Doctor safaei contact

بازگشت چربی بعد از آبدومینوپلاستی

بازگشت چربی بعد از آبدومینوپلاستی

با چند دلیل بازگشت چربی بعد از جراحی آبدومینوپلاستی بیشتر آشنا شوید

آبدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی شکم های بزرگ، شل و آویزان است. این جراحی برای بیمارانی قابل انجام است که تمامی اقدامات غیر تهاجمی از جمله رژیم غذایی و ورزش های دشوار… را امتحان کرده و نتیجه ای نگرفته اند. چند دلیل بازگشت چربی بعد از جراحی آبدومینوپلاستی وجود دارد که مهمترین آنها عدم رعایت رژیم غذایی مناسب، کم تحرکی و زایمان می باشد. شاید شما تصور می کنید بعد از جراحی ابدومینوپلاستی می توانید با خیال آسوده رژیم غذایی نادرست خود را پیش بگیرید و یا ورزش کردن را کنار بگذارید اما این یک تصور کاملا اشتباه است. در صورتی که رعایت نکنید چربی ها بعد از جراحی شکم باز می گردند.

آبدومینوپلاستی | جراحی زیبایی شکم

آیا پس از جراحی شکم، چربی برمی گردد؟

سلول های چربی که در حین انجام عمل لیپوساکشن برداشته می شوند، باز نمی گردند، اما این لزوما به این معنا نیست که نتایج زیبایی دائمی هستند. افزایش وزن می تواند سلول های چربی جدید تولید کند و باعث بزرگ شدن سلول های چربی باقی مانده شود. برای حفظ نتایج تامی تاک تا  جای ممکن ، ضروری است که بیماران از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنند و به طور منظم ورزش کنند تا از افزایش وزن جلوگیری شود.

بازگشت چربی بعد از عمل آبدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی (tummy tuck) به عنوان یک جراحی رادیکال برای از بین بردن اضافی پوستی که مسئول پوست آویزان شکم است و به طور موثر ساختارهای عضلانی را که اکنون به طور غیرقابل اصلاح تغییر شکل داده و آسیب دیده اند، ایجاد شده است. به همین دلیل، این عمل است که نتایج پایدار و معمولاً تأثیر زیبایی شناختی و عملکردی زیادی را تضمین می کند. با یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی مناسب می توان نتایج ابدومینوپلاستی را عملاً دائمی دانست. اما در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی سالم و بی اهمیت گرفتن ورزش ممکن است چربی بعد از عمل آبدومینوپلاستی بازگردد.

دلیل بازگشت چربی بعد از جراحی آبدومینوپلاستی

برگشت شکم بعد از عمل آبدومینوپلاستی

کاندید مناسب برای جراحی آبدومینوپلاستی چه کسانی هستند؟​

افرادی که به جراحی شکم روی می آورند کسانی هستند که از اندام خود راضی نیستند هم چنین اندام مناسبی هم ندارند. جراحی ابدومینوپلاستی یکی از این جراحی های زیبایی است که افرادی که شرایط زیر را دارند برای انجام این عمل اقدام می کنند.

  •  خانم های دارای ترک های  پوستی بعد از بارداری
  • چربی های انباشته شده به دلیل اضافه وزن در ناحیه ی شکم
  • افتادگی پوست شکم
  • تغییر ظاهر شکم به دلیل افزایش سن

حفظ نتیجه نهایی عمل ابدومینوپلاستی

جراحی آبدومینوپلاستی | عمل ابدومینوپلاستی 

چند دلیل بازگشت چربی بعد از جراحی آبدومینوپلاستی  | برگشت شکم بعد از عمل آبدومینوپلاستی

  1. از آن جایی که حفظ نتایج جراحی آبدومینوپلاستی کاملاً به سبک زندگی بیمار بر می گردد از این رو انجام جراحی آبدومینوپلاستی نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا نتایجی که از عمل به دست می آید ماندگاری بیشتری داشته باشد از این رو برای انجام چنین عملی  و برای حفظ نتایج عمل زیبایی ابدومینوپلاستی ملزم به رعایت نکات پس از عمل خواهید بود.
  2. عدم رعایت رژیم غذایی صحیح یکی از علت های برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی است. باور بعضی از افراد بعد از انجام جراحی ابدومینوپلاستی این است که بعد از عمل دیگر ملزم به رعایت برنامه و یا هیچ اقدام خاصی نیستند لذا بهتر است برای جلوگیری از بازگشت چربی شکم از انجام برخی کارها از جمله پرخوری پرهیز کنند و دستورات جراح را به خوبی رعایت نمایند. بیشتر متخصصان تغذیه استفاده از رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه جات و سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات های سالم را به جای غذاهایی فست فودی، چرب و پرکالری توصیه می کنند. علاوه بر مصرف میوه و سبزیجات در نظر داشته باشید که در حفظ وزن و جلوگیری از چاقی نوشیدن آب به میزان لازم تاثیر زیادی دارد.
  3. عدم تناسب وزن بعد از جراحی آبدومینوپلاستی یکی دیگر از دلایل بازگشت چربی شکم می تواند باشد. بنابراین ضروری است وزن خود را کنترل نمایید و از انجام رژیم های سخت که باعث کاهش یا افزایش وزن شدید می شود خودداری نمایید.

 تغییر سبک زندگی و بازگشت چربی بعد از عمل آبدومینوپلاستی شکم

آبدومینوپلاستی | جراحی شکم | بازگشت شکم بعد از آبدومینوپلاستی

1. جراحی آبدومینوپلاستی روشی مناسب خانم هایی است که در اثر زایمان های متعدد دچار شل شدن پوست شکم شده اند بنابراین انجام این جراحی زیبایی بهتر است برای خانم هایی انجام شود که قصد بارداری مجدد را ندارند. بارداری مجدد بعد از جراحی آبدومینوپلاستی موجب بازگشت شکم به وضعیت قبل از عمل می شود. زیرا در دوران بارداری علاوه بر اضافه وزن شدید، پوست شکم کشیده می شود و عضلاتی که در حین عمل ابدومینوپلاستی محکم شده اند مجدداً باز می شوند و استحکام عضلات و صافی شکم تا حد از بین می رود بنابراین در این مواقع باید با عمل جراحی مجدد این مشکلات را اصلاح کرد.

2. ورزش نکردن و عدم تحرک بعد از جراحی زیبایی شکم موجب بازگشت چربی شکم بعد از ابدومینوپلاستی خواهد شد. حتماً بعد از جراحی به اندازه ی کافی تحرک داشته باشید و سعی کنید برنامه ی مناسبی برای ورزش و تحرک در نظر بگیرید. این که احساس کنید بعد از عمل جراحی شکم دیگر نیازی به رعایت یک رژیم غذایی و ورزش و تحرک نیست کاملا اشتباه است. شما باید یک برنامه ریزی مناسب برای حفظ تناسب اندمتان داشته باشید.

3. نکته ی مهم و قابل توجه دیگر در به دست آوردن نتیجه ی پایدار از جراحی آبدومینوپلاستی انتخاب جراح ماهر است. لازم است در انتخاب پزشک متخصص در زمینه ی انجام ابدومینوپلاستی دقت کافی داشته باشید، چرا که انتخاب پزشک به دلیل اینکه تاثیر مستقیم بر روی عمل دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. جراحی آبدومینوپلاستی یکی از جراحی های است که حساس است و در صورتی که توسط یک پزشک تازه کار انجام شود ممکن است نتیجه درستی نداشته باشد.

4. عدم توجه به دستورالعمل ها و مراقبت های لازم  قبل و بعد از عمل ابدومینوپلاستی می تواند در دریافت نتیجه ی مناسب از جراحی اثر منفی بگذارد. همچنین برای اینکه بتوانید از پس مراقبت های قبل و بعد از عمل به خوبی برآیید بهتر است با پزشک متخصص در زمینه جراحی شکم مشاوره هایی را داشته باشید تا بتوانید  از عهده ی این کارها به خوبی بر آیید.

دکتر صفایی | بازگشت چربی بعد از آبدومینوپلاستی

جلوگیری از بازگشت چربی بعد از آبدومینوپلاستی

 جلوگیری از بازگشت چربی بعد از آبدومینوپلاستی

توصیه‌ها در اینجا برای همه کسانی که به ظاهر خود نگاه می‌کنند یکسان است. صرف نظر از اینکه آیا لیپوساکشن انجام داده‌اند یا نه.

دوره توانبخشی بعد از ابدومینوپلاستی تا 1 سال است. در این زمان، که در خانه هستیم، نباید قوانین را فراموش کنیم. در ابتدا، شما باید یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید، فقط غذاهای نرم بخورید. شما باید از سونا و حمام رفتن خودداری کنید. به طور منظم برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. همچنین درمان جای زخم با پماد را فراموش نکنید. با رعایت این نکات نتیجه آبدومینوپلاستی شما بهتر خواهد شد. کسانی که جراحی زیبایی شکم انجام می دهند باید برای حفظ اثر جراحی خود برنامه ریزی مناسبی برای ورزش کردن داشته باشند و رژیم غذایی مناسبی داشته باشند.

ایا عمل ابدو برگشت دارد | نتیجه نهایی جراحی آبدومینوپلاستی

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

نتایج نهایی بعد از جراحی آبدومینوپلاستی چگونه است؟

نتایج بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است، نتیجه نهایی پس از 3 ماه، زمانی که التهاب به طور کامل فروکش کرده و پوست به موقعیت جدید می چسبد، مشخص می شود.

دکتر صفایی | نتیجه نهایی عمل ابدو

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :