Doctor safaei contact

لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز چیست

كوچك كردن شكم با ليزر

لیزر لیپولیز یک روش جراحی زیبایی کم تهاجمی برای کاهش چربی های اضافی بدن است که باعث تخریب سلول های چربی شده و لیزر لیپولیز از طریق ایجاد گرما باعث تحریک اثر سفت کننده روی پوست می‌شود. در لیزر لیپولیز (laser lipolysis) ابتدا پزشک محلول حاوی بی حس کننده و آدرنالین (محلول توموسنت) را به نواحی مورد نظر بدن تزریق می‌کند. سپس تحت بی حسی موضعی یک سوراخ کوچک در پوست ایجاد کرده و از طریق آن یک میکروکانولا که قطر تقریبی آن 1 تا 2 میلی متر و حاوی فیبر نوری است را داخل پوست می‌کند. با انجام حرکات رفت و برگشت ملایم کانولا، انرژی لیزر به سلول های چربی منتقل شده و باعث پاره شدن سلول های چربی و تخلیه آسان آنها توسط فرآیندهای متابولیسمی طبیعی خود بدن یا بعد از اتمام لیزر، از طریق ساکشن می‌شود. همچنین انرژی لیزر روی لایه دوم پوست اثر کرده و باعث جمع و سفت شدن پوست می‌شود.

برداشتن چربی شکم با لیزرلیپولیز

برداشتن چربی شکم با لیزر |  عمل چربی شکم با لیزر

تماس لیزر باعث بسته شدن فوری عروق خونی کوچک شده، در نتیجه در مقایسه با لیپوساکشن معمولی خونریزی، ورم و کبودی کمتر و دوره بهبودی سریع تر و دوره نقاهت کوتاه تر می‌شود.   این درمان به طور موثر مناطق چربی را که نمی توان از طریق رژیم غذایی و تمرینات بدنی کانتور کرد، با کمترین عوارض در مقایسه با جراحی لیپوساکشن کاهش می‌دهد.

بهترین دکتر لیزر لیپولیز چه کسی است؟ | لیزر لیپولیز

آیا لیزر لیپولیز همان لیپوساکشن است؟

لیزر لیپولیز و لیپوساکشن هر دو روش های بسیار مؤثر در از بین بردن چربی های ناخواسته هستند. یکی از بزرگ ترین دلایلی که جراحی پلاستیک در سالیان اخیر، محبوبیت زیادی پیدا کرده به خاطر لیپوساکشن بوده است. لیپوساکشن یک تکنیک جراحی مؤثر برای بهبود شکل و نمای ظاهری فرد است. اگرچه لیپوساکشن تجمعات چربی را در بدن فرد از بین می برد و باعث شکل گیری مجدد بدن می شود ولی به عنوان روش جراحی کاهش وزن محسوب نمی شود. لیپوساکشن را می توان در شکم، پهلوها، بازوها، پشت، باسن، ران، ساق پا، صورت و گردن به کار برد.

لیزر لیپولیز کم تهاجمی ترین روش جراحی در درمان کاهش رسوبات چربی است. از انرژی لیزر برای تخریب سلول های چربی استفاده می شود. هنگامی که چربی "ذوب" می شود، می تواند توسط بدن جذب شود یا توسط پزشک از طریق لیپوساکشن خارج شود.

عمل ساکشن شکم با لیزر

عمل لاغری شکم با لیزر

لیزر لیپولیز ساق پا

لیزر لیپولیز ساق پا روشی مدرن، موثر و سریع برای از بین بردن رسوبات چربی اضافی روی پاها با استفاده از اشعه لیزر است. لیپوساکشن زانو مشکل است زیرا اعصاب و عروق خونی زیادی در پاها وجود دارد.

شکل پاها و حجم آن‌ها تحت تأثیر ضخامت استخوان های ساق پا، وضعیت ماهیچه ها و همچنین میزان چربی انباشته شده است. در ناحیه مفصل زانو، ساق پا باریک می شود و در پایین، جایی که ماهیچه ساق پا قرار دارد، منبسط می‌شود. تنها یک لایه از بافت چربی روی ساق پا وجود دارد، جراحان پلاستیک با تجربه این را می دانند که پرتوهای لیزر را به سمت آن هدایت می‌کنند.

لیزر لیپولیز ساق پا | لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز ساق پا

مقایسه لیزر لیپولیز و لیپوساکشن

لیزر لیپولیز در مقایسه با لیپوساکشن معمولی یک روش کم تهاجمی است و دوره استراحت و غیبت از کار در لیزر لیپولیز در مقایسه با لیپوساکشن معمولی کوتاه تر است. علاوه بر آن نتایج درمانی استفاده از لیزر لیپولیز برای نواحی که لیپوساکشن استفاده نمی شود عالی است. در جراحی زیبایی شکم یا لیپوساکشن به کمک دستگاه چربی ها کشیده می شود. بسته به اهداف شما و وضعیت جسمانی تان، لیزر لیپولیز می تواند به عنوان یک جایگزین برای لیپوساکشن مورد استفاده قرار گیرد یا ممکن است پزشک معالج تان درمان ترکیبی با لیزر لیپولیز و لیپوساکشن معمولی را پیشنهاد کند. اینکه لیپوساکشن انجام دهید یا لیزر لیپوایز به نظر پزشک شما بستگی دارد، که کدام نوع را مناسب شما بداند.

نمونه کارهای لیزر لیپولیز دکتر صفایی

كوچك كردن شكم با ليزر |  عمل لاغری شکم با لیزر

در چه نواحی از بدن می توان لیزر لیپولیز را به کار برد؟

استفاده از فناوری لیزر سرد برای هر قسمتی از بدن موثر است. این امکان وجود دارد که حجم کل بدن را با بهبود خطوط آن کاهش دهید. بیشتر اوقات، این روش، که به شما امکان می دهد در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسید، در مواردی استفاده می شود که اصلاح کل بدن باید به سرعت انجام شود.

  • شکم
  • ساق پا
  • پهلوها
  • پشت
  • بازوها
  • صورت (غبغب – گونه)
  • ران ها
  • نواحی از گردن
  • باسن
  • بزرگی سینه در آقایان (ژنیکوماستی)
  • زانوها

همچنین از لیزر لیپولیز می توان برای جراحی مجدد و نیز همراه با سایر تکنیک های لیپوساکشن معمولی برای بهبود نتایج کلی و رضایت بیشتر بیماران استفاده کرد.

لیزر صورت

لیزر لیپولیز چربی های اضافی را از بین می برد و باعث جذابیت صورت می شود. لیپولیز صورت برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت بسیار مفید است. مزایای لیپولیز صورت می‌تواند شامل بهبود ظاهر صورت، کاهش چربی‌های زائد، تعریق کمتر، کاهش چین و چروک صورت و تقویت خطوط چهره باشد. همچنین این روش می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر زیبایی کمک کند. اما برای اطمینان از اینکه آیا لیپولیز صورت مناسب شماست یا نه، مشاوره از پزشک متخصص زیبایی و کارشناسان در این زمینه ضروری است.

لیزر چربی صورت | لیزر لیپولیز

آیا به دنبال انجام لیزر لیپولیز، انجام لیپوساکشن لازم است؟

از آنجایی که در لیزر لیپولیز در هر جلسه درمان بیشتر از 500 سی سی چربی برداشته نمی شود (تقریبا به اندازه قوطی نوشابه) در نقاطی از بدن مانند غبغب که مقدار چربی لیزر شده کم است بعد از انجام لیزر لیپولیز نیازی به تخلیه چربی ذوب شده نیست ولی در نقاطی از بدن مانند شکم و پهلو (بسته به اندازه فرد و مقدار تجمع چربی) که مقدار چربی لیزر شده توسط لیزر لیپولیز زیاد است (بیش از 500 سی سی) لازم است چربی های لیزر شده توسط ساکشن تخلیه شود.

لیزر لیپولیز چیست

طول مدت انجام لیزرلیپولیز چقدر می باشد؟

برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، لیزرلیپولیز مصرف کالری بیشتری را در طول و بعد از هر فعالیت بدنی تضمین می کند و متابولیسم پایه بالاتری را در روزهای بعد از جلسه حفظ می‌کند. زمان لازم برای انجام لیزر لیپولیز بطور متوسط 1.5 تا 3 ساعت می باشد. البته این زمان بسته به وسعت محل یا محل هایی که قرار است تحت لیزر لیپولیز قرار گیرند و هم چنین بزرگ یا کوچک بودن جثه فرد می تواند طولانی تر یا کوتاه تر باشد.

لیزر لیپولیز چقدر طول میکشد

 لیپولیز شکم | لیپولیز چیست

لیزر لیپولیز یک روش غیرجراحی مورد استفاده در زمینه کاهش چربی و شکل‌دهی بدن است. این فرایند با استفاده از نور لیزر با طول موج خاصی انجام می‌شود. در این فرایند، نور لیزر به بافت چربی تابیده می‌شود و انرژی را به سلول‌های چربی انتقال می‌دهد.

آیا بعد از لیزر لیپولیز نیازی به بستری شدن می باشد؟

لیزر لیپولیز بسته به وسعت آن ممکن است تحت بی حسی موضعی یا تحت بیهوشی عمومی انجام گیرد. در اکثریت موارد، فردی که تحت عمل لیزر لیپولیز قرار می گیرد، بعد از چند ساعت مرخص می شود ولی در مواردی که وسعت انجام لیزر لیپولیز زیاد بوده و به ویژه اگر تحت بیهوشی عمومی انجام شده باشد توصیه می شود که بیمار حداکثر به مدت 24 ساعت بستری و تحت نظر باشد.

چه فردی کاندید ایده آل برای انجام لیزر لیپولیز است؟

  1.  از نظر جسمانی سالم باشد و حداکثر اضافه وزن او نسبت به وزن ایده آل 10 تا 15 کیلوگرم باشد.
  2.  فردی که تجمع چربی موضعی در یک یا چند نقطه از بدن دارد که به ورزش و رژیم غذایی مقاوم است.
  3.  فردی که از وجود این تجمعات چربی ناراحت بوده و قصد دارد به طور دائم از شر آن خلاص شود.

 کاندیدای ایده آل لیزر لیپولیز | لیزر لیپولیز برای چه کسانی توصیه می شود

جراحی شکم با لیزر  | افراد مناسب لیزر لیپولیز

در چه مواردی نباید از لیزر لیپولیز استفاده کرد؟

  1.  زنان باردار یا مادران شیرده
  2.  افرادی که دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب (Pacemaker) دارند.
  3.  افرادی که دچار مشکلات کبدی یا نارسایی کبدی هستند.
  4.  این روش برای درمان چاقی کاربرد ندارد، بنابراین افرادی که شاخص جرمی بدن (BMI) آن ها بالاتر از 30 است، کاندید مناسبی برای لیزر لیپولیز نیستند.
  5.  وقتی فرد انتظارات غیرواقع گرایانه از آنچه که با این روش به دست آید، داشته باشد.

نحوه محاسبه BMI چگونه است؟

BMI یا شاخص جرمی بدن (Body Mass Index) بر اساس فرمول زیر به دست می آید:

مجذور قد بر حسب متر/وزن بر حسب کیلوگرم = BMI

به عنوان مثال اگر وزن فردی 85 کیلوگرم و قد او 170 سانتی متر (7/1 متر) باشد،

BMI   او عبارت خواهد بود از:

4/29 =( 7/1 × 7/1) /85 = BMI

یعنی این فرد دچار اضافه وزن می باشد.

در چه مواردی نباید از لیزر لیپولیز استفاده کرد

 لیزر لیپولیز چیست | عمل ساکشن شکم با لیزر

در جلسه مشاوره لیزر لیپولیز پزشک معالج تان چه کاری انجام می دهد؟

در جلسه مشاوره پزشک مزایا و خطرات لیزر لیپولیز را برای شما توضیح می دهد. سپس به ارزیابی شما پرداخته و مشخص می کند که با توجه به وضعیت سلامت تان و محاسبه BMI کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر و به طور واضح توضیح خواهد داد که این روش به شما چه کمکی می تواند بکند.

جلسه اول لیزر لیپولیز

در جلسه اول لیزر لیپولیز می توان انتظار موارد زیر را داشت:

  1. مشاوره با پزشک، انتخاب مناطق برای درمان، آشنایی با موارد منع مصرف.
  2. روش لیپولیز با استفاده از دستگاه Lipobelt.
  3. انتصاب یک دوره، توصیه روش های اضافی که باعث بهبود اثر پس از لیزر لیپولیز می شود.

آیا لیزر لیپولیز پیشرفته در نواحی ای از بدن که لیپوساکشن معمولی را نمی توان به کار برد، مورد استفاده قرار می گیرد؟

بله، وجود نور رنگی قابل مشاهده در انتهای فیبر لیزر به پزشک این اجازه را می دهد که محل دقیق نوک فیبر لیزر را تشخیص داده و نواحی مورد نظر را با دقت زیاد درمان کند. لیزر لیپولیز پیشرفته در نقاطی از بدن که استفاده از لیپوساکشن معمولی مناسب نیست (مانند صورت، گردن، پشت و زانو) بسیار مفید است.

دکترصفایی | لیزر لیپولیز

آیا می توان در فردی که قبلا تحت درمان با لیپوساکشن معمولی قرار گرفته، از لیزر لیپولیز پیشرفته استفاده کرد؟

بله، به کارگیری لیزر لیپولیز پیشرفته در نواحی ای از بدن که قبلا با لیپوساکشن معمولی درمان شده و نیاز به اصلاح دارد، بسیار مناسب است.

آیا در فردی که تحت درمان با نسل های قدیمی تر لیزر لیپولیز قرار گرفته می توان برای اصلاح و بهبود نتایج از لیزر لیپولیز پیشرفته استفاده کرد؟

بله، استفاده از لیزر لیپولیز پیشرفته در اینگونه از بیماران بسیار موفقیت آمیز است.

آیا درمان با لیزر لیپولیز در یک جلسه انجام می شود؟

به طور معمول درمان با لیزر لیپولیز یک جلسه ای است. در بالغین وقتی سلول های چربی برداشته می شوند، دوباره تکثیر نمی یابند. اگر بعد از انجام لیزر لیپولیز اضافه وزن پیدا کند، چربی به طور عمده در نواحی درمان نشده تجمع پیدا می کند. بعد از حصول نتایج نهایی، اگر پزشک شما از نتایج راضی نباشد ممکن است برای بهبود نتایج، روتوش یا touch up را برای شما انجام دهد.

آیا درمان با لیزر لیپولیز در یک جلسه انجام می شود

لیزر لیپولیز چیست؟ | لیزر چربی شکم

چه مدت بعد از انجام لیزر لیپولیز نتایج آن ظاهر می شود؟

به طور تیپیک شما بهبودی قابل توجهی را طی یک تا 2 هفته بعد از درمان مشاهده خواهید کرد اما در بعضی نواحی مانند گردن و غبغب شما می توانید نتایج را سریعتر مشاهده کنید. از آنجایی که میزان ترمیم و متابولیسم در افراد مختلف، متفاوت است، برای نمایان شدن کامل نتایج درمان معمولا 3 تا 4 ماه و گاهی اوقات 6 تا 12 ماه وقت لازم است. این مساله به دلیل این است که بدن به طور طبیعی برداشتن (جذب) چربی های آزاد شده را ادامه می دهد تا آن که چیزی از آن ها باقی نماند.

هر چند بیشتر بیماران از همان روز اول وقتی ناحیه درمان شده را بین 2 انگشت خود فشار می دهند، می توانند کاهش میزان چربی را احساس کنند. علاوه بر آن، چون لیزر باعث آزاد شدن حرارت می شود، این مساله منجر به جمع شدن تدریجی پوست در نواحی درمان می شود و در نتیجه وقتی به مرور زمان چربی ها جذب می شوند، پوست بیمار شل نمی شود. در صورتی که بیمار رژیم غذایی معقول را رعایت کند و فعالیت ورزشی متعادل داشته باشد تا مانع از افزایش وزنش در آینده شود، نتایج به دست آمده از این دو روش می تواند دائمی باشد.

 چه مدت بعد از انجام لیزر لیپولیز نتایج آن ظاهر می شود

لیپولیز چیست | لیپولیز شکم

چه نکاتی را بعد از انجام لیزر لیپولیز باید رعایت کرد؟

  1.  خودداری از انجام فعالیت های جسمانی یا ورزش شدید برای 1 تا 2 هفته
  2.  استفاده از بانداژهای فشاری یا گن مخصوص برای مدت زمان توصیه شده (برای صورت و غبغب حداقل 24 تا 48 ساعت و برای سایر نواحی حداقل 7 تا 10 روز)
  3.  استفاده از آنتی بیوتیک برای یک دوره کوتاه 5 روزه
  4.  تمیز و خشک نگه داشتن منطقه درمان شده برای 2 تا 3 روز
  5.  ماساژ ملایم بعد از 10 تا 12 روز قابل انجام است.
  6.  از ماساژ دادن شدید نواحی درمان شده باید برای 4 تا 5 ماه خودداری شود.
  7.  در صورت مشاهده علائم دال بر عفونت یا ایجاد خونریزی یا درد غیرعادی مراتب را به پزشک معالج اطلاع دهید.
  8.  برای کنترل درد در روزهای اول بعد از لیزر لیپولیز از استامینوفن یا استامینوفن کدئین استفاده شود.

چه نکاتی را بعد از انجام لیزر لیپولیز باید رعایت کرد

لیزر لیپولیز | عوارض برداشتن چربی شکم با لیزر

عوارض احتمالی لیزر لیپولیز کدامند؟

در این روش درمانی عوارض ناشایع است ولی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1.  عفونت: نادر است هر چند استفاده از آنتی بیوتیک برای کاهش احتمالی عفونت توصیه نمی‌شود.
  2.  نامنظمی: ممکن است به ویژه در ناحیه ران ها ایجاد شود اما میزان آن در مقایسه با لیپوساکشن بسیار کمتر است.
  3.  اسکار: از آنجایی که محل ورود فیبر لیزر بسیار کوچک است، ناشایع است. هر چند محل ورود لیزر به پوست ممکن است برای چند هفته قرمز باشد..
  4.  سوختگی پوست: این حالت ناشایع است و اگر پزشک معالج تجربه کافی در این زمینه داشته باشد این مشکل پیش نمی آید.
  5.  شلی پوست: معمولا بعد از لیزر لیپولیز پوست جمع می شود ولی اگر پوست بیمار خیلی شل باشد ممکن است به طور کامل جمع نشده و نیاز به جراحی داشته باشد..
  6.  خونریزی:  کبودی و خونریزی ناشایع است.
  7.   نبود تقارن: ممکن است نداشتن تقارن به صورت موقت دیده شود که ناشی از ورم بیشتر در یک سمت در مقایسه با سمت دیگر است. اگر عدم تقارن بعد از چند ماه باقی بماند، قابل اصلاح است.

بهبودی بعد از لیپوساکشن با لیزر لیپولیز چقدر طول می کشد؟

بهبودی بعد از لیپوساکشن با لیزر لیپولیز چقدر طول می کشد

مراقبت بعد از لیزر لیپولیز | عوارض لیزر چربی شکم

در مقایسه با عمل‌های لیپوساکشن کلاسیک تحت بیهوشی عمومی، در مورد لیپولیزر بهبودی سریع و بدون نیاز به قطع فعالیت‌های فعلی برای بیش از 2 تا 3 روز انجام می‌شود. بلافاصله پس از مداخله، استراحت 1-2 ساعت در کلینیک توصیه می شود و پس از آن بیمار می تواند با رعایت دستورات پزشک برای استراحت، نظافت به خانه برود. فعالیت بدنی شدید، مانند رفتن به باشگاه، نباید زودتر از 2 هفته از سر گرفته شود.

مزایای لیزرلیپولیز چیست؟

می‌توان آن را با بی‌حسی موضعی یا اپیدورال انجام داد و باعث می‌شود مقدار بیشتری از چربی به روشی دقیق برداشته شود و حداقل از دست دادن خون ایجاد شود، بنابراین ایمن‌تر و در نتیجه بهبودی سریع‌تر است. درمان با لیزرلیپولیز معمولاً نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا بیهوشی عمومی ندارد، زیرا یک روش سرپایی است. تکنیک کاملاً اصلاح شده است. به طور کلی، ناراحتی های کمی در دوره پس از عمل وجود دارد، مانند هماتوم (کبودی)، ادم (تورم)، حقایقی که در روش های سنتی شکل دادن به بدن جراحی بسیار رایج است. معمولاً بهبودی سریع وجود دارد و دوره نقاهت را کوتاه می کند.

مزایای لیزرلیپولیز چیست

لیپولیز شکم | از بین بردن چربی شکم با لیزر

موارد منع مصرف لیپولیزر

  • بیماری های کبد، کیسه صفرا و پانکراس
  • دوران بارداری و شیردهی
  • بیماری های عفونی حاد
  • فرآیندهای پوستی حاد یا مزمن
  • بیماری های خون، گردش خون و سیستم قلبی عروقی
  • بیماری های خود ایمنی بافت همبند (آرتریت روماتوئید، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، درماتومیوزیت، اسکلرودرمی)

روش لیزر لیپولیز سرد بهترین راه برای از بین بردن و اصلاح محافظه‌کارانه فیگور حتی در نواحی غیرقابل دسترس بدن است.

بطور خلاصه انجام لیزر لیپولیز در چه افرادی مناسب می باشد؟

در بین کسانی که کاندیدای لیزر لیپولیز هستند این کار برای تعدادی از آن ها مناسب بوده و بسیار کاربردی است. انجام لیزر لیپولیز می تواند برای شما مناسب باشد اگر:

  1. شما تلاش زیادی برای رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت های ورزشی کرده اید ولی موفق به از بین بردن چربی ها در پهلوها یا سایر نواحی بدن نشده اید.
  2. به دنبال نتایجی بهتر از لیپوساکشن معمولی هستید.
  3. نمی خواهید دچار شلی پوست شوید یا شلی پوستتان زیادتر شود. بسیاری از افرادی که تحت درمان لیپوساکشن معمولی قرار می گیرند متوجه می شوند که پوست بدنشان متناسب با کاهش چربی شان جمع نمی شود و منجر به افتادگی پوست می شود که اغلب ظاهری زیبا نداشته و نیاز به کشیدن پوست دارند. لیزر لیپولیز با کشیدن پوست اطراف به سمت داخل می تواند لایه هایی که درست زیر پوست قرار گرفته اند را بازسازی کرده و مانع افتادگی پوست می شود.
  4. به دنبال روشی هستید که تایید FDA آمریکا و CE اروپا را داشته باشد.
  5. به دنبال نتایج ماندگارتر هستید.
  6. انتظارات واقع گرایانه از نتایج این روش دارید.

دکتر صفایی | موارد منع مصرف لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز | کاربرد لیزر لیپولیز

    چه انتظاری می توانم از لیزر لیپولیز داشته باشم؟

    بین 40 تا 60 گرم چربی در یک درمان حذف می شود. 1 گرم چربی 9 کالری دارد، بنابراین بین 360 تا 540 کالری در هر گرم است. در 10 درمان، می توانید انتظار داشته باشید که یک سایز لباس کاهش یابد.

    اثربخشی لیزر لیپولیز

    اثربخشی روش لیزر لیپولیز با میزان برداشت چربی از بدن ارزیابی می شود. میانگین شاخص های سلول های چربی از بین رفته در یک جلسه 300-500 میلی لیتر است. به طور کلی، برای کل دوره روش ها، حجم بدن 8-10 سانتی متر کاهش می یابد. نتیجه دقیق به اندازه ناحیه تحت درمان، حجم بافت چربی موجود بر روی آن و سایر ویژگی های فردی بستگی دارد.

    1. یک دوره کامل از روش ها به شما امکان می دهد تا حجم بدن را به طور متوسط ​​5-10 سانتی متر کاهش دهید (نتیجه دقیق همیشه به ناحیه تأثیر، حجم بافت چربی و ویژگی های فردی بستگی دارد).
    2. دوره کامل از 7 تا 10 روش طول می کشد. مدت زمان یک عمل بسته به ناحیه تحت درمان از 30 دقیقه تا 1.5 ساعت است. قبل از عمل، بیمار باید آزمایشاتی را انجام دهد.

    اثربخشی لیزرلیپولیز | لیزر لیپولیز

    لیزر لیپولیز | کاربرد لیزر لیپولیز | مراقبت بعد از لیزر لیپولیز

    آیا لیزر لیپولیز ایمن است؟

    لیزرهای مورد استفاده در این روش به گونه ای طراحی شده اند که دارای ویژگی های ایمنی هوشمند حرارتی هستند. به جراح اجازه می‌دهد تا گرما را کنترل کند تا بیمار حداکثر سفت شدن پوست را بدون سوختگی یا تغییر رنگ به دست آورد. اثر حرارتی کنترل شده لیزر باعث تشکیل کلاژن و الاستین جدید در داخل پوست می شود. اثر کشش پوست بارزتر است و پوست بسیار صاف تر از لیپوساکشن کلاسیک است.

    مراقبت های بعد از عمل لیزر لیپولیز به چه صورت است؟

    بعد از اتمام عمل (لیزر لیپولیز) و انجام پانسمان، از جلیقه های مخصوص به مدت 4 هفته استفاده می شود. این جلیقه ها در طی 24 ساعت شبانه روز باید تن بیمار باشد و بعد از آن به مدت 4 هفته دیگر فقط هنگام شب استفاده می شود. پوشیدن این جلیقه های مخصوص (فشاری) در دوران بعد از عمل برای جلوگیری از تشکیل سروما و هماتوم و شکل دهی بهینه سینه ها بسیار مهم است. بیماران باید در فواصل زمانی معین و به طور متناوب ویزیت شوند. تغییرات موقت در حس نوک سینه نادر می باشد و به بیماران می توان اطمینان داد.

    مراقبت بعد از لیزر لیپولیز | اسکار محل جراحی لیزر لیپولیز

    برداشتن چربی زیر شکم

    چگونه از لیزر لیپولیز نتایج بهتری بگیریم؟

    موفقیت این تکنیک به مراقبت بعد از لیزر نیز بستگی دارد. نحوه انجام سونوگرافی و ماساژ، استفاده از کمربند و استفاده از کرم های مناسب. نوع لیزر مورد استفاده در این روش نیز می تواند در کاهش سلولیت مفید باشد. معمولاً ترکیب چندین منبع برای به دست آوردن نتایج بهتر انتخاب می شود، مانند میکروگرافت چربی، درناژ لنفاوی، لیزر خارجی، اولتراسوند یا اندرمولوژی. علیرغم ویژگی های خاص این روش، مانند هر عمل پزشکی دیگری بدون خطر نیست. از این رو ارزیابی دقیق قبل از عمل و راهنمایی دقیق جراح اهمیت دارد.

    آیا با لیزر لیپولیز جای زخم وجود دارد؟

    برش های کوچک 3 تا 4 میلی متری وجود دارد که در آن ابزار لیزر لیپوساکشن وارد می شود. برش ها در نامحسوس ترین مناطق ممکن قرار می گیرند. با گذشت زمان، اگر تمام مراقبت های توصیه شده انجام شود، برش ها تقریبا نامحسوس هستند.

    ماندگاری لیپولیز چقدر است؟

    مدت زمان ماندگاری لیپولیز تحت تأثیر عواملی مانند سن، جنسیت، سطح فعالیت بدنی، ژنتیک فرد، سبک زندگی، وضعیت هورمونی، تغذیه و وضعیت تندرستی عمومی فرد قرار می‌گیرد. واکنش بدن به لیزر لیپولیز و ماندگاری نتایج می‌تواند بر اساس ژنتیک فرد متغیر باشد. بعضی افراد ممکن است نتایج دائمی‌تری مشاهده کنند در حالی که دیگران نیاز به نگهداری مداوم داشته باشند.

    هزینه لیزر لیپولیز

    قیمت لیزر لیپولیز با توجه به وضعیت بیمار و میزان چربی تعیین می‌شود، به طور مثال برای ناحیه غبغب نسبت به شکم، چربی کمتری استفاده می‌شود درنتیجه هزینه ها متفاوت است. برای دریافت قیمت دقیق لیزر لیپولیز، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید یا اطلاعات بیشتری از مراکز زیبایی و پوست بگیری محلی خود کسب کنید.

    دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

    به اشتراک بگذارید :