Doctor safaei contact

بهترین کاندیدای پیکرتراشی چه کسانی هستند؟

بهترین کاندیدای پیکرتراشی چه کسانی هستند؟

یکی از تکنیک‌های فرم‌دهی بدن که اخیراً به یک برنامه کاربردی تبدیل شده است، پیکرتراشی است. بارزترین ویژگی این تکنیک حذف چربی اضافی  در بسیاری از نواحی بدن در همان جلسه و انتقال چربی اضافی به نواحی دیگر برای حجم دهی است. این تکنیک را می‌توان به طور خلاصه به عنوان جابجایی چربی اضافی در بدن تعریف کرد.
کاندیدای پیکر تراشی (Body Contouring) کسانی هستند که تجمع چربی بیش از حد ندارند. مقدار چربی گرفته شده از کل بدن بین 2.5-5 لیتر است. پیکرتراشی و فرم دادن به بدن برای افرادی که تجمع چربی بالایی دارند بصورت یک جلسه‌ای نجام نمی‌شود. در چنین افرادی معمولاً فرم‌دهی به بالاتنه به صورت یک جلسه جداگانه و پایین‌تنه جداگانه انجام می‌شود.

کاندیدای پیکرتراشی

کاندیدای مناسب پیکرتراشی برای لاغری موضعی

همه افراد با شرایط سلامتی مطلوب می‌توانند از برنامه پیکرتراشی و شکل‌دهی بدن بهره‌مند شوند. در نتیجه ارزیابی‌ها و معاینات، در صورت عدم وجود بیماری که تأثیر منفی روی روند داشته باشد، فرم دهی بدن در یک جلسه انجام می‌شود. شکل به دست آمده از پیکرتراشی بدن را نمی‌توان با رژیم غذایی و ورزش به دست آورد. حتی اگر بتوان با رژیم غذایی و ورزش به کاهش بافت چربی دست یافت، این روند می‌تواند از مناطقی باشد که کاهش چربی در آن‌ها مطلوب نیست.
فرم‌دهی بدن برای مردان و زنانی که به دلایل مختلف از ظاهر یک قسمت یا بیش از یک قسمت از بدن خود ناراحت هستند مناسب است. کسانی که توده چربی بیش از حد طبیعی در بدن خود دارند، به خصوص خانم‌هایی که بعد از زایمان دچار افتادگی در ناحیه سینه و شکم می‌شوند و کسانی که به هر دلیلی در بدن خود تغییر شکل‌های نامطلوب دارند، کاندیدای پیکرتراشی هستند و می توانند از عمل‌های فرم دهی بدن بهره ببرند.
برای کسانی که هیچ مشکل پزشکی ندارند و می‌خواهند از عمل‌های فرم دهی بدن فقط به منظور زیبایی اندام خود بهره‌مند شوند؛ محدودیت سنی وجود دارد. اعمال جراحی که عموماً برای زنان و مردان بالای 18 سال اعمال می‌شود، در سنین پایین‌تر نیز اگر بر سلامتی بیماران تأثیر بگذارد، انجام می‌شود. با این حال، هیچ محدودیت سنی بالایی برای این عمل‌ها وجود ندارد. سالمندانی که سلامت آنها برای فرم دهی بدن مناسب است نیز می‌توانند ظاهری که می‌خواهند را داشته باشند. فرم‌دهی کل بدن به صورت حرفه‌ای و مطابق با نیازها و انتظارات فرد انجام می‌شود.

نمونه جراحی پیکرتراشی بدن | پیکرتراشی شکم
پیکرتراشی شکم و پهلو | بهترین جراح پیکر تراشی

پیکرتراشی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

بزرگسالان در تمام سنین که وزن ثابتی ندارند برای این جراحی مناسب نیستند. افرادی که در طول دوره نقاهت پس از عمل شرایط پزشکی دارند که ممکن است مانع از بهبودی زخمهایشان شود نیز برای این عمل مناسب نیستند. جراحی‌های فرمدهی بدن هرگز نباید برای اهداف لاغر انجام شود. افرادی که میخواهند پیکرتراشی انجام دهند باید وزنی نزدیک به وزن ایده آل خود داشته باشند تا به نتایج مطلوب دست یابند. افرادی که رژیم غذایی سالمی ندارند، به طور منظم ورزش نمیکنند و نظم و انضباط لازم برای حفظ وزن خود را در محدوده مشخصی ندارند، کاندیدای مناسب پیکرتراشی نیستند.

پیکرتراشی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود

کاندیدای مناسب روش های مختلف پیکرتراشی

روش‌های زیادی برای شکل دادن به بدن وجود دارد که می‌توان آنها را با توجه به محل و نوع تغییر شکل‌هایی که میخواهیم در بدن ایجاد کنیم انتخاب کرد. در صورت وجود مشکل در بیش از یک قسمت از بدن میتوان این جراحی‌ها را بصورت ترکیبی و در همان جلسه انجام داد. منتهی باید فرد کاندیدای مناسب هر کدام از روش‌های انتخابی باشد. در ادامه بیشتر به توضیح این مساله میپردازیم.

پیکر تراشی برای چه افرادی مناسب است

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟

افراد زیر 18 سال و زنان باردار نمی‌توانند از روش لیپوماتیک برای پیکرتراشی بهره‌مند شوند. اما به غیر از این افراد، عمل لیپوماتیک را می‌توان برای هر فردی که اضافه وزن و چربی داشته باشد انجام داد. کلیه افراد که دارای چربی اضافی هستند و  شاخص توده بدنی آنها مناسب نیست، افرادی با افتادگی نواحی مختلف بدن که ظاهر زیبایی ندارند و افرادی که از ظاهر خود ناراضی هستند و می‌خواهد بدنی زیبا و سفت داشته باشند، می‌توانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است

بهترین کاندیدای لیپوساکشن

بهترین کاندیدای لیپوساکشن کسی است که وزن ایده‌آل یا نزدیک به وزن خود را داشته باشد. حفظ وزن ثابت بدن کلید دستیابی به نتایج پایدار و موثر است. بیمارانی که قصد کاهش وزن در آینده دارند، تا زمانی که وزنشان ثابت نشده باشد، نباید لیپوساکشن انجام دهند.

بهترین کاندیدها برای لیپوساکشن، بیمارانی هستند که معمولاً به دلیل عوامل ژنتیکی، در نواحی مانند شکم، بازوها، ران‌ها و گردن رسوب چربی سرسخت دارند. هیچ محدودیت سنی برای جراحی لیپوساکشن وجود ندارد. با این حال، از آنجایی که پوست ممکن است با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و نتایج ممکن است تحت تأثیر این وضعیت قرار گیرد، تصمیم گیری در مورد مناسب بودن لیپوساکشن باید توسط جراحان به ویژه پس از ارزیابی‌های انجام شده اتخاذ شود.

بهترین کاندیدای لیپوساکشن

پیکر تراشی برای چه سنی مناسب است

کاندیدای مناسب پیکرتراشی با آبدومینوپلاستی

کاندیدای مناسب پیکرتراشی با آبدومینوپلاستی کسانی هستند که با توجه به وزن بدنشان نزدیک به نرمال هستند و با وجود ورزش و رژیم غذایی بدلیل وجود چربی و پوست اضافی در ناحیه شکم دارای اندام مناسبی نمی‌شوند. آبدومینوپلاستی به افرادی توصیه می‌شود که پوست شکمشان به دلیل چند بار زایمان شل و افتاده شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی با ابدومینوپلاستی

لیزر لیپولیز برای چه افرادی مناسب است؟

 لیزر لیپولیز در تمام افرادی که دارای نواحی چربی ناخواسته در بدن خود هستند اعم از زن و مرد استفاده می‌شود. اگر چربی انباشته شده در بدن علیرغم رژیم غذایی و ورزش قابل حذف نباشد؛ با این فرآیند، بافت چربی ناخواسته ذوب شده و از بین می رود. افرادی که بیماری‌های مهمی مانند ریه و قلب دارند ابتدا باید از پزشکان متخصص در مورد مقاومت در برابر این روش پاسخ قطعی بگیرند. در غیر این صورت ممکن است این روش برای بیمار مناسب نباشد. بنابراین قبل از هر چیز در صورت ابتلا به بیماری معاینه توسط پزشکان متخصص بسیار مهم است.

افراد مناسب برای پیکرتراشی قسمت های مختلف بدن

عملیات فرم‌دهی بدن را می‌توان فقط در قسمت‌های خاصی از بدن و همچنین کل بدن اعمال کرد. خواسته‌های بیماران در تعیین محل عمل اهمیت زیادی دارد. در حالی که برخی از بیماران فقط از ظاهر برخی نواحی شکایت دارند، برخی از بیماران از ظاهر اکثر قسمت‌های بدن خود راضی نیستند. از این حیث، حوزه‌هایی که در آن درخواست پیکرتراشی می‌شود، در نتیجه مصاحبه پزشکان متخصص و بیماران تعیین می‌شود و پزشک تشخیص می‌دهد فرد مناسب این نوع پیکرتراشی است یا نه.
رایج ترین نواحی برای پیکرتراشی بدن عبارتند از: شکم، بازوها، پاها و باسن. تمامی این عمل‌ها معمولا تحت بیهوشی انجام می شوند. افراد باید اقداماتی مانند سفت کردن شکم با پوست افتاده، از بین بردن چربی اضافی، بازیابی پوست شل بازو یا بلند کردن باسن که پایین به نظر می‌رسد از جمله عمل‌های شکل دادن به بدن هستند؛ باید مناسب باشند.

بهترین جراح پیکر تراشی | دکتر صفایی

بهترین دکتر پیکر تراشی |  پیکر تراشی کل بدن

کاندید مناسب پیکرتراشی شکم و پهلو

ابدومینوپلاستی که به عنوان عمل جراحی شکم و پهلو نیز شناخته می‌شود، فرآیند برداشتن بافت چربی اضافی اطراف ناف و اصلاح پوستی است که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است. عواملی مانند عوامل ژنتیکی، افزایش وزن سریع و بارداری در زنان باعث شل شدن عضلات شکم می‌شود. این عمل با هدف از بین بردن ترک‌ها، افتادگی‌ها و بدشکلی‌های ناحیه شکم و پهلو ناشی از این عوامل انجام می‌شود. اندامی زیبا با برداشتن بافت ناخواسته اطراف پوست ناف به دست می‌آید. برخی از عمل‌های جراحی شکم با لیپوساکشن ترکیب می‌شوند تا نتایج بسیار موثرتری به دست آورند.
درست مانند کاربردهای لیپوساکشن، عمل جراحی شکم برای کاهش وزن نیست. ابدومینوپلاستی برای افراد دارای اضافه وزن که از مشکلات چاقی رنج می‌برند و مبتلایان به بیماری‌های مزمن اعمال نمی‌شود. مناسب‌ترین کاندید برای انجام عمل جراحی شکم افرادی هستند که با ورزش نمی‌ توانند از ترک و افتادگی این ناحیه جلوگیری کنند و زنانی که زایمان کرده‌اند.

کاندید مناسب پیکرتراشی شکم و پهلو

کاندید مناسب پیکرتراشی باسن

اگر فکر می‌کنید باسنتان صاف است یا با بقیه انحناهای بدنتان سازگار نیست، یا اگر پوستتان در آن ناحیه خیلی شل است، زمانی که ورزش یا رژیم غذایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند، کاندیدای خوبی برای کانتور کردن باسن هستید.
کاندید مناسب پیکرتراشی باسن باید:

  • باید دارای سلامت عمومی خوب باشد و در جلسه قبل از عمل با پزشک خود تصمیم بگیرد که برای این عمل مناسب است یا نه.
  • برای بهترین نتایج ممکن، باید تمام توصیه‌های جراح خود مانند عدم اعمال فشار به لگن به مدت 4 هفته را رعایت کند.
  • اگر سیگار می‌کشد، حداقل 4 هفته قبل و 4 هفته بعد از جراحی سیگار را ترک کند.
  • از نتایج جراحی خود انتظارات واقع بینانه داشته باشد.
  • از سلامت روان عمومی خوبی برخوردار باشد.

افراد مناسب برای پیکرتراشی سینه

داشتن سلامت جسمی و روانی خوب و واقع بین بودن در انتظارات از پیش نیازهای مهم جراحی پیکرتراشی سینه است. افراد مناسب برای پیکرتراشی سینه شامل موارد زیر است:

  •  اگر 18 سال یا بیشتر دارید
  • اگر سینه‌های شما با تصویر بدنی ایده آل و اهداف زیبایی شناختی شما مطابقت ندارد.
  • اگر احساس حجم ناکافی، پری و استحکام، ظاهر عمومی نامناسب دارید.
  • اگر اختلال قرینه آشکار درسینه‌های خود دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای بزرگ کردن زیبایی سینه باشید.

قبل از تصمیم به جراحی پیکرتراشی سینه با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود شرایط لازم برای جراحی را دارید یا نه.

بهترین کاندیدای پیکر تراشی کل بدن

بهترین کاندیدای پیکرتراشی بازو

به طور کلی، روش‌های لیفت بازو برای برداشتن پوستی که به دلیل کاهش وزن زیاد، افزایش سن یا ورزش نکردن خاصیت ارتجاعی خود را در ناحیه بازو از دست داده است، استفاده می‌شود. به خصوص در افرادی که در دوره‌ای از زندگی خود اضافه وزن پیدا کرده‌اند، پس از کاهش وزن، افتادگی در ناحیه بازو مشاهده می‌شود. این افراد کاندید مناسبی برای پیکرتراشی بازو هستند و ظاهر زیبایی پس از اعمال کشش و حذف افتادگی پوست همراه با بافت چربی بدست می‌آید.
پیکرتراشی بازو در بیمارانی که به دلیل کاهش وزن زیاد دچار افتادگی در بازوهای خود شده‌اند، می‌تواند به تنهایی یا همراه با اعمالی مانند تامی تاک، لیفت سینه و کشش ران انجام شود. هنگام انجام این جراحی‌ها باید وضعیت کلی بیمار، مقادیر خونی و اندازه عمل در نظر گرفته شود. اگر سالم هستید اما از ظاهر بازوهای خود راضی نیستید، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی لیفت بازو باشید. برای بیماران مهم است که در مورد جراحی و نتایج آن واقع بین باشند.

بهترین کاندیدای پیکرتراشی بازو

پیکر تراشی بازو 

عوارض پیکر تراشی

عمل جراحی پیکرتراشی یک فرایند جراحی پیچیده است که ممکن است عوارض مختلفی داشته باشد. برخی از عوارض ممکن عبارتند از:

  • خطرعفونت
  • خونریزی
  • عفونت مجرای ادراری یا مجاری گوارشی
  • عوارض مرتبط با بیهوشی
  • عوارض جراحی مانند تغییرات جهتی بدن، اختلالات حسی، علائم بیماری عصبی و غیره.

البته باید توجه داشت که عوارض ممکن است به وضعیت ابتدایی بیمار، تجربه پزشک و نوع جراحی بستگی داشته باشد. با پزشک خود درمورد عوارض احتمالی و جزییات بیشتر مشورت کنید.

پیکرتراشی ران برای چه کسانی مناسب است؟

عواملی مانند بالا رفتن سن، افزایش و کاهش وزن سریع، ژنتیک و ورزش نکردن می‌تواند باعث شود که پوست قسمت داخلی پا خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. این پوست که ساختار بسیار نازکی دارد دارای افتادگی و نوسانات است که زیبایی ظاهر را ازبین می‌برد. اگرچه این حالت در افراد مسن شایع‌تر است، اما در هر سنی ممکن است رخ دهد. این مشکلات با جراحی‌های کشش ران و پیکرتراشی برطرف می‌شوند. جراحی لیفت ران عملی است که برای افرادی با شلی متوسط و پیشرفته، فراوانی و پوست اضافی در پوست ساق پا مناسب است. در گروه بیماران تحت درمان چاقی، با کاهش وزن و کاهش بافت چربی، قطر ران نیز کاهش می‌یابد.

کاندیدای پیکرتراشی | دکتر صفایی

به اشتراک بگذارید :