Doctor safaei contact

  کاهش چین و چروک | فیلر پوست

با افزایش سن، روند پیری و شکستگی پوست سرعت پیدا می‌کند. روندی که می‌تواند سلامت روحی اشخاص را به خطر بیندازد. فیلر تکنیکی کم و بیش ساده و علمی برای حجم دادن به شیار‌ها و چروک‌های پوست، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، ترمیم جای جوش‌ها و لیفتینگ پوست به‌حساب می‌آید. علم از راه ‌های مختلف به ما کمک می‌کند بتوانیم ظاهر مورد نظرمان را داشته باشیم. مواد مختلفی برای مقابله با آثار کهولت روی پوست موجود هستند و تزریق چربی و فیلرها یکی از این روش ها است که رواج بسیاری در بین افرادی پیدا کرده است که می‌خواهند ظاهر زیبای خود را حفظ کنند. یکی از روش‌های اصلی مقابله با چین‌ وچروک‌ها، تزریق فیلر (filler) است. ژل‌های هیلارونیک اسید از جمله پرطرفدارترین فیلرها هستند که برای مقابله با پیری سلول‌های پوست طراحی شده‌ اند. در این نوشته نگاهی دقیق ‌تر به فیلر ها و تاثیرات آن‌ها بر ظاهر پوست داریم.

نمونه تزریق فیلر دکتر صفایی

معرفی فیلرها (ژل‌های هیلارونیک اسید)

فیلرهای پوستی، مواد ژل مانندی هستند که زیر لایه‌ ی پوست تزریق می‌شوند تا حجم و نرمی پوست را بازیابی کنند و چین ‌و چروک ایجاد شده روی سطح خارجی پوست را از بین ببرند. فیلر های پوستی هیلارونیک اسید طرفداران زیادی در بین متقاضیان عمل‌ های جراحی احیا کننده ‌ی پوست دارند و سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان از این فیلرها برای اصلاح ظاهر خود استفاده می‌کنند.

ماده‌ی هیلارونیک اسید در واقع به شکل طبیعی نیز در بدن وجود دارد. محل تجمع این ماده در اطراف چشم‌ها، پوست و مفاصل است. هیلارونیک اسیدها در پوست آب را جذب می‌کنند و به آب ‌رسانی به پوست کمک می ‌نمایند. با افزایش سن، عضلات، استخوان‌ها و پوست صورت افراد کاهش اندازه پیدا می‌کند. این کاهش موجب می‌شود چین ‌و چروک‌هایی در سطح پوست صورت ایجاد شود. برای مقابله با این مشکل هیلارونیک اسیدها قابل استفاده هستند.

دکتر صفایی | ژل های هیالورونیک اسید

فیلر پوست | کاربرد فیلر

فیلر چه کاربردهایی دارد؟

ژل ‌های هیلارونیک اسید دارای کاربردهای ترمیمی و زیبایی متعددی هستند. مهم‌ترین کاربرد این فیلر ها برای مقابله با پیری پوست است. فیلر ها می‌توانند چین‌وچروک‌های صورت را به شکل موقتی از بین ببرند. معمولاً پس از تزریق ژل، تا یک سال از شر چروک های پوستی راحت می‌شوید. همچنین ژل‌ها توانایی آن را دارند که اثرات منفی نور خورشید بر پوست را کاهش دهند. بنابراین در بسیاری از موارد، تزریق این ژل‌ها برای بهبود ظاهر صورت در نظر گرفته می ‌شود. 

ترمیم پوست با استفاده از فیلرها 

برای تزریق فیلر معمولاً نیازی نیست افراد در بیمارستان بستری شوند و این فرایند در کلینیک‌های پوست قابل انجام است. قبل از انجام این فرایند ترمیمی، پزشک پوست شما را موردبررسی قرار می‌دهد و نواحی مناسب برای تزریق ژل را مشخص می‌کند. همچنین لازم است سوابق پزشکی خود را با متخصص پوست در میان بگذارید تا از ایجاد شدن عوارض مختلف مرتبط با تزریق ژل جلوگیری شود. با وجود اینکه عوارض این تزریق بسیار نادر است، ممکن است آلرژی‌های خاص، مصرف داروهای مختلف یا مشکلات پوستی و عصبی بر نتیجه‌ی تزریق تأثیر منفی داشته باشند. برای مثال اگر داروهای رقیق‌کننده‌ی خون را مصرف می‌کنید (آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و ...) احتمال ایجاد شدن کبودی روی پوستتان افزایش پیدا می‌کند. 
قبل از تزریق فیلر، منطقه‌ ی موردنظر ضدعفونی می‌شود و ممکن است از بی‌حسی موضعی برای کاهش درد استفاده شود. معمولاً مقدار اندکی لیدوکایین (ماده‌ی بی‌حسی) همراه با فیلر درون پوست تزریق می‌شود تا میزان درد را کاهش دهد. معمولاً پس از انجام فرایند شما می‌توانید تغییراتی آنی را روی چروک های پوست خود مشاهده کنید. ممکن است برخی از متقاضیان مقدار اندکی کبودی و التهاب را در ناحیه‌ ی تزریق مشاهده کنند. این عوارض در روزهای پس از تزریق کاملاً رفع خواهند شد. 

کاربرد فیلر پوست صورت | دکتر صفایی

فواید فیلر و تزریق ژل

فیلر‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

کاهش چربی و کلاژن پوست با افزایش سن، منجر به شل‌شدگی، افتادن و ایجاد خطوط بر روی پوست می‌شود. فیلر‌ها موادی هستند که به بازگرداندن پوست به شرایط اولیه کمک می‌کنند.

این مواد در قسمت‌های مختلف پوست که نیاز به کشیده شدن و حجم‌دار شدن دارند، تزریق می‌شوند و معمولاً به‌صورت مستقیم، فضای خالی موجود در پوست را پر می‌کنند. البته به این موضوع باید دقت داشت که انواعی از فیلرها، کلاژن ساز هستند و مدتی زمان می‌برد تا اثر نهایی خود را در محل اعمال‌شده نشان دهند.

علاوه بر حجم فیلر تزریق شده که در نتیجه نهایی تأثیرگذار است، نوع فیلر نیز در مدت‌زمان نمایان بودن تغییرات، اثر می‌گذارد. فیلر‌ها را به‌طورکلی و بر اساس عملکرد می‌توان به سه دسته کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و دائمی تقسیم کرد.

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

برچسب ها

به اشتراک بگذارید :