Doctor safaei contact

مراجعه به دکتر متخصص برای درمان ژنیکوماستی

برای درمان ژنیکوماستی به چه دکتری مراجعه کنیم

ژنیکوماستی عارضه ای در مردان که با بزرگ شدن بافت سینه همراه است، گاهی فقط یکی از سینه ها و گاهی هر دو سینه به طور یکسان و یا متفاوت بزرگ می شود. علت اصلی این پدیده اختلال در سیستم غدد درون ریز می‌باشد؛ به این صورت که نسبت استروژن به تستسترون زیاد می‌شود که دلیل آن می‌تواند کاهش تستسترون و یا افزایش استروژن در فرد باشد. این پدیده معمولا در سه گروه سنی شامل نوزادان، جوانان در سنین بلوغ و افراد مسن بروز می کند که شرایط درمان هر کدام متفاوت است، گاهی اوقات این عارضه به خودی خود از بین می‌رود و نیاز به درمان خاصی ندارد و گاهی نیز باید به فکر درمان بود.

درمان ژنیکوماستی | بهترین پزشک درمان ژنیکوماستی | علت ژنیکوماستی

درمان ژنیکوماستی | متخصص ژنیکوماستی

تشخیص ژنیکوماستی​

جهت تشخیص بزرگ شدن سینه در آقایان، ابتدا پزشک به بررسی سوابق پزشکی بیمار و داروهای مصرفی می پردازد. سپس معاینه فیزیکی سینه و بررسی بافت سینه نیز می تواند به تشخیص قطعی کمک می کند. آزمایش خون و ماموگرافی نیز معمولاً از سوی پزشک تجویز می شود. سی تی اسکن، MRI، اولتراسوند بیضه ای و بیوپسی از بافت، از دیگر تست های تشخیصی ژنیکوماستی (Gynecomastia) هستند. برخی شرایط می توانند منجر به بروز علائم مشابه شوند. هدف از معاینه این است که پزشک اطمینان یابد که التهاب سینه به دلیل ژنیکوماستی است، و یا دلایل دیگری دارد. برخی شرایط یکسان که منجر به بروز علائم مشابه ژنیکوماستی می شوند، وجود چربی در بافت سینه، سرطان سینه و آبسه سینه،که همان عفونت در بافت سینه می باشد.

نمونه جراحی ژنیکوماستی دکتر صفایی | تشخیص ژنیکوماستی

دکتر ژنیکوماستی

درمان ژنیکوماستی​ | فوق تخصص جراحی پلاستیک

روش های درمان این بیماری به طور مستقیم به نوع آسیب شناسی و درجه توسعه آن بستگی دارد. به عنوان مثال، ژنیکوماستی در کودکان در بیشتر موارد خود به خود از بین می رود. در نوجوانان، هنگامی که سطح تستوسترون در خون پس از بلوغ تثبیت شود، علائم آن از بین می رود.

در بیشتر موارد، ژنیکوماستی خود به خود و بدون نیاز به اقدامات درمانی بهبود می یابد. با این حال، در صورتی که اختلالاتی مانند سوء تغذیه و یا سیروز کبدی علت بزرگ شدن و التهاب سینه باشد، باید نسبت به درمان اقدام شود. در صورتی که مصرف دارو منجر به بروز ژنیکوماستی شده باشد، مصرف آن دارو باید قطع و داوری جدیدی جایگزین شود. به طور کل، در صورت بروز درد و ناراحتی و عدم بهبود علائم، بایستی اقدامات درمانی آغاز شود. که شامل:

  • مصرف دارو
  • داروهایی مانند تاموکسیفن و رالوکسیفن  که به درمان سرطان سینه و یا سایر اختلالات کمک می کند.
  • جراحی و برداشتن بافت اضافی سینه
  • در صورتی که بیمار از ظاهر بزرگ سینه خود ناراضی باشد، می تواند تحت جراحی قرار بگیرد.

دکتر ژنیکوماستی | درمان ژنیکوماستی

برای درمان ژینکوماستی به چه پزشکانی مراجعه کنیم؟ | بهترین دکتر ژنیکوماستی

برای درمان هر نوع بیماری باید به پزشک مربوط به همان بیماری مراجعه کرد. این نوع بیماری مربوط به یک سری تخصص ها است که برای درمان آن باید به پزشک مربوطه مراجعه نمود. در اینجا لیست متخصص هایی که می توان برای درمان ژنیکوماستی به آن ها مراجعه کنید را بیان می کنیم.

بهترین دکتر برای درمان ژنیکوماستی | دکتر صفایی

درمان ژنیکوماستی | بهترین جراح ژنیکوماستی

مراجعه به پزشک عمومی برای درمان ژنیکوماستی

برای درمان هر بیماری باید قبل از متخصصان به پزشکان عمومی مراجعه شود و اگر این پزشکان صلاح ببینند شما را به پزشک متخصص ارجاع می دهند. قبل از مراجعه به پزشک درباره تجربه و تخصص او اطلاعات کسب کنید. اگر دارو کمکی نکرد، پزشک ممکن است جراحی ژنیکوماستی توسط متخصص را پیشنهاد دهد.

مراجعه به متخصص رادیولوژی برای درمان ژنیکوماستی

یکی از متخصص های که برای درمان ژنیکوماستی می توان به او مراجعه کرد متخصص رادیولوژی است. متخصص رادیولوژی، بیماری ها را با کمک رادیولوژی، سونوگرافی داپلر، رادیوگرافی، CT SCAN، MRI و. . . تشخیص می دهد.

براي درد سينه مردان به چه دكتري مراجعه كنيم | ژنیکوماستی

درمان ژنیکوماستی توسط فوق تخصص غدد

فوق تخصص غدد به تشخیص و درمان بیماری‌های غدد، تیروئید، دیابت، چاقی، اختلالات چربی خون، اختلالات قائدگی و پرمویی، بیماری‌های متابولیک و ارثی، کوتاهی قد و اختلال رشد، کمبود وزن در کودکان، بلوغ زودرس و دیررس، بیماری های غدد جنسی و دستگاه تناسلی، اختلالات غده هیپوفیز، اختلالات هورمونی، تعیین جنسیت و ایهام تناسلی و بیماری های غدد فوق کلیوی می پردازد.

بهترین دکتر برای درمان ژنیکوماستی | بهترین جراح ژنیکوماستی

دکتر مخصوص ژنیکوماستی آقایان

جراح عمومی متخصص

جراح عمومی متخصصی است که به جراحی تیروئید، کیسه صفرا، فتق ها، توده های زیرجلدی و سطحی، سرطان های دستگاه گوارش تا بیماری های سینه، بیماری های ناحیه مقعد مانند بواسیر، شقاق مقعد و. . . می پردازد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی

ترمیم بیماران سوختگی و جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی شکم و ...، ترمیم ناهنجاری های مادرزادی صورت، شکاف کام و شکاف لب، تومورهای سر و گردن و درمان صدمات دست و. . . بر عهده این جراحان است.

درمان ژنیکوماستی | براي مشکلات سينه به چه دكتري مراجعه كنيم

درمان ژنیکوماستی توسط دکتر فرامرز صفایی پیروز

دکتر فرامرز صفایی پیروز

دکتر فرامرز صفایی پیروز یکی از بهترین پزشکان ژنیکوماستی است. دکتر صفایی پیروز برای آقایانی که دچار بزرگی سینه هستند جراحی ژنیکوماستی انجام می دهد. این جراحی یکی از بهترین روش ها برای درمان بزرگی سینه در آقایان است، زیرا نتیجه عمل سریعتر است و این یک روش مطمئن است. جراحی ژنیکوماستی یکی از جراحی های زیبایی سینه است که توسط دکتر زیبایی انجام می شود. دکتر صفایی با عمل جراحی زیبایی سینه بزرگی سینه آقایان را درمان می کند.

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

برچسب ها

به اشتراک بگذارید :