Doctor safaei contact

تفاوت بوتاکس دیسپورت و مصپورت

تزریق بوتاکس روشی سریع و موثر برای رفع  چین و چروک پوست است، زمانی که فرد قصد انجام بوتاکس را دارد، باید به این نکته توجه کند که انتخاب نوع بوتاکس بسیار مهم است. دانستن تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت برای افرادی که قصد بوتاکس دارند لازم است تا انتخاب درستی از آب درآید. از محصولات پر استفاده در ایران می توان به دیسپورت و مصپورت اشاره کرد. دیسپورت و مصپورت از لحاظ کارایی تقریباً مشابه هستند اما با دانستن تفاوت بوتاکس دیسپورت و مصپورت  می توان انتخاب بهتری برای تزریق بوتاکس داشته باشید.

آیا تفاوت بوتاکس دسیپورت و مصپورت را می دانید؟

تزریق بوتاکس مصپورت

تفاوت ها و شباهت های بوتاکس و دیسپورت

هر دو بوتاکس و دیسپورت دو دارو هستند و ماده فعال هر دو محصول سم بوتولینوم نوع A است، اما با وجود این عنصر مشترک، تفاوت های زیادی بین این دو درمان وجود دارد. بیایید با هم ببینیم کدامیک از همه مهمتر هستند:

غلظت سم در دیسپورت کمتر از آنچه در بوتاکس یافت می شود . این بدان معناست که با بوتاکس کمتر می توانید نتایج قابل توجه تری داشته باشید. در واقع یک واحد بوتاکس معادل تقریباً 3 واحد دیسپورت است.

  1. دیسپورت بهتر از بوتاکس مصپورت رقیق می شود ، در واقع دومی بیشتر در ناحیه تزریق متمرکز می شود. در نتیجه، و از آنجایی که Dysport بیشتر از بوتاکس گسترش می‌یابد، می‌توان نواحی بزرگ‌تر را با تزریق کمتر Dysport درمان کرد.
  2. بسیاری از پزشکان Dysport را به دلیل غلظت کمتر آن ترجیح می دهند.
  3. اثرات Dysport در زمان کوتاه تری مشاهده می شود و اولین نتایج را می توان تنها در 24 یا 48 ساعت درک کرد. و این نیز به دلیل غلظت کمتر آن است. از طرف دیگر، با بوتاکس، اغلب باید بین 3 تا 7 روز صبر کنید تا بتوانید اثرات آن را درک کنید.

دیگر شباهت های دیسپورت و بوتاکس مصپورت

  1. این دو ماده سموم بوتولینوم نوع A هستند و توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده ( FDA ) تایید شده اند.
  2. هر دو روش درمانی شامل تزریق ماده به ناحیه ای است که می خواهیم درمان کنیم، یعنی در ناحیه ای که می خواهیم چین و چروک ها را از بین ببریم .
  3. هر دو نوع بوتاکس در اصل به روشی مشابه روی پوست ما عمل می‌کنند، زیرا هم مصپورت و هم دیسپورت به طور موقت عضلات صورت را مسدود می‌کنند، بنابراین منقبض نمی‌شوند و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک در صورت هنگام ژست نمی‌شوند.
  4. اینها درمان های موقتی هستند که باید بعد از چند ماه باید ترمیم شوند. تاثیر دیسپورت و مصپورت را معمولا بین سه تا شش ماه می توانید مشاهده کنید، بنابراین پس از این مدت، برای داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک، باید دوباره بوتاکس را تزریق کنید.
  5. نتایج استفاده از بوتاکس و دیسپورت بسیار طبیعی است.
  6. آنها برای کاهش و از بین بردن چین و چروک های صورت موثر هستند ، زیرا هر دو به یک شکل عمل می کنند: ماهیچه های انتخابی صورت را مسدود می کنند تا انقباض آنها در هنگام صحبت کردن، خنده یا غذا خوردن منعکس کننده چین و چروک نباشد. غلظت بیشتر یا کمتر سم بین یک دارو و داروی دیگر بر اثربخشی یا نتایج و مدت زمان آن تأثیر نمی گذارد، بلکه بر مقدار واحدهایی که پزشک در طول درمان ضد پیری استفاده می کند و می تواند تأثیری داشته باشد. توسط متخصص تعیین می شود.
  7. قیمت بین یک سم و سم دیگر می تواند متفاوت باشد. قیمت واحد Dysport ارزان تر است (بین 4 تا 6 یورو تقریباً) از بوتاکس (که می تواند بین 9 تا 18 یورو در نوسان باشد). اما بیایید گیج نشویم: از آنجایی که بوتاکس دارای غلظت بیشتری از سم بوتولینوم نسبت به Dysport است، واحدهای کمتری مورد نیاز خواهد بود که قیمت نهایی آن بسیار مشابه باشد.

معرفی بوتاکس دیسپورت

دیسپورت یک برند اروپایی است، ماده اصلی دیسپورت مثل بوتاکس سم باکتری کلستریدیم بوتولینوم نوع آ می باشد و دارای پروتئین‌های کمتری در اطراف مولکول‌های فعال است. در نتیجه پس از تزریق نتایج درمان بسیار سریع‌ حاصل می‌شود. و محصولی برای کاهش چین و چروک های صورت است و باعث فلج عضلانی موقت و جوان سازی صورت می شود. سازمان غذا و دارو تزریق دیسپورت را بیشتر به عنوان یک روش درمانی موقت برای رفع خطوط متوسط تا شدید اخم معرفی می کند.

معرفی بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت تولید ایران می باشد. کارایی بالا با عوارض کم از ویژگی های این نوع بوتاکس است، بوتاکس مصپورت را از نظر کمی و کیفی می توان با برندهای مختلف سایر کشورها برابر دانست. بوتاکس مسپورت کارایی مشابه با بوتاکس دیسپورت دارد و از این لحاظ بهترین نوع بوتاکس است که ماندگاری طولانی در رفع چین و چروک های صورت دارد. این بوتاکس در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته است رضایت کامل بیماران را بدست آورد. قسمت بالایی صورت، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت است. بوتاکس مسپورت دارای مزایای بسیاری است که ماندگاری آن یکی از این مزایا است.

تفاوت دیسپورت و مصپورت | شباهت دیسپورت و مصپورت

بوتاکس دیسپورت بهتر است یا مصپورت؟

تفاوت بوتاکس مصپورت با دیسپورت چیست؟​

دیسپورت و بوتاکس مصپورت معمولا برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک صورت و پیشانی استفاده می شوند. در حالی که هر دو کاربرد پزشکی دارند، به عنوان درمان های زیبایی تزریقی محبوبیت بیشتری دارند. برای آشنایی با کاربردهای دیگر بوتاکس صفحه تزریق بوتاکس را مطالعه کنید.

تولید دیسپورت به صورت پودر می باشد و معمولا نیازی نیست در دمای خاصی نگه داری شود، در دیسپورت ازماده ای مانند لاکتوز استفاده شده است، که این ماده به عنوان قند شیر، در شیر هم یافت می شود  بنابراین پزشک متخصص می بایست برای فردی که به شیر حساسیت دارد دیسپورت تزریق نکند. برای تزریق بوتاکس دیسپورت به مقدار بیشتری از این ماده نیاز است تا تزریق درست تری انجام گیرد و نتایج حاصل از آن رضایت بخش باشد.معمولا دیسپورت بعد از تزریق اثرات آن بر روی پوست زودتر نمایان می شود و معمولا بعد از یک روز اثر آن مشخص است، و درهنگام تزریق، فرد درد کمتری را احساس می کند.

کشور سازنده بوتاکس مصپورت و دیسپورت

یکی از تفاوت های اصلی بوتاکس مصپورت و دیسپورت در کشور سازنده آن است. این دو نوع بوتاکس از نظر عملکرد با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. بوتاکس مصپورت در داخل ایران تولید می شود. این نوع بوتاکس هیچ نمونه خارجی ندارد. بوتاکس دیسپورت توسط کشور انگلیسی و چین تولید می شود.

کمترین عوارض در بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت از کم عوارض ترین ماده های بوتاکس می باشد، با شکل دارویی به صورت پودر لیوفیلیز استریل تزریقی در واحدهای ۵۰۰ و ۱۵۰ در دسترس می باشد،تاثیر تزریق آن اکثرا 3 تا 10 روز به طول می انجامد . لازم است بدانید که تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در نوع عملکرد آنها نیست و عمده ی تفاوت آنها در سرعت عملکرد و میزان تاثیر و درد ناشی از آنها می باشد. بسیاری از چین و چروک های صورت در اثر عادت های حرکتی اشتباه ایجاد می شود و تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در جلوگیری از ایجاد انقباض عضلات نیست بلکه در سرعت تاثیر گذاری از جلوگیری این انقباضات می‌باشد.

تفاوت بوتاکس دسیپورت و مصپورت | تزریق بوتاکس مصپورت

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت

بنابراین تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در این است که در نواحی تزریق شده قابلیت پخش متفاوتی دارند . هر دو نوع آن از سم بوتولینوم ساخته شده است، ماده ای که بلافاصله پس از تزریق در یک ناحیه به سرعت منتشر می شود. با این تفاوت که بوتاکس مصپورت سرعت کمتری برای پخش شدن در یک ناحیه را در مقایسه با بوتاکس دیسپورت دارد. تفاوت دیگر بوتاکس مصپورت و دیسپورت که مخاطبان این دو نوع از بوتاکس باید بدانند این است که، نیاز به میزان تزریق در هر دو نوع از بوتاکس با توجه به شرایط بیمار متفاوت خواهد بود. و بیماران می‌توانند از دیسپورت برای درمان در طولانی مدت استفاده کنند . همچنین نتایج دیسپورت در یک دوره ۳ الی ۶ ماهه بر روی صورت ماندگار خواهد بود و ممکن است بیشتر از ۶ ماه هم دوام داشته باشد. اما بوتاکس مصپورت مدت زمان اثرگذاری کمتری دارد و ممکن است در مدت 4 الی ۵ ماه و یا حتی کمتر ماندگار باشد.

مدت زمان مشاهده تاثیر تزریق بوتاکس مصپورت

مدت زمان مشاهده تاثیر تزریق بوتاکس مصپورت

بوتاکس دیسپورت | بوتاکس مصپورت

نتایج حاصل از تزریق و مدت زمانی که این بوتاکس ها اثر گذاری خود را دارند از تفاوت های عمده تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت است. نتایج بوتاکس دیسپورت سریع و پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت مشهود خواهد بود و اثرگذاری آن ۴ بین تا ۵ ماه می باشد. بوتاکس مصپورت دارای ماندگاری بین 4 تا 6 ماه است و نتایج حاصل از تزریق بین 3 تا 10 روز بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. اما باید بدانید که نتایج حاصل از درمان با هر یک از این روش‌ها در بیماران مختلف متفاوت است. در مورد به صرفه بودن هزینه می توان گفت قیمت بوتاکس مصپورت با شرایط مالی بسیاری از افراد هم خوانی دارد.

 بیشتر بدانید: درمان بوتاکس برای پوست

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :