Doctor safaei contact

جراحی آبدومینوپلاستی و زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم ابدومینوپلاستی

يكي از اقدامات لازم در جراحي هاي زيبايي، رفع بدشكلي ها و نازيبایی هاي شكم است. برجستگي بيش ازحد نا متعارف شكم، شلي، افتادگي و چين هاي متعدد پوست شكم هنگام نشستن يا وجود ترك هاي فراوان در پوست شکم چنان آزاردهنده است كه بيمار را ترغيب به انجام عمل جراحي می‌کند. از جراحی های زیبایی شکم می‌توان به ابدومینوپلاستی اشاره کرد. هدف از انجام ابدومینوپلاستی (tummy tuck) کوچک کردن شکم و حذف چربی اضافی آن است در روش ابدومينوپلاستي چربی و پوست اضافه شکم از بالا و پایین برداشته شده تا ظاهر برآمده شکم اصلاح می شود. خانم هایی که قصد باردار شدن دارند نباید از این عمل جراحی استفاده کنند چرا که در طی حاملگی و در نتیجه رشد جنین این عضلات فیکس شده شکم از هم دور شده و شکم باز به وضعیت قبل از ابدومینوپلاستی بر می‌گردد.   

آبدومینوپلاستی | کوچک کردن شکم و حذف چربی های اضافی

جراحی آبدومینوپلاستی

چگونگی انجام روش آبدومینوپلاستی

پس از انجام معاینات روش ابدومينوپلاستي يا تامي تاك به وسيله ايجاد برش در قسمت تحتاني شكم، پوست و چربی اضافی از وسط و پایین شکم برداشته می شود. با این برش پوست شكم را از عضله زيرين جدا مي سازند، بطوریکه اين جدا سازی پوست تا لبه دنده ها در بالا و درقسمت طرفين تا پهلوها ادامه مي‌يابد .سپس با یک برش گرد در اطراف ناف پوست آزاد شده و عضلات شل جدار شكم در خط وسط یا عضلات طولی شکم به كمك دوختن با نخ هاي غيرقابل جذب چين داده مي شود و پس از بريدن پوست اضافه و دوختن لبه هاي زخم، جراح کمر را کوچک می سازد و عمل به پايان مي رسد. سپس یک سوراخ جدید جهت ناف ایجاد می شود معمولا در انتهاي اين عمل يك برش در قسمت تحتاني شكم و برش ديگري در دور ناف ديده مي شود. محل اسكار یا جای زخم عمل به نحوي است كه زير خط بيكيني بوده و به خوبي پوشيده مي شود.

نمونه جراحی ابدومینوپلاستی | چگونگی انجام روش آبدومینوپلاستی

جراحی زیبایی شکم | عمل ابدومینوپلاستی

ویژگی های جراحی زیبایی شکم

  • التهاب بلافاصله در 20-30 روز کاهش می یابد
  • ترکیب مینی درمو: جراحی سینه و صورت توصیه می شود
  • عادی: 2 هفته؛مینی درمو: 7-10 روز
  • بیهوشی عمومی (1 شب در بیمارستان) یا بی حسی موضعی با آرامبخش (سرپایی)
  • معمولی: 3 ساعت؛مینی درمو: 2 ساعت

توصیه ها و دوره نقاهت پس از جراحی آبدومینوپلاستی

بمنظور جلوگيري از بازشدن محل جراحی شده، به بيمار توصيه مي شود كه بهتر است حدود 10 روز پس از عمل خميده راه برود و فعاليت هاي بدني خود را محدود كند؛ بطور معمول يك دوره نقاهت 10 تا 14 روزه براي بيمار در نظر گرفته می شود. در چند روز اول، لوله هاي پلاستيكي كوچكي به نام درن در محل عمل کار گذاشته می شود كه از انتهاي زخم بيرون آمده و ترشحات زيرپوستي را خارج می کند كه ظرف 3 الي 7 روز درن ها خارج مي شوند. طول دوره نقاهت در افراد مختلف، متفاوت است، به طوری که در بعضی افراد بازگشت به حالت طبیعی ممکن است 2 هفته بیشتر طول نکشد در حالی که در بعضی دیگر به 3 تا 4 هفته استراحت بعد از عمل نیاز باشد.

توصیه ها و دوره نقاهت پس از جراحی آبدومینوپلاستی

عوارض احتمالی آبدومینوپلاستی

بهتر است عمل ابدومینوپلاستی توسط یک جراح ماهر وبا تجربه انجام شود، نتیجه عمل عموما رضایت بخش است. با این وجود مانند هر عمل دیگری ممکن است عوارض نادری مانند تشکیل لخته های خونی، کبودی ، درد و بی حسی موقت پوست به مدت چند هفته همراه با این جراحی دیده شود. جلوی عوارض را می توان با انجام درست و به موقع سفارشات جراح قبل و بعد از عمل و تحرک داشتن (در اولین فرصتی که فرد توان راه رفتن دارد) به حداقل و صفر کاهش داد.

دکتر صفایی | عوارض احتمالی آبدومینوپلاستی

عوارض جراحی زیبایی شکم

موارد منع انجام آبدومینوپلاستی

در اینجا موارد منع انجام ابدومینوپلاستی را بیان می کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که هر کدام از این شرایط را دارید با پزشک معالج خود در میان بگذارید و در حد امکان از انجام این عمل خود داری کنید. بيماري هاي قلبي و ريوي قابل توجه، ديابت كنترل نشده، بيماري هاي روماتيسمي واسكوليت ها، آرتريت روماتوئيد، سابقه آمبولي ريه و لخته شدن خون در پاها كه مستلزم مصرف داروهاي ضدانعقاد هستند نمی توانند از روش آبدومینوپلاستی بهره برند.

بهترین کاندید برای جراحی ابدومینوپلاستی

بهترین کاندید برای جراحی ابدومینوپلاستی (کاهش حجم شکم)، شخصی است که دارای پوست اضافی در منطقه شکمی است، اما وزن مناسبی دارد و به صورت کلی سلامتی بدنی خوبی دارد. همچنین، اگر شخص قبلاً وزن زیادی داشته و به تازگی به وزن مناسب خود رسیده است، این جراحی می‌تواند به او کمک کند تا پوست اضافی را که به دلیل کاهش وزن به وجود آمده، از بین برد. مهمترین نکته این است که شخص باید به صورت کامل از جراحی مطلع شده باشد و به دقت تمامی ریسک‌ها و مزایا را با پزشک خود بررسی کند. همچنین، پزشک باید بررسی کند که آیا شخص برای این جراحی مناسب است یا خیر.

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :