Doctor safaei contact

تفاوت لیزر لیپولیز و لیپوساکشن

تفاوت لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن

برای ایجاد فرم بهتر بدن روش‌های مختلفی از جمله لیپوساکشن و لیزر لیپولیز وجود دارد از این رو تلاش می‌شود با استفاده از روش‌های مختلفی عوارض ناشی از این روش ها را کاهش داد. لیزر لیپولیز از نظر میزان و مقدار حذف چربی ها در افرادی که مناسب باشند، هیچ تفاوتی با لیپوساکشن ندارد، ولی نتایج کیفی و زیبایی حاصل از لیزر لیپولیز بسیار قابل ملاحظه تر از لیپوساکشن است.

برای مدت طولانی، لیپوساکشن (Liposuction) تنها راه برای از بین بردن چربی هایی بود که به رژیم غذایی یا ورزش پاسخ نمی دهند. اما با کمک لیپولیز تزریقی، اکنون می توان حتی کوچکترین رسوبات چربی را از بین برد. تفاوت اصلی این است که لیپولیز تزریقی نوعی درمان کم تهاجمی است، در حالی که لیپوساکشن شامل یک روش جراحی است.

لیپولیز بهتر است یا لیپوساکشن | لیزر لیپولیز

لیپولیز بهتر است یا لیپوساکشن | لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز دو موج بهتر است یا لیپوساکشن بادی جت

هر جراحی پلاستیک مزایا و معایب دارد، بنابراین، لیزر لیپولیز دو موجی و لیپوساکشن بادی جت دارای مزایا و معایب هستند. لیپوساکشن بادی جت یا همان طور که به آن لیپوساکشن با جت آب نیز گفته می شود، به طور نسبی، سلول های چربی را با یک جت آب "شستشو" می کند. به دلیل چنین اثر ملایمی، یکپارچگی سلول های چربی عملا از بین نمی رود، که به آنها اجازه می دهد تا برای پر کردن نقص ها - برای لیپوفیلینگ استفاده شوند.

لیزر لیپولیز دو موجی تخریب همزمان سلول های چربی و لیفت پوست است. لیپوساکشن بادی جت بر خلاف لیزر لیپولیز اثر سفت کنندگی ندارد. در این مورد، اثر بر روی بافت چربی با استفاده از لیزر انجام می شود که دارای خاصیت "هدف گیری" است، یعنی تنها بافت چربی را بدون آسیب رساندن به بافت های مجاور از بین می برد.

دامنه این دو نوع لیپوساکشن نیز متفاوت است. لیپوساکشن واتر جت در مناطق بزرگ نشان داده می شود - با کمک آن، شکم و ران ها مدل می شوند. لیزر لیپولیز دو موج لیپوساکشن برای نواحی ظریف تر مانند صورت، چانه، گردن، زانو است.

نمونه لیزر لیپولیز بازو دکتر صفایی

روش لیزر لیپولیز

در لیزر لیپولیز به جهت اینکه برای نرم‌کردن چربی از لیزر استفاده می‌شود، نیاز به سایز کوچک‌تری از کانول یا لوله برای تخلیه چربی وجود دارد و میزان تورم و کبودی روش لیزر لیپولیز نسبت به روش معمولی لیپوساکشن کمتر است لیزر لیپولیز بسیار ظریف و با دستکاری بسیار کمتر و درد و تورم کمتری نسبت به لیپوساکشن همراه است. در روش لیزر لیپولیز دوره نقاهت کمتر بوده و پوست آن ناحیه بهتر جمع می‌شود. همچنین می‌توان این شیوه را همانند لیپوساکشن معمولی با بی‌حسی موضعی انجام داد.

دکتر صفایی | تفاوت لیزر لیپولیز و لیپوساکشن

لیزر لیپولیز برای خانم هایی که زایمان کرده اند

بسیاری از تغییرهایی که در دوران بارداری اتفاق می افتد، بعد از یک سال به حالت قبل برمی‌گردد و فرد به کمک ورزش و رژیم می تواند از چاقی و افتادگی عضلات پیشگیری کند. اگر بعد از گذشت این مدت قسمتی از چربی ها همچنان پابرجا باشند و با رژیم و ورزش ازبین نروند، می توان برای اصلاح شکل بدن، لیزر لیپولیز را امتحان کرد. درمورد افرادی که چاقی کلی دارند این روش اصلا مناسب نیست. در واقع لیزر لیپولیز و حتی لیپوساکشن، کارشان رفع سلولیت و کاهش سایز و پیکرتراشی است نه کاهش وزن. افراد دچار چاقی بهتر است در درجه اول رژیم بگیرند و با ورزش وزن خود را پایین بیاورند و در نهایت برای قسمت هایی که با رژیم هم بهبود پیدا نکرده است، لیزر لیپولیز انجام دهند تا هیکل آنها متناسب تر شود.

لیزر لیپولیز برای خانم هایی که زایمان کرده اند

روش لیپوساکشن

روش لیپوساکشن بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که نقاط محدودی از بدن مثل ناحیه مچ پا، زیر گردن، اطراف زانو و آرنج دارای چربی اضافه باشد و نواحی کوچکی از شکم یا پهلو و پا مورد ساکشن قرار گیرد. میزان عوارض بعد از این عمل و حتی مدت دوران نقاهت و بهبودی پس از این عمل جراحی هم کاملا بستگی دارد به اینکه چه میزانی از چربی را از بدنتان بیرون بکشید و نیز چه قسمتی از بدنتان تحت تاثیر این عمل قرار بگیرد. تفاوت عمل لیپوماتیک با لیزر لیپولیز در روش انجام آن‌ها است. در حالی که هدف هردو از بین بردن چربی های موضعی است.

تفاوت لیپوساکشن با لیزرلیپولیز | دکتر صفایی

لیپوساکشن با لیزر

قیمت لیزر لیپوساکشن شما را به فکر وا می دارد، اما مزایای این روش بیشتر است. برخلاف لیپولیز، لیپوساکشن شامل یک مداخله جراحی کوچک است. سوراخ هایی ایجاد می شود و کانول ها در زیر پوست قرار می گیرند که جهت نور را هدایت می کنند. بافت چربی در داخل تجزیه می شود، محصولات پوسیدگی از طریق کانولا دفع می شوند. در این مورد نیاز به بی حسی موضعی است اما درد ناچیز است.

لیپوساکشن با لیزر

لیزر لیپولیز بهتر است یا لیپوساکشن | تفاوت لیپوساکشن با لیزرلیپولیز

مزایای لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز با دستکاری بسیار کمتر و درد و تورم کمتر در ناحیه مورد نظر نسبت به لیپوساکشن همراه است. حذف چربی با  لیزر لیپولیز به دلیل داشتن ظرافت بالا در حین انجام نتایج زیبایی حاصل بسیار ایده آل بوده و آثار ناهمواری روی پوست بر خلاف لیپوساکشن ایجاد نمی شود. تابش لیزر در زیر پوست باعث تحریک و ساخته شدن کلاژن و سفت شدن همزمان پوست و رفع سلولیت می شود. مهم ترین مزیت لیزر لیپولیز این است که نسبت به لیپوساکشن هزینه کمتری دارد و بدون بیهوشی و نیاز به بستری شدن انجام می شود.

مزایای لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش جراحی زیبایی است که برای کاهش چربی از بدن استفاده می شود. برخلاف بسیاری از روش های جراحی زیبایی، زمان بازگشت پس از لیپوساکشن نسبتاً کوتاه است و شما می توانید به فعالیت های روزمره خود برگردید. لیپوساکشن یک روش جراحی ایمن است و با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی های جدید، خطر عوارض جانبی به حداقل می رسد.

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :