Doctor safaei contact

راه های مراقبت از پوست نوجوانان

راه های مراقبت از پوست نوجوانان

مراقبت پوست

مراقبت از پوست (skin care) موضوعی است که همه به خصوص خانم‌‌ها از نظر سلامت پوست به آن اهمیت زیادی می‌‌دهند. پوستی که توسط روش‌‌های مراقبت صحیح پشتیبانی نمی‌‌شود، به دلیل اختلالات تغذیه‌‌ای، اختلالات خواب، عادات مضر مانند سیگار و الکل و سایر عوامل محیطی به سرعت فرسوده می‌‌شود، درخشندگی خود را از دست می‌‌دهد و به سرعت پیر می‌‌شود. برای جلوگیری از همه این اثرات منفی، باید روش‌‌های مراقبت از پوست را به صورت روتین انجام دهید. این کار را به راحتی می‌توانید با روش های عملی در منزل انجام دهید. همچنین می توانید برای درمان مشکلات پوستی، از تزریق بوتاکس استفاده کنید.

مراقبت پوستی برای نوجوانان

پاکسازی پوست نوجوان

مراقبت از پوست در نوجوانی

در هر سنی، پوست تغییراتی را در روند طبیعی خود تجربه می‌‌کند. اولین تغییر در پوست از دوران بلوغ شروع می‌‌شود! در این سن مشکلاتی مانند جوش‌‌های سرسیاه و آکنه به دلیل هورمون‌های بیش فعال روی پوست دیده می‌‌شود. مشکلات پوستی در دوران نوجوانی که بیشتر ناشی از تاثیر هورمون‌‌هاست، در واقع دلایل زیادی دارد: استرس، تمیز نکردن کافی پوست، مصرف غذاهای چرب. با حل این مشکلات می‌توان به راحتی بر مشکلات پوستی غلبه کرد. دلیل ایجاد مشکلات پوستی در دوران بلوغ این است که افزایش ترشح چربی پوست باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.

انجام اقدامات احتیاطی به محض بروز چنین مشکلاتی از داشتن پوست مشکل‌دار در آینده جلوگیری می‌کند. در نتیجه تحقیقات انجام شده این واقعیت غیرقابل انکار است که مشکلات پوستی بر اختلالات روانی افراد تأثیر می‌گذارد. می‌‌توان با رعایت روتین مراقبت از پوست از تولید چربی بیش از حدی که با عملکرد سریع غدد چربی در دوران نوجوانی رخ می‌‌دهد، کاهش داد تا به حفظ تعادل چربی در پوست کمک کرد.

مراقبت از پوست در نوجوانی | دکتر صفایی

روتین مراقبت از پوست نوجوانان

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی یک ویژگی مهم مراقبت شخصی است. با داشتن روتین مراقبت از پوست منظم از ایجاد مشکلات پوستی و سختی این دوران کاست.

مراقبت از پوست با تمیزی شروع می‌شود: اولین توصیه ما در برابر تشکیل آکنه در دوران نوجوانی این است که پوست را همیشه تمیز نگه دارید. به غیر از تمیز کردن پوست خود می‌توانید 2 بار در هفته پاکسازی پوست خود را به خصوص با ماسک‌های خاک رس تقویت کنید. به این ترتیب تا حد امکان به تنفس منافذ خود کمک خواهید کرد.

تعادل رطوبت پوست خود را حفظ کنید: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما برای مراقبت از پوست در سنین نوجوانی توصیه می‌کنیم، روش‌های مرطوب‌سازی پوست است. صرف‌نظر از نوع پوست شما، هر پوستی باید با مرطوب کننده‌های مناسب برای ویژگی‌های خاص خود حمایت شود.

همیشه کرم ضد آفتاب استفاده کنید: تماس اشعه ماوراء بنفش با پوست خطری را به همراه دارد که می‌تواند پیامدهای منفی نه تنها برای نوجوانی، بلکه برای همه سنین و انواع پوست داشته باشد. بر این اساس، صرف نظر از فصل، توصیه می‌کنیم که ضد آفتاب خود را چه در حال تابیدن و چه عدم تابش آفتاب همراه خود داشته باشید.

علاوه بر این رویکردهای برجسته رعایت نکات زیر به مراقبت از پوستتان کمک می­‌کند.

  • مراقب رژیم غذایی خود باشید و آب فراوان بنوشید.
  • سعی کنید از استرس زیاد دوری کنید و سعی کنید به طور منظم ورزش کنید.
  • مراقب باشید که جوش‌هایی که روی پوست ایجاد شده‌اند را فشار ندهید.
  • در صورت امکان سعی کنید در این دوران از آرایش زیاد دوری کنید.

روتین مراقبت از پوست نوجوانان

روتین پوستی نوجوانان

مشکلات پوستی ناشی از بلوغ

دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی با مشکلات پوستی زیادی همراه است. شایع‌‌ترین تغییر پوستی در نوجوانان تولید چربی و سبوم فراوان پوست است. افزایش چربی باعث تعریق زیاد، بسته شدن منافذ پوست و در نهایت باعث ایجاد آکنه و جوش در پوست نوجوانان می‌‌شود.

دلایل مشکلات پوستی نوجوانان

عمده‌ترین دلیل مشکلات پوستی نوجوانان تغییرات ساختاری و هورمونی در آنهاست. قبل از دوران نوجوانی پوست بطور منظم در حال بازسازی و نو شدن است. ولی با رسیدن به دوران بلوغ به دلیل تغییرات ساختاری از تعداد دفعات بازسازی آن کاسته می‌شود. دلیل دیگر مشکلات پوستی نوجوانان تغییرات هورمونی در آنهاست. این تغییرات هورمونی همانطور که گفتیم باعث ایجاد جوش‌های فراوان در ناحیه صورت شده و در صورت عدم رعایت نکات لازم و داشتن روتین مراقبتی منظم مشکلات پوستی زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند.

دلایل مشکلات پوستی نوجوانان | دکتر صفایی

4 توصیه برای مراقبت از پوست نوجوانان

  • صبح و عصر، چه آرایش ‌بکنید یا نه، صورت خود را با پاک‌کننده‌ای که مخصوص پوست‌های چرب و مستعد آکنه است، بشویید این کار با ایجاد یک لایه‌برداری کوچک، از مسدود شدن منافذ باز پوست که باعث ایجاد آکنه می‌شود، جلوگیری می‌کند.
  • سپس با یک تونیک متعادل کننده چربی با خاصیت ضد عفونی کننده صورت خود را پاک کنید و بگذارید روی سطح پوستتان خشک شود. این کار  به جلوگیری از رشد باکتری‌ها و سفت شدن منافذ کمک می‌کند.
  • از محصولات مناسب خشک کردن آکنه استفاده کنید. این نوع محصولات آکنه‌ای را که شروع به ظاهر شدن می‌کند از بین می‌برند و از عود مجدد آن جلوگیری می‌کنند.
  • از مرطوب کننده مناسب برای کنترل روزانه چربی پوست خود استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید :