Doctor safaei contact

هر آنچه که باید در مورد پروتز سینه بدانیم

ایمپلنت سینه | ایمپلنت پستان

وقتی صحبت از بزرگ کردن سینه به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد استفاده از پروتز سینه (ایمپلنت سینه) است. سینه ها یک ویژگی فیزیکی خاص برای بدن هر زنی هستند که بیانگر زنانگی، جنسیت و زیبایی هستند. وقتی اندازه و شکل آنها با بقیه بدن مطابقت نداشته باشد یا خیلی کوچک باشند، می تواند تأثیر منفی عمیقی بر عزت نفس یک زن داشته باشد. خوشبختانه، روش‌های بزرگ کردن سینه برای بهبود ظاهر طبیعی سینه‌ها و ایجاد ظاهری کامل‌تر و زیباتر در دسترس هستند. بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز سینه یکی از رایج‌ترین روش هایی است که انجام می شود، زیرا نتایج چشمگیر و زیبایی را به همراه دارد.

جراحی ایمپلنت سینه

جراحی بازسازی سینه | جراحی ایمپلنت سینه

برای زنانی که در مورد سینه‌های خود احساس خوبی ندارند، بهره گیری از این روش شگفت انگیز و تغییر دهنده زندگی است. نیازی نیست کسی بداند که شما جراحی کرده اید! جراحی پروتز سینه  می‌تواند ظاهری طبیعی و متناسب با اندام شما ایجاد کند و در عین حال عدم تقارن، کوچکی و شکل سینه را اصلاح کند.

هر آنچه که باید در مورد ایمپلنت سینه بدانیم

امروزه استفاده از پروتز سینه و جراحی های زیبایی طرفداران زیادی به خصوص در میان زنان پیدا کرده است. جراحی های زیبایی و پروتز سینه اغلب به درخواست بیماران انجام می‌شود. پروتز سینه یا ایمپلنت سینه نوعی سینه مصنوعی است که جایگزین تمام یا بخشی از پستان که برداشته شده، می شود و بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن صورت می گیرد. بیشتر پروتزهای پستان از ژل سیلیکونی نرم ساخته می شوند. آنها طوری ساخته شده اند که شبیه به شکل طبیعی پستان یا بخشی از پستان باشند.

عکس پروتز سینه | عکس ایمپلنت سینه

پروتز سینه | ایمپلنت سینه چیست

ایمپلنت سینه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • بسیار بادوام و مهر و موم شده
  • بادوام،
  • زیست سازگار،
  • مقاوم در برابر تغییر شکل و جابجایی.

چه کسانی باید ایمپلنت سینه انجام دهند؟

برای زنانی مبتلا به سرطان سینه که سینه آنها برداشته شده است، ایمپلنت سینه بهترین گزینه است. زنانی که سینه آنها به طور طبیعی از نظر اندازه و شکل با یکدیگر متفاوت است. زنانی که سینه آنها در حین حاملگی، شیر دهی و سوء تغذیه تحلیل رفته است. و یا خانمهایی که بافت سینه در آنها رشد نکرده است پروتز سینه گزینه ی مناسبی برای ترمیم سینه است. زنانی که سینه آن ها ضربه دیده و از بین رفته از پروتز سینه برای جایگزینی آن استفاده می شود و در نهایت برای خانم‌هایی که می خواهند سینه های آنها زیباتر و حجیم تر دیده شود از پروتز سینه استفاده می شود.

ایمپلنت سینه | چه کسانی باید ایمپلنت سینه انجام دهند؟

مراقبت های بعد از ایمپلنت پستان

مراقبت از ایمپلنت سینه

تمام ایمپلنت های سینه با دستورالعمل هایی ارائه می شوند که نحوه مراقبت از آنها را توضیح می دهد. برخی از پروتزهای ساخته شده با موادی که سیلیکون نیستند را می توان با دست  و با صابون خنثی شست و در هوا خشک کرد. این بستگی به موادی دارد که با آن ساخته شده اند. برخی دیگر دارای روکش هایی هستند که می توان آنها را جدا کرد و با دست شست. برخی از پروتزهای سینه سیلیکونی شامل کیت هایی با دستمال های غیر ساینده و صابون های خنثی هستند که ایمن هستند و به سیلیکون آسیب نمی رسانند. یک متخصص پروتز ماستکتومی معتبر می تواند به شما توصیه کند که استفاده از کدام صابون یا پاک کننده ایمن است. پروتزهای چسبنده سینه دستورالعمل‌های تمیز کردن خاصی دارند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند توانایی چسبندگی خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کنند. شستن سوتین های مخصوص ماستکتومی با دست نیز ایده خوبی است. برای انجام این کار، توصیه می شود از صابون خنثی استفاده کنید و آنها را در هوا بگذارید تا خشک شوند، همانطور که هر لباس زیر ظریف دیگری را می شستید.

دکتر صفایی |  مراقبت از ایمپلنت سینه

عمل جراحی پروتز سینه 

خانم هایی که می خواهند پروتز سینه انجام دهند در یک جلسه مشاوره با پزشک جراح، مواردی همچون روش‌های مختلف بزرگ کردن سینه و اندازه و نوع پروتز براساس شکل بدن فرد را مشخص می کنند. انتخاب پروتز معمولا با توجه به پهنای سینه، ارزیابی پوشش نسج نرم سینه و بافت سینه صورت می‌گیرد. پروتز سینه به ‌وسیله‌ی جراحی، در یک پروسه‌ای یک تا دو ساعته تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. برای دریافت نتیجه مطلوب و عوارض کمتر باید بهترین جراح پروتز سینه را انتخاب کنید.
در جراحی پروتز سینه، جراح برای گذاشتن پروتز برش‌هایی را در سه محل  زیربغل، هاله دور سینه، دور ناف یا چین زیر سینه ایجاد می‌کند. سپس پروتز را از بالا یا پایین عضله‌ی دیواره‌ی قفسه سینه وارد بدن می‌کند. بدن پروتز وارد شده را در جای خود نگه داشته و از جابه‌جایی آن زیر پوست جلوگیری می‌کند. در نهایت جراح، برش ها را پس از تثبیت پروتز در جای مناسب بخیه می‌زند. جراحی پروتز سینه برای مبتلایان به سرطان سینه بعد از بهبودی زخم جراحی و کاهش تورم که معمولاً شش تا هشت هفته طول می کشد، انجام می گیرد.

ایمپلنت سینه | عمل جراحی پروتز سینه

بهترین دکتر پروتز سینه

اشکال و اندازه پروتزهای سینه

پروتز شما باید احساس راحتی کند، فرم خوبی به اندام شما ببخشد و مطابق با رنگ پوست شما باشد. از نظرمیزان برجستگی پروتزهای سینه به سه نوع، Low profile   یا پروتز با برجستگی کم؛High Profile  یا پروتز با برجستگی زیاد؛ Ultra high profile  یا پروتز سینه با برجستگی خیلی زیاد دسته بندی می شوند. و از نظر شکل ظاهری به دو نوع کلی پروتز سینه گرد  (round) و پروتز سینه اشکی (آناتومیکال یا قطره‌اشکی) تقسیم می شوند. پروتز سینه گرد برای برجسته تر نشان دادن سینه ها مناسب هستند. از سوی دیگر کسانی که می‌خواهند پروتز سینه بافت نرم و خوش‌فرمی داشته باشد معمولاً این پروتزهای گرد را انتخاب می‌کنند.
پروتز سینه قطره‌اشکی نمای طبیعی‌تری دارد و برای کسانی که می خواهند سینه های آنها طبیعی به نظر برسد مناسب تر است و بهترین گزینه برای افرای است که دارای بافت سینه‌ی خیلی کم هستند و یا کسانی که اصلا بافت پستان ندارند و سینه‌های آنها تخت و بدون شکل است و همچنین خانم هایی که دچار عدم تقارن در سینه‌ها یا نقص ظاهری سینه هستند، پروتز سینه قطره‌اشکی می باشد.

انواع ایمپلنت سینه | پروتز سینه قطره اشکی

انواع ایمپلنت پستان بسته به پوسته

برخی از تولیدکنندگان هنگام ساخت ایمپلنت سینه، پوسته را از پلی اورتان می سازند. توسعه جدیدی که روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند، پوسته نانوبافت است. سطح مات و بافت نرمی دارد. ایمپلنت پستان با پوسته نانوبافت به داخل بافت رشد نمی کند و بنابراین با گذشت زمان به میزان قابل توجهی افت می کند که توسط جراح از قبل پیش بینی شده است. توصیه می شود چنین پروتزهایی را در بافت های متراکم نصب کنید.

انواع ایمپلنت سینه | ایمپلنت پستان

انواع ایمپلنت پستان | ایمپلنت سیلیکونی

جنس و مواد تشکیل‌دهنده پروتز سینه

پروتزهای سینه از سه جنس سیلیکونی که ژل مانند است، آب نمکی و پروتز سینه ثابت یا تولید «Gummy Bear»  می‌شوند. پروتزهای سینه آب‌نمکی گرد هستند و با آب‌نمک استریل یا سالین پر شده‌اند. پروتز سینه آب‌نمکی دارای جداره‌ای سیلیکونی و غیرقابل نفوذ هستند، از پروتز‌های سیلیکونی سفت‌تر هستند، در صورت پارگی پروتز سینه تخت و صاف می‌شود و مایع درون آنها طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌شود چون این مایع به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، پس مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.
پروتز سینه سیلیکونی از ترکیبات مختلف سیلیکون ساخته شده‌اند و شبیه ژل چسبنده هستند. با توجه به شبیه‌تر بودن آنها به بافت سینه انتخاب اول خانمها است. علاوه بر این در صورت صدمه دیدن این پروتزها از بین نمی‌روند و ژل‌های درون پروتز به فضای اطراف یا لایه‌های دیگر پروتز وارد می‌شوند.

در صورتی‌که از پروتز سینه سیلیکونی استفاده کرده‌اید، معاینه‌ی منظم توسط پزشک امری ضروری است. حداقل سن برای استفاده از پروتزهای سینه سیلیکونی ۲۲ سال است. اما اگر پروتزهای سینه Gummy Bear  پاره شوند، به هیچ عنوان دچار تغییرات ظاهری نخواهند شد و از این جهت به آنها پروتزهای ثابت می‌گویند. این پروتزها در بدن به‌جای گرد بودن، دارای شکل هستند و در قسمت پایین از برجستگی بیشتری برخوردارند. تراکم سیلیکون در این نوع از پروتزها بالاست و درنتیجه سفت‌تر هستند و به همین دلیل آسیب‌دیدگی در آنها کمتر است. بزرگ‌ترین عیب پروتزهای ثابت این است که برای قرار دادن این پروتزها نسبت به انواع دیگر باید برش‌های بیشتری در پوست ایجاد شود.

ایمپلنت سینه | پروتز سینه سیلیکونی

هر آنچه که باید در مورد پروتز سینه بدانیم

آیا پروتز فقط برای سینه استفاده می شود؟

انواع مختلفی از پروتز وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای کاربردهای متفاوتی است. پروتز تنها برای سینه نیست بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. پروتز را می توان در افرادی که در اثر حادثه ای قسمتی از استخوان جمجمه یا قسمتی از استخوان حفره چشمش از بین رفته نیز استفاده کرد. پروتز در زیباسازی گونه نیز کاربرد زیادی دارد. پای مصنوعی، انگشت مصنوعی، گوش، بینی و ... از کاربردهای دیگر پروتز است.

ایمپلنت سینه | آیا پروتز فقط برای سینه استفاده می شود

انواع پروتز سینه

مناطقی که از ایمپلنت استفاده می شود:

  • صورت: استخوان های گونه، چانه، زوایای فک، پیشانی، بینی و گوش ها
  • سینه: پروتز سینه برای خانم ها و سینه برای مردان. امروزه ایمپلنت سینه نشان دهنده اصلی ترین جراحی زیبایی و ترمیمی است
  • قسمت پایین: پرتز باسن و ساق پا در حال رونق گرفتن است.

   دکتر صفایی | ایمپلنت سینه | ایمپلنت پستان

ایمپلنت سینه | ایمپلنت پستان

چه نوع ایمپلنت سینه هایی در بازسازی سینه استفاده می شود؟

برای بازسازی سینه می توان از چندین نوع ایمپلنت سینه استفاده کرد. ایمپلنت ها از یک پوسته بیرونی سیلیکونی انعطاف پذیر ساخته شده اند و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

محلول نمکی:  این ایمپلنت ها با آب نمک استریل (بدون میکروب) پر می شوند. این نوع ایمپلنت ها آنهایی هستند که بیشترین استفاده را داشته اند.

ژل سیلیکون: ایمپلنت های ژل بیشتر شبیه بافت طبیعی سینه هستند. ایمپلنت های ژل چسبنده نوع جدیدتر و ضخیم تری از ایمپلنت سیلیکونی هستند. ایمپلنت های ضخیم تر را گاهی کاشت خرس لثه ای می نامند. درست تر است که آنها را ایمپلنت های شکل‌پایدار بنامیم ، به این معنی که حتی اگر پوسته باز یا شکسته شود، شکل خود را حفظ می کنند. این ایمپلنت‌ها نسبت به ایمپلنت‌های معمولی محکم‌تر هستند و ممکن است کمتر در معرض پارگی باشند، اگرچه هنوز هم ممکن است رخ دهد.

پروتز خارجی سینه

پروتزهای سینه خارجی نیازی به عمل جراحی ندارند. اگر چه در برخی موارد سبب حساسیت پوستی، خارش، تعریق و احساس گرما می‌شوند و احتمال افتادن و جدا شدن این پروتزهای سینه هم وجود دارد. سیلیکون که در پروتز خارجی سینه استفاده می شود ضد حساسیت و سازگار با انواع پوست می باشد. پروتز خارجی سینه نسبت دارای ویژگی ها و مزایا و معایبی است.

پروتز خارجی سینه

جراحی بازسازی سینه | جراحی سینه | جراحی زیبایی

لیفت سینه با استفاده از پروتز

لیفت سینه با پروتز یا پروتز ماستوپکسی یکی از روش‌های بالا کشیدن سینه است. در این روش برای اصلاح افتادگی و بزرگ کردن سینه‌ها از پروتز سینه استفاده می‌شود. این جراحی باید توسط متخصص مجرب پروتز سینه صورت بگیرد. در صورتی که این کار را به افراد تازه کار بسپارید ممکن است عوارضی برای شما به دنبال داشته باشد. مهم ترین کار برای انجام پروتز و لیفت سینه یافتن بهترین دکتر پروتز سینه است.

چه زمانی باید به لیفت سینه با پروتز سینه فکر کرد؟

بارداری، شیردهی، نیروی جاذبه زمین، افزایش یا کاهش وزن و افزایش سن می‌تواند شکل سینه‌های شما را تغییر دهد که معمولاً منجر به افتادگی و کاهش حجم می‌شود.
اگر ایمپلنت سینه به تنهایی نمی تواند آرئول را به اندازه کافی بلند کند، یا اگر اندازه سینه شما اجازه نمی دهد که به خودی خود بلند شود.

چه زمانی باید به لیفت سینه با پروتز سینه فکر کرد

انواع پروتز سینه

در چه صورتی بعد از عمل پروتز سینه به پزشک مراجعه کنیم؟

بعد از عمل جراحی پروتز سینه اگر فرد دارای علائمی مانند افزایش تورم و کبودی محل جراحی، افزایش قرمزی در محل برش جراحی، خروج ترشح بدبو یا زرد رنگ از محل زخم یا خونریزی یا هماتوم از محل زخم که با فشار پانسمان بند نمی‌آید، داشتن احساس بی‌حالی و ضعف شدید و همچنین درد شدید که با مسکن برطرف نمی شود، داشتن آلرژی نسبت به داروهای مصرفی یا عدم تحمل داروها، تب و درجه حرارت دهانی بالای ۳۸ درجه، احساس تنگی نفس، درد قفسه سینه یا ضربان قلب غیر‌طبیعی، باشد باید سریعاً به پزشک مراجعه نماید. در صورت مشاهده این علائم خود درمانی را کنار بگذارید و حتما پزشک خود را درجریان بگذارید.

برش های ناشی از جراحی پروتز سینه

برش های ناشی از عمل ایمپلنت سینه

اسکارهای ناشی از جراحی ایمپلنت پستان

برش‌های ناشی از جراحی پروتز سینه در بیشتر مواقع کوتاه هستند و در چین زیر سینه قرار دارند. برش‌های بلندتر برای بیمارانی است که علاوه بر عمل پروتز پستان، عمل های دیگر مانند:جراحی لیفت سینه را انجام می‌دهند.

ایمپلنت سینه | اسکارهای ناشی از جراحی ایمپلنت پستان

سطح ایمپلنت سینه

سطح پروتز نیز می تواند انواع مختلفی داشته باشد:

  • ایمپلنت سینه با سطح صاف
  • پروتز سینه میکرو یا ماکرو بافت

در سال های اخیر، پروتزهای بافت سینه در حال تبدیل شدن به استاندارد هستند. سطح صاف پروتز باعث جابجایی و چرخش آن می شود و خطر جراحی مجدد را افزایش می دهد. از طرف دیگر پروتزهای بافت دار سطحی ناهموار دارند که این مشکل را حل می کند.

 بهترین دکتر پروتز سینه | سطح ایمپلنت سینه

انواع روش های ایمپلنت سینه

کدام شکل سینه برای ایمپلنت سینه شما مناسب است؟

خانم‌ها معمولاً اندازه‌ای برای کاشت سینه انتخاب می‌کنند که نتیجه‌ای متناسب با بدنشان را برایشان فراهم کند. البته می توان سایزهای بزرگ را نیز در نظر گرفت.

علاوه بر اندازه، شکل یا نیمرخ پروتز سینه نیز به همان اندازه مهم است. نمایه پر بودن سینه‌های بالایی شما را مشخص می‌کند و بنابراین بر ظاهر سینه‌ها در لباس‌هایی که می‌پوشید تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، برای همان حجم، سه ویژگی مختلف برای پروتز سینه شما قابل ارائه است:

  • یک نیمرخ کم پهن، مسطح است و کمترین حالت را دارد.
  • نیمرخ متوسط ​​باریک تر است و برآمدگی بیشتری ایجاد می کند و در نتیجه سینه ها پرتر می شود. برای خانم هایی که لاغر هستند گزینه خوبی است.
  • مشخصات بلند دارای شکل توپ است. در قسمت بالای سینه حجم بیشتری می دهد.

نکات انتخاب ایمپلنت سینه

ایمپلنت پستان | جراحی زیبایی پروتز سینه

در انتخاب ایمپلنت سینه به چه نکاتی توجه کنیم

پروتزهای سینه ویژگی های متفاوتی دارند که در هنگام انتخاب باید به هر یک از آنها توجه کرد. بیایید آنها را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم.

کاشت سینه های کوچک ممکن است گزینه بهتری برای خانم هایی باشد که فریم کوچکی دارند و به دنبال تقویت سینه های طبیعی خود هستند. در حالی که پروتزهای سینه بزرگتر، به عنوان مثال 400 سی سی یا 375 سی سی با مشخصات بلند، ممکن است برای افرادی با فریم بلندتر و پهن تر کارآیی داشته باشند. در نهایت، انتخاب اندازه ایمپلنت سینه یک تصمیم بلند مدت است که فقط بیمار می تواند این تصمیم را بگیرد. نقش جراح این است که شما را در طول فرآیند راهنمایی کند و مراقبت و مشاوره تخصصی در طول عمل ارائه دهد.

نکات زیر را برای انتخاب ایمپلنت در نظر بگیرید.

  • فرم
  • ترکیب پرکننده
  • تراکم پرکننده
  • مواد سطحی
  • بافت سطح
  • ارتفاع ایمپلنت
  • طول و عرض پایه ایمپلنت

آیا ایمپلنت سینه مشکلی برای ماموگرافی ایجاد می‌کند؟

در ماموگرافی، اشعه‌ی X به سینه شما فرستاده می‌شود تا تصویری از بافت‌های داخلی سینه شما بگیرد. اما ایمپلنت سینه ممکن است باعث شود که ماموگرافی دقیق نباشد. برای اینکه ماموگرافی دقیق‌تری از سینه شما گرفته شود، ممکن است پزشک شما بخواهد تصویربرداری با تکنیک‌های دیگری مانند سونوگرافی یا MRI انجام دهید. به هر حال، اگر ایمپلنت پستان دارید و قصد انجام ماموگرافی را دارید، بهتر است قبل از انجام آن با پزشک خود مشورت کنید.

پروتز سينه بهتر است يا تزريق چربي

دو روش پروتز سینه و تزریق چربی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. پروتز سینه باعث افزایش حجم و اندازه سینه می‌شود، در حالی که تزریق چربی از منطقه دیگری از بدن چربی را به سینه انتقال می‌دهد. انتخاب بین این دو به ویژگی‌های فردی، ترجیحات شخصی و توصیه‌های پزشکی بستگی دارد. بهترین راه حل این است که با یک پزشک مشورت کنید تا بهترین تصمیم را برای خودتان بگیرید.

دکتر صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( ترمیمی - پلاستیک )

به اشتراک بگذارید :