Doctor safaei contact

بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی

بزرگ کردن سینه و مزایای آن

تزریق چربی به سینه  یا بزرگ کردن سینه به صورت طبیعی نوعی عمل جراحی است که امروزه بسیار پر طرفدار است که با این روش اندازه سینه بیمار بزرگ شده و ظاهر آن اصلاح می شود. در این عمل به جای استفاده از محلول نمک، سیلیکون یا تزریق ژل به سینه برای بزرگ کردن و افزایش سایز سینه از بافت چربی برداشته شده از بدن بیمار برای افزایش سایز سینه استفاده می شود که در اصطلاح به بزرگ شدن سینه با تزریق چربی، عمل جراحی پیوند چربی گفته می شود.

بزرگ کردن سینه و مزایای آن | تزریق چربی به سینه

تزریق چربی | بزرگ کردن سینه

نحوه جراحی بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی

عمل جراحی بزرگ کردن سینه با تزریق چربی (Fat injection)، چربی از عضو اهدا کننده که معمولا باسن، ران و شکم است به روش لیپوساکشن برداشته می‌شود. سپس از بیمار 20 تا 30 میلی لیتر خون گرفته می شود و از آن پی آر پی جدا می گردد. پس از جدا کردن خون از چربی گرفته شده، پی آر پی را با چربی ترکیب می‌کنیم. چربی پس از آماده سازی از طریق ایجاد شکاف‌های بسیار کم و ناچیز به داخل سینه تزریق می شود. روش تزریق چربی یک عمل جراحی به نسبت ساده برای بیمار است و دوره ریکاوری آن نیز کوتاه می باشد.

مراقبت های پس از عمل تزریق چربی به سینه

معمولا بیماران مانند هر عمل جراحی با مقداری ناراحتی اولیه پس از این عمل مواجه می شوند. ممکن است بیمار احساس ورم در ناحیه سینه خود داشته باشد همچنین ناحیه اهدا کننده چربی هم ممکن است دردناک و کبود شود. با استفاده از کمپرس آب سرد می توان این علائم را کاهش داد. با از بین رفتن ورم و قرار گرفتن سلول های انتقال یافته در موقعیت جدید آن ها، نتایج نهایی حاصل از عمل جراحی آشکارتر می شوند. در این حالت اکثر بیماران می توانند در طول یک یا دو هفته به سر کار خود باز گردند.

مراقبت های بعد از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

بزرگ کردن سینه | لیفت سینه | بالا کشیدن سینه

مزایا بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی

چون عمل جراحی بزرگ کردن سینه با چربی با استفاده از بافت بدن خود بیمار انجام می شود احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد - بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود - امکان سوراخ شدن یا خالی شدن بافت چربی تزریق شده وجود ندارد.

طبقه بندی چربی برای پیوند انتخابی

چربی خارج شده از بیمار با سانتریفیوژ خالص و تغلیظ می شود تا تمام اجزای غیر ضروری (روغن، آب، سلول های خونی و غیره) حذف شود. از چربی هایی با چگالی های مختلف برای دستیابی به اثرات متفاوت استفاده می شود تا نتیجه را تا حد امکان به طبیعی نزدیک کنید. این یکی از عوامل تعیین کننده برای انتقال موفقیت آمیز چربی است.

دکتر صفایی | بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی

چگونگی تزریق چربی به سینه | مزایای تزریق چربی به سینه

مزایای تزریق چربی سینه

  1. بزرگ و خوش فرم کردن سینه ها
  2. قرینه کردن سینه های نامتقارن
  3. به دلیل استفاده از چربی خود بدن امکان پس زدن بدن وجود ندارد . در صورتی که در گذاشتن سیلکون و ژل در سینه بدن به جسم خارجی واکنش نشان داده و امکان پس زدن وجود دارد.
  4. دائمی بودن تغییر اعمالی بر روی شکل سینه
  5. طبیعی بودن شکل سینه

نمونه تزریق چربی به سینه دکتر صفایی | مزایای تزریق چربی سینه

بزرگ شدن سایز سینه | تزریق چربی به سینه

قبل از تزریق چربی به سینه به نکات ذیل توجه فرمایید:

  1. انتظارات معقولی از تزریق چربی برای برجسته و بزرگ کردن سینه داشته باشید.
  2. دارا بودن از سلامت کامل جسمی
  3. از میزان حجم چربی کافی برخوردار باشید.
  4. برای افرادی که در اثر سرطان سینه مجبور به برداشتن سینه می باشند با تزریق چربی می توانند بافت‌های سینه را مجددا بازسازی کرد.

بزرگ کردن سینه و باسن با تزریق چربی

یکی از بهترین راه ها برای افزایش سایز سینه و باسن، تزریق چربی می باشد که نسبت به جراحی عوارض کمتری دارد. در این فرایند، چربی از مناطق دیگری از بدن شما گرفته می‌شود و به سینه و باسن تزریق می‌شود تا آنها را بزرگتر کند. این روش به عنوان یک راهکار زیبایی انجام می‌شود، اما ممکن است به طور نامطلوبی به سلامتی شما آسیب برساند. قبل از تصمیم گیری درباره این فرایند، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از او درباره مزایا و معایب و احتمال ریسک‌های مرتبط با این روش پرسش بکنید.

 بزرگ کردن سینه و باسن با تزریق چربی

بهترین روش برای بزرگ کردن سینه

معایب بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی 

چون چربی بر خلاف پروتزهای سینه شکل خاصی ندارد برای شکل دهی به پوست سینه محدودیت ایجاد می کند. از عوارض مرتبط با تزریق چربی برای برجسته کردن سینه ها می توان از جذب چربی توسط بدن نام برد. اگر این جذب زیاد باشد کیفیت پایین می آید و نیاز به تزریق مجدد خواهد بود. عارضه دیگرعبارت است از خطر تبدیل شدن به چربی سخت و ناصاف، که گاهی اوقات به دلایل ناشناخته رخ می دهد.

تزریق چربی به سینه | معایب بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

عوارض تزریق چربی به سینه

تزریق چربی دائمی است یا موقت؟

نتیجه جراحی تزریق چربی به سینه بسیار به تبحر پزشک و نیز نحوه آماده‌سازی چربی بستگی دارد. چرا که پس از جراحی، چربی‌های مایع و نیز سلول‌هایی که آسیب دیده‌اند، از بدن دفع خواهند شد. بنابراین، بهتر است برای داشتن نتایج بهتر و کامل‌تر این جراحی، به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنید. در صورتیکه نتیجه مطلوب برای شما حاصل نشود، ممکن است با صلاحدید پزشک، جراحی مجدد و ترمیمی انجام شود. معمولا نتیجه تزریق دوم، بهتر از مرحله اول خواهد بود. چرا که زیربنای مناسب این‌کار در بدن فرد تشکیل شده است.

آیا برای بزرگ کردن سینه سن مهم است؟

هر خانمی که بالای 18 سال سن دارد و برای این روش مناسب است و می تواند تزریق چربی به سینه را انجام دهد. مانند سایر عمل های زیبایی، بزرگ کردن سینه با انتقال چربی برای افرادی که سن بسیار بالایی دارند و بیماری های مزمن دارند، نباید انجام شود.

دکتر صفایی | بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

تزریق چربی به سینه چقدر می تواند سایز سینه را افزایش دهد؟

قبل از انجام عمل لیپوفیلینگ سینه، بیمار برای تعیین سایز سینه مورد نظر با متخصص صحبت می‌کند. میزان چربی انباشته شده در بدن ارزیابی می‌شود و بسته به امکان استخراج بافت چربی از طریق لیپوساکشن، اندازه سینه‌ها می تواند در چندین جلسه لیپوفیلینگ سینه به نسبت افزایش یابد.

 بیشتر بدانید: تزریق ژل و انواع آن

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراح عمومی ( پلاستیکی - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :