Doctor safaei contact

عوارض جانبی بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس

از سالهای گذشته تا کنون تعداد افرادی که  درخواست  بوتاکس (botox) روی صورت خود دارند، افزایش یافته اند.  تجربه نشان داده است که بوتاکس عوارض جانبی ای در کنار زیبایی که به شما می دهد دارد که البته درصورت تزریق درست ، مقدار زیادی از این عوارض کاسته می شود. از همان ابتدا باید توجه داشت که خطرات مرتبط با تزریق بوتاکس نادر است. با این وجود، این اتفاق می افتد که تزریق بوتاکس عوارض جانبی ایجاد می کند. این عوارض زمانی خطرناک نیستند که پزشک از دوز مناسب مراقبت کرده باشد.پس از تزریق بوتاکس، شایع ترین عارضه جانبی با قرمزی در ناحیه تحت درمان مشخص می شود. هماتوم نیز می تواند تشکیل شود. این عوارض به طور طبیعی در روزهای بعد از بین می روند.

عوارض بوتاکس بعد از چند سال

عوارض جانبی بوتاکس

شایع ترین عوارض بوتاکس

تمام مشکلات ناشی از تزریق بوتاکس را می توان به 2 گروه اصلی تقسیم کرد:

  • مربوط به تکنیک تزریق و واقعیت تزریق است.
  • واکنش مستقیم به داروی تجویز شده

1- بی حرکت ماندن صورت درست همانند یک ربات از عوارض جانبی بوتاکس است که درصورت زیاد از حد بودن دوز بوتاکس اتفاق می افتد.

2- از دیگر عوارض جانبی بوتاکس ابروهای قوسی غیر طبیعی رو به بالا  است که همیشه نگاه متعجبانه را به صورتتان میدهد و ممکن است  چین و چروک های غیر طبیعی  در اطراف ابروها بوجود آید .همه اینها زمانی رخ می دهد که تزریق بوتاکس درست انجام نشود

3- افتادگی پلک یکی دیگر از عوارض جانبی بوتاکس: این عارضه نیز بسیار رایج است وقتی ابرو پژمرده میشود پلک احساس سنگینی میکند اگر چه افتادگی پلک عوارض بوتاکس است که به طور موقت روی می دهد  اما احساس ترس را درکسی که بوتاکس کرده بوجود می آورد.

4- پیشانی سنگین بدلیل عوارض جانبی تزریق بوتاکس است: اگر دوز بوتاکس بیش از حد باشد مخصوصا در قسمت عضله احساس میشود که پیشانی سنگین شده است و چهره شما عبوس و ا فسرده دیده میشود.

شایع ترین عوارض بوتاکس

سنگینی پیشانی بعد از بوتاکس

5- مسمومیت غذایی حاد دیگر عوارض جانبی بوتاکس: این وضعیت میتواند از چند ساعت تا چند هفته بعداز تزریق ادامه داشته باشد  اززمانیکه سم بوتاکس  اثر میکند قدرت، دوبینی،  تاری دید، ازدست دادن صدا، کنترل مثانه ضعیف میشود و عوارض دیگر دارد

6- از عوارض بوتاکس به سوزن سوزن شدن و یا کبودی در محل تزریق می توان اشاره کرد.

7- فلج شدن صورت، عوارض بوتاکس: بوتاکس بطور موقتی  عضلات صورت را فلج میکند.که این خود از عوارض بوتاکس می باشد.

8- سایر عوارض بوتاکس مثل سردرد، درد صورت، سرخی صورت، حالت تهوع

دکتر صفایی | عوارض خطرناک بوتاکس

عوارض عمومی بوتاکس

  1. قرمزی و اِدِم
  2. درد

  3. سردرد و تهوع

  4. کبودی

  5. عفونت

سایر عوارض بوتاکس

فلج نشدن عضلات هدف از دیگر عوارض بوتاکس است که در صورت عدم استفاده از دوزهای مناسب دارو و همچنین تزریق در محل‌های نامناسب رخ می‌دهد. در موارد بسیار نادر مقاومت نسبت به سم بوتولونیوم مشاهده شده که در این حالت، تزریق بوتاکس هیچ تاثیری بر عضلات نمی‌گذارد.

عوارض عمومی تزریق بوتاکس | عوارض عمومی بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس | عوارض بوتاکس بعد از چند سال

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :