Doctor safaei contact

مشخصات بوتاکس ایرانی مصپورت | کارایی بوتاکس مصپورت در رفع چین و چروک

تاثیر تزریق بوتاکس مصپورت بر رفع چین و چروک

تزریق بوتاکس مصپورت | کارایی مصپورت

کارایی و مشخصات بوتاکس ایرانی مصپورت

بوتاکس مصپورت از تولیدات ایرانی و یکی از بهترین مارک های بوتاکس در ایران است. تولید بوتاکس مصپورت (Masport Botox) توسط شرکت‌های مختلفی انجام می شود. بجز بوتاکس مصپورت برندهای متعددی از بوتاکس از کشور های مختلف وجود دارد. می توان بوتاکس مصپورت تولید ایران را از نظر کمی و کیفی برابر با آنها دانست. بوتاکس مصپورت با کارایی مشابه بوتاکس دیسپورت بهترین نوع بوتاکس است که ماندگاری طولانی در فلج عضلات و رفع چین و چروک ها  دارد.

 نمونه تزریق بوتاکس مصپورت | بوتاکس ایرانی

بوتاکس مصپورت | کارایی مصپورت

کشور سازنده بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت ساخت داخل ایران است. این نوع بوتاکس تنها در ایران تولید می شود و هیچ نمونه خارجی ندارد. بوتاکس مسپورت دارای ماندگاری بالاتر و عوارض کمتری نسبت به بوتاکس های دیگر است.

کاربردهای بوتاکس مصپورت

بوتاکس یک داروی "جوان کننده" موثر برای حفظ زیبایی است. بیش از یک دهه است که با موفقیت در سراسر جهان استفاده می شود. در واقع، سم بوتولینوم زمان را به عقب برنمی‌گرداند، با این حال، این جزء قوی‌ترین شل‌کننده ماهیچه‌ای از طبیعت پروتئینی است که ماهیچه‌های صورت را شل می‌کند. در نتیجه، پوست بالای آنها صاف‌تر می‌شود و میزان عمق  و شدت  چین و چروک ها کم می‌شود. بوتاکس مصپورت برای از بین بردن چین و چروک و خطوط روی پیشانی، دور چشم، گردن و خط اخم مورد استفاده قرار می گیرد. میزان بوتاکس تزریق شده به عمق چین و چروک و سن افراد بستگی دارد.

مزایای تزریق بوتاکس مصپورت

  • نتایج بالینی را می‌توان بسیار سریع مشاهده کرد.
  • درمان ایمن و موثری برای اختلالات و رفع بسیاری از انواع چین و چروک دارد.
  • این نوع بوتاکس دارای اثربخشی طولانی مدت است.
  • استفاده آسانی دارد و توانسته است رضایت همه را بدست آورد.

دورنمای تولید بوتاکس مصپورت

از آنجایی‌ که در بوتاکس دیسپورت پروتئین‌های کمتری مولکول فعال را احاطه می‌کنند، نتیجه تزریق دیسپورت سریع‌تر مشاهده می‌شود و به علت کوچک بودن مولکول ها، تفاوت بین ناحیه درمان شده و دیگر ناحیه‌ها بسیار ظریف و جزیی خواهد بود. به این دلایل است که بوتاکس نوع دیسپورت خواهان بسیاری دارد. اما اخیراً در ایران شرکت داروسازی مصون دارو بوتاکسی شبیه به دیسپورت با نام تجاری مصپورت با مواد موثره توکسین خالص شده، کلستریدیوم بوتولینوم تیپ آ، کمپلکس با هماگلوتینین تولید کرده است که در ویال های ۵۰۰ واحدی در بازار عرضه شده است و هر ویال برای مصرف سه نفر استفاده می‌شود.

برتری بوتاکس ایرانی مصپورت نسبت به برندهای خارجی

بوتاکس مصپورت یک محصول تازه تولید شده است. این نوع بوتاکس نیز مانند هر محصول تازه تولید شده ی دیگری نیز در ابتدا توسط انجمن های پزشکی مورد انتقاد قرار گرفت و پیش بینی می شد که بوتاکس مصپورت هم مانند بوتاکس های چینی عوارض ناخواسته ای به دنبال دارد. اما با گذشت زمان و مقایسه عملکرد مثبت بوتاکس ایرانی مصپورت با برندهای تقلبی خارجی، این محصول توانست کیفیت خود را اثبات نماید و اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند به طوری که هم اکنون در بازار ایرانی و جهانی مصپورت جایگاه ویژه ای دارد و سم  بوتولینوم  به گونه ای عضلات را فلج می کند که در این محصول مانند محصولات کشورهای دیگر به کار رفته است.

مزایای تزریق بوتاکس مصپورت | تزریق بوتاکس مصپورت

بوتاکس مسپورت چه ویژگی هایی دارد | تزریق بوتاکس

قابل ذکر است که مصپورت دارای تاییدیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. از دلایل ساخت و تولید بوتاکس ایرانی این است که تولید این دارو در کشور به صرفه تر بوده و دارای اثر گذاری بهتر نیز می باشد، یک بوتاکس نسبتا ارزان و در عین حال کارایی خوبی دارد و نسبت به بوتاکس های چینی (کانادایی) موثرتر و احتمالاً عوارض بسیار کمتری داشته است، علاوه بر آن در صرف هزینه های بوتاکس نیز صرفه جویی خواهد شد. می توان این ویژگی ها را از مزایای بوتاکس مصپورت دانست. این بوتاکس دارای قیمت مناسب و تاثیرگذاری بالایی است. بوتاکس مصپورت مانند دیگر بوتاکس های ایرانی توسط وزارت بهداشت تایید شده و دارای اعتبار است.

در ایران تنها 4 نوع بوتاکس مورد تایید وزارت بهداشت است:

چند نوع بوتاکس در ایران از وزارت بهداشت تاییده گرفته است. بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیسپورت جزو این دسته از بوتاکس ها هستند. کسانی که قصد تزریق بوتاکس را دارند می توانند هر کدام از انواع زیر را برای تزریق انتخاب کنند.

1- بوتاکس نورونوکس کره ای Neuronox
2- بوتاکس دیسپورت انگلیسی  Dysport
3- بوتاکس زیومین آمریکایی-آلمانی  Xeomin این نوع بوتاکس نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و نیز چون هیپگونه پروتیینی ندارد احتمال آلرژی و حساسیت هم تقریبا صفر است.
4- بوتاکس  Masport مصپورت ایرانی

مشخصات بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت با نام ژنریک  توکسین کستریدیوم بوتولینوم تیپ A، نام تجاری  MASPORT و با شکل دارویی به صورت پودر لیوفیلیز استریل تزریقی در واحدهای ۵۰۰ و ۱۵۰ در دسترس است. این بوتاکس در ایران تولید می‌شود و  مقدار 500 واحدی نرمال 3 سی سی آن قابل استفاده برای 3 نفر بوده و تاریخ انقضای آن به مدت 6 ماه به ثبت رسیده است. برای تزریق این محصول باید از پزشک و متخصص مجرب کمک بخواهید. تزریق بوتاکس فرایندی بسیار حساس بوده و فقط به نقاط مشخصی می بایست تزریق شود و گرنه ممکن است فرد دچار عوارض ناخواسته ای مانند افتادگی پلک شود.

بوتاکس ایرانی مصپورت به صورت متوسط تا شدید خط اخم بین ابروها را به طور موقت از بین می‌برد. مدت زمان ماندگاری تزریق مصپورت  معمولا بین 4 تا 6 ماه است و تاثیر تزریق آن اکثرا 3 تا 10 روز به طول می انجامد تا به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید که  البته قابل ذکر است که مدت ماندگاری و مدت اثر آن بستگی به مکان تزریق و طریقه ی تزریق هم دارد.

مشخصات بوتاکس ایرانی مصپورت | کارایی بوتاکس مصپورت

 بوتاکس مصپورت | رفع چین و چروک با تزریق بوتاکس مصپورت

موارد مصرف بوتاکس بوتولینوم توکسین تیپ A

توكسين بوتولينوم A نوعی پروتئين پيچيده است كه از باكتری كلستريديوم بوتولینوم ترشح می ‌شود. توکسین بوتولینیوم A می ‌تواند موجب مسموميت ‌های شديد غذايی شود. برای كاربردهای پزشكی این فراورده به صورت تزریقی استفاده می شود. این محصول با نام تجاری بوتاکس قابل عرضه است. بوتاكس پس از تزريق، جذب عضله شده و در پايانه ‌های عصبی كه فرمان انقباض را به عضلات می ‌رسانند،  بی حس می‌کند.  در حقیقت بوتاكس از آزاد شدن واسطه ای شيميايی به نام استيل كولين كه مسئول انقباض عضلانی است جلوگيری می ‌نماید، و در نهایت فلج عضلانی موقت ايجاد می شود.

بوتولینوم توکسین تیپ A برای زیبایی، درمان اسپاسم صورت بلفاروپلاسم، تورتيكولی اسپاسمودیک، ناهنجاری گردن، اسپاسم نیمه صورت(همی فاسیال)، اختلال صدای اسپاسمودیک، فلج مغزی اسپاسمودیک، میگرن مزمن، چپ چشمی، برطرف نمودن خطوط صورت، خطاخم، چین و چروک های صورت قابل استفاده است.

انواع موجود سم بوتولینوم تجاری

سم نوع A: برندهای بوتاکس، ویستابل، آزالور، دیسپورت، زئومین، بوکوتور و مصپورت و ...
سم نوع B: شامل نوروبلاک.
در ایران، برند بوتاکس به اشتباه به صورت عبارت هایی همچون (بوتاکس کنیتوکس یا بوتاکس مصپورت) نیز بکار می رود، در حالی که همگی آنها نام برندی از سم بوتولینوم دارند.  سم بوتولینوم (از هر برندی مثل بوتاکس،مصپورت و...) می‌تواند برای درمان و پیشگیری تمامی چین و چروک ها استفاده شود. پس از تزریق و گذشت یک تا دو روز ارسال پیام سیگنال عصبی به عضله متوقف می شود و توانایی حرکت عضله از بین می رود و با این عمل در نتیجه چین و چروک کمتری در پوست ایجاد خواهد شد و به جوانسازی پوست کمک می کند.
 
تزریق بوتاکس مصپورت | ماندگاری بوتاکس مصپورت

تزریق بوتاکس مصپورت | انواع بوتاکس | بوتاکس ایرانی

چه زمانی بوتاکس مصپورت را تزریق کنم؟

بوتاکس مصپورت نیز مانند نمونه های خارجی عمل می کند و با از کار انداختن عضلات چین و چروک روی صورت را از بین می برد. بهترین زمان برای تزریق این نوع بوتاکس زمانی است که خطوط و چین و چروک روی صورت خیلی عمیق نشده باشد. با مشاهده اولین خطوط روی صورت برای تزریق اقدام کنید که بهترین نتیجه را دریافتن کنید.

زمان تزریق مجدد بوتاکس مصپورت

قسمت بالایی صورت، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت است که معمولا شامل درمان خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ها و چین و چروک روی پیشانی و خطوط اخم (و برخی نواحی اطراف لب ها، چانه و گردن) است. بسته به ناحیه تزریق، دوز استفاده شده و میزان جوابدهی بدن شما به درمان، درمان مجدد هر 3 تا 6 ماه مورد نیاز خواهد بود. برای این که عوارض جانبی تزریق بوتاکس به حداقل برسد، حتماً مطمئن شوید که بوتاکس اصل در ناحیه درمان تزریق می‌شود. مدت زمان ماندگاری بوتاکس مصپورت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین پارامتر ها برای ماندگاری بیشتر بوتاکس رعایت نکات و مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس است.

بعد از بوتاکس مصپورت چه اتفاقی می افتد ؟ 

بنابراین پس از تزریق بوتاکس مصپورت در ایران ، بیمار معمولاً باید نیم ساعت یا پنج دقیقه در وضعیت عمودی بایستد. این برای اطمینان از احساس راحتی او پس از عمل است. بنابراین بیمار باید به مدت دو تا چهار ساعت از دراز کشیدن خودداری کند. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مصپورت باید با دقت انجام شود و همه نکات مورد توجه قرار بگیرد. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس باید با دقت انجام شود و به توصیه های پزشک توجه شود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مسپورت

از رفتن به زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

فعالیت های بدنی سنگین انجام ندهید.

برای رفع کبودی و التهاب موقت از کمپرس یخ استفاده کنید.

ناحیه تزریق را فشار ندهید.

از دراز کشیدن و مالش ناحیه تزریق خودداری کنید.

ماندگاری بوتاکس مصپورت

بعد از تزریق بوتاکس مصپورت 3 الی 10 روز طول می کشد تا تاثیر آن را مشاهده کنید. ماندگاری بوتاکس مصپورت به طور معمول 4 تا 6 ماه است. ماندگاری این نوع بوتاکس می‌‌تواند از عوامل دیگری همچون محل تزریق، نحوه تزریق، دوز و عوامل دیگر تاثیر بپذیرد.همه انواع بوتاکس بعد از یک مدت باید تمدید شود. اما ماندگاری هرکدام از آن ها با دیگری متفاوت است. بتاکس مصپورت و بوتاکس دیسپورت نیز ماندگاری متفاوتی دارند.

عوارض بوتاکس مصپورت

عوارض تزریق بوتاکس مصپورت بیشتر ناشی از جای تزریق است که درد، ورم یا کبودی با استفاده کمپرس یخ از بین می رود.

 

دکتر فرامرز صفایی پیروز| بورد تخصصی جراحی عمومی (پلاستیک -ترمیمی)
به اشتراک بگذارید :