Doctor safaei contact

انواع عمل های زیبایی سینه

جراحی سینه

جراحی سینه (Breast surgery) در حال حاضر یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین جراحی‌هاییست که با هدف زیبایی، اصلاح و همچنین درمانی انجام می‌شود. در ادامه انواع جراحی‌های زیبایی سینه را بررسی می‌کنیم. صرف نظر از دلایل یا انگیزه‌های شخصی، روش‌های متنوعی برای جراحی زیبایی سینه، وجود دارد که در بیشتر موارد می‌توانند به فرد کمک کنند. در این مقاله در رابطه با انواع گزینه‌های جراحی زیبایی و اصلاح سینه بیشتر آشنا خواهید شد.

جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه می‌تواند شامل بزرگ کردن، کوچک کردن، لیفت سینه یا جراحی ژنیکوماستی باشد. این جراحی زیبایی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی است که انجام می‌شود. افرادی که جراحی زیبایی سینه انجام می‌دهند، بیشتر به دنبال داشتن سینه زیباتر، جذاب‌تر هستند که باعث افزایش اعتماد به‌نفس می‌شود. اغلب این افراد که از ظاهر سینه‌های خود راضی نیستند و یا سینه آن‌ها با‌ایده‌آل‌هایشان مطابقت ندارد، که این می‌تواند باعث بروز افسردگی و عدم اعتماد به‌نفس شود. کوچک یا بزرگ بودن سینه‌ها، افتادگی سینه‌ها، عدم تقارن سینه‌ها و ناهنجاری‌های نوک آن‌ها از عمده دلایل نارضایتی افراد مختلف می‌باشند.

جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی های زیبایی سینه

جراحی درمانی سینه

اکثر زنان مبتلا به سرطان سینه، نوعی جراحی را به عنوان بخشی از درمان خود انجام می‌دهند. بیماری‌هایی مانند تومور‌ها می‌توانند دلیل جراحی درمانی سینه یا بازسازی سینه باشند. این جراحی با هدف برداشتن بافت سرطانی و یا پیشگیری از سرطان و تخلیه پستان (ماستکتومی) انجام می‌شود.

ماستکتومی

ماستکتومی عمل جراحی است که در آن معمولاً یک تومور یا بافت غیرطبیعی، به طور کامل حذف می‌شود. این عمل برای درمان سلول‌های غیرطبیعی یا تومورهای خطرناک، مانند سرطان، استفاده می‌شود. این عملیات می‌تواند در هر قسمتی از بدن به ویژه سینه انجام شود و ممکن است به عنوان بخشی از درمان‌های دیگر، مانند شیمی درمانی یا پرتو درمانی، انجام شود. ماستکتومی برداشتن کامل بافت پستان با جراحی و تنها گزینه جراحی برای کاهش خطر سرطان سینه است. انواع مختلفی از ماستکتومی وجود دارد که هر کدام بسته به ویژگی های مورد توصیه می‌شود.

انواع عمل زیبایی سینه

عمل‌های زیبایی سینه زیادی برای اصلاح فرم پستان وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بزرگ کردن سینه، لیفت‌سینه، پروتز‌سینه، ماموپلاستی، جراحی ژنیکوماستی، تزریق ژل به سینه، تزریق چربی به سینه و... اشاره کرد.

لیفت سینه (ماستوپکسی)

با گذشت زمان، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و این روند پیری نه تنها در صورت، بلکه در ناحیه سینه نیز قابل مشاهده است. افتادگی سینه‌ها می‌تواند به ویژه پس از بارداری، شیردهی یا کاهش وزن شدید باشد. اگر از افتادگی سینه‌های خود رنج می‌برید و احساس می‌کنید در فعالیت‌های فیزیکی و جنسی با مشکل مواجه هستید، می‌توانید لیفت سینه را به عنوان راهکاری مناسب در نظر بگیرید. اصولاً این عمل در هر سنی قابل انجام است. با این حال، یک پیش نیاز مهم این است که رشد بدن شما کامل شده و سینه‌های شما به طور کامل رشد کرده باشند.

افتادگی سینه ها

جراحی سینه | لیفت سینه

قبل از اینکه تصمیم به لیفت سینه بگیرید، باید با جراح پلاستیک خود مشورت کنید. با هم مشخص کنید که با توجه به شرایط بدنی شما چه نتایجی را می‌توان انتظار داشت. تنها هدف این روش این است که بعد از آن احساس رضایت بیشتری داشته باشید. لیفت سینه به طور دائم شکل سینه‌های شما را تغییر می‌دهد. با این حال، در طول سال‌ها، روند طبیعی پیری، تغییرات وزن و جاذبه روی شکل سینه شما تأثیر می‌گذارد. این روش همچنین اسکار‌های واضحی را بر جای می‌گذارد که بسته به برش و روند بهبودی، کم و بیش قابل مشاهده خواهند بود.

لیفت سینه

انواع عمل زیبایی سینه

پروتز سینه

پروتز سینه در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف وجود دارد. همه پروتز‌ها از سیلیکون یا ژل ساخته شده‌اند اما ممکن است از نظر شکل، اندازه، و ماده پرکننده آن متفاوت باشند. پروتز سینه یک روش جراحی برای درمان هیپوماستی یا سینه‌های کوچک است که علاوه بر افزایش، اصلاح، حجم سینه‌ها را برمی‌گرداند و سفتی و تقارن بیشتری را ایجاد می‌کند. پروتز سینه برای خانم‌هایی که به دنبال بزرگ کردن سینه، اصلاح عدم تقارن، لیفت سینه، بازگرداندن حجم و کانتور سینه هستند که به عنوان مثال پس از شیردهی دچار افتادگی می‌شوند، توصیه می‌شود.

پروتز سینه

عمل پروتز سينه

ماموپلاستی

ماموپلاستی، یک جراحی پلاستیک است که با هدف تغییر سایز سینه انجام می‌شود. در واقع یک جراحی با هدف اصلاح سینه‌ها از جنبه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. این جراحی مورد علاقه زنانی است که از ظاهر، حجم و اندازه سینه‌های خود احساس نارضایتی می‌کنند. انواع ماموپلاستی شامل ماموپلاستی افزایشی، کاهشی و ترمیمی است.

عمل ژنیکوماستی

ژنیکوماستی اصطلاح پزشکی برای بزرگ شدن سینه در مردان است. پنجاه درصد از مردان ژینکوماستی را تجربه می‌کنند. علائم معمولاً پس از بلوغ ناپدید می‌شوند. ژنیکوماستی در اغلب افراد باعث کاهش اعتماد به‌نفس می‌شود. بنابراین می‌تواند زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

عمل ژنیکوماستی

عمل سینه | کوچک کردن سینه

جراحی ژینکوماستی می‌تواند بافت اضافی سینه را حذف کند. روش‌های درمانی ممکن شامل لیپوساکشن، کوچک کردن سینه یا برداشتن زیر پوستی بافت غدد همراه با لیپوساکشن باشد. متداول‌ترین روش درمانی حالت دوم است. ژینکوماستی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

تزریق ژل به سینه

آیا دوست دارید سینه بزرگتری داشته باشید اما از جراحی می‌ترسید؟ برای افزایش سایز بدون نیاز به جراحی، می‌توانید در میان راه‌حل‌های دیگر، تزریق ژل اسید هیالورونیک را انتخاب کنید. این یک ماده پرکننده قابل جذب است که آلرژی ایجاد نمی‌کند، و توسط بدن رد نمی‌شود.

تزریق چربی به سینه

این تکنیک اغلب در ناحیه سینه به دلایل زیبایی و ترمیمی استفاده می‌شود. تزریق چربی به سینه یا تکنیک لیپوفیلینگ شامل برداشتن بافت چربی از طریق لیپوساکشن و تزریق مجدد چربی به دست آمده پس از پردازش است. تزریق چربی به عنوان یک روش اضافی برای دستیابی به طبیعی‌ترین نتیجه ممکن استفاده می‌شود. در صورت عدم تقارن بین دو سینه، لیپوفیلینگ نیز می‌تواند تکنیک خوبی باشد. از مزایای تزریق چربی به سینه می‌توان به این دلیل که از بافت خود فرد برای افزایش حجم استفاده می‌شود، احتمال پس زدن و رد شدن توسط بدن وجود ندارد، اشاره کرد.

تزریق چربی به سینه

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی سینه نیز مطمئناً در بازسازی سینه پس از جراحی درمانی با استفاده از پروتز می‌تواند کمک‌کننده باشد. از آنجایی که بافت غده پستانی برداشته شده است، پروتز سینه فقط توسط پوست و یا بافت ماهیچه‌ای پوشانده می‌شود. برای پوشاندن لبه‌های قابل مشاهده این پروتز می‌توان با کمک تزریق چربی به پوشش بهتری دست یافت تا پروتز زیرین کمتر دیده شود. در برخی موارد حتی می‌توان پروتز را به طور کامل با بافت چربی جایگزین کرد.

جراحی سینه توسط دکتر فرامرز صفایی

دکتر فرامرز صفایی پیروز ۲۰ سال سابقه و تجربه در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی و پلاستیک، از جمله جراحی زیبایی سینه که شامل پروتز سینه (بزرگ کردن سینه) و جراحی ژنیکوماستی می‌باشد را در کارنامه کاری خود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما در تماس باشید.

هزینه عمل زيبايي سينه زنان

هزینه جراحی زیبایی سینه ممکن است بسته به نوع عمل مورد نظر متفاوت باشد. مثلاً هزینه برای افزایش حجم سینه با استفاده از ایمپلنت‌های سیلیکونی ممکن است متفاوت باشد نسبت به هزینه برای لیفت سینه یا کاهش حجم سینه. هزینه عمل زیبایی سینه ممکن است بسته به هر فرد،نوع جراحی و شرایط خاصی که دارد، متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است با یک جراح پلاستیک مشورت کنید تا هزینه دقیق را براساس شرایط خودتان بدانید.

به اشتراک بگذارید :