اینحال، در موارد نادری مقدار ناکافی سم بوتولینوم و غیر حرفه ایی بودن پزشک باعث نارضایتی هایی شده است. برخی از عوارض بوتاکس مانند درد، تورم و سردرد موقت و طبیعی هستند. اما برخی دیگر مانند عدم تقارن آناتومیکی، خشکی یا آبریزش چشم و افتادن لب یا گوشه دهان نیازمند بررسی های بیشتر هستند و طبیعی نیستند.

عوارض ترمیم بوتاکس

موارد زیر از علل عوارض پس از بوتاکس هستند:
رعایت نکردن نسبت های لازم توسط پزشک هنگام رقیق کردن دارو
انتخاب اشتباه دوز بوتاکس برای نواحی مختلف صورت
تزریق بوتاکس در ناحیه ایی که برای این کار مناسب نیست

گاهی نیز عدم رعایت نکات توسط بیمار پس از تزریق باعث ایجاد عارضه می شود. لازم است پس از استعمال دارو از مصرف الکل، گرفتن حمام آب گرم، آفتاب گرفتن و مصرف انواع خاصی از داروها خودداری شود.
همچنین در صورت ابتلا به نوع خاصی از بیماری یا آلرژی و یا بارداری به پزشک خود اطلاع دهید. تزریق و ترمیم آن در خانم های شیرده نیز ممنوع است.

به اشتراک بگذارید :