Doctor safaei contact

دوره ماندگاری تزریق چربی

دوره ماندگاری تزریق چربی | ماندگاری تزریق ژل

دوره ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی (fat injection) به صورت چقدر ماندگاری دارد؟ اکثر افرادی که به صورت خود چربی تزریق کرده اند و یا قصد انجام این کار را دارند، نگران این موضوع هستند که تزریق چربی به صورت چقدر می تواند اثرات آن ماندگار باشد. ماندگاری تزریق چربی نسبت به دیگر روش های فیلرهای نیمه دائمی بیشتر است.ماندگاری بالای این روش باعث شده است طرفداران تزریق چربی برای قسمت های مختلف بدن بیشتر شود. ماندگاری تزریق چربی در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری تزریق چربی را برای شما شرح می دهیم.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد

تزریق چربی صورت چقدر ماندگاری دارد

مسئله ی مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که انجام اموری مانند تزریق چربی به صورت، و مواردی از این دسته که برخی از استاندارد های پزشکی باید در آن رعایت شود، در غیر این صورت ممکن است که زیبایی صورت و بدن شما را به مخاطره بیاندازد. در صورتی که استانداردها رعایت نشود ممکن است نتیجه مطلوب بدست نیاید و برای شما عوارضی نیز داشته باشد. اگر می خواهید تزریق چربی برای شما بدون عوارض باشد و ماندگاری زیادی داشته باشد کلیه نکاتی که توسط پزشک به شما توصیه می شود را رعایت کنید.

تزریق چربی چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط، این روند در 30-60 دقیقه به پایان می رسد. حتی اگر از بی حسی موضعی استفاده شود، انجام این روش در محیط اتاق عمل استریل سالم تر خواهد بود.

تزریق چربی به دست چقدر ماندگاری دارد

تزریق چربی به دست چقدر ماندگاری دارد

ماندگاری فیلرهای مختلف چقدر است؟

  • پرکننده های موقت در عرض 6-12 ماه کاملاً تجزیه می شوند. مدت زمان، از جمله موارد دیگر، به ناحیه تحت درمان بستگی دارد.
  • پرکننده های نیمه دائمی می توانند تقریباً 2 سال دوام بیاورند. تزریق لب می تواند 4-5 سال طول بکشد و در سایر نواحی صورت تزریق چربی خود می تواند تا 8-10 سال طول بکشد. تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت می تواند تا 12-18 ماه طول بکشد.
  • فیلرهای دائمی در اصل دائمی هستند، اما از دست دادن بافت و چربی بخشی طبیعی از روند پیری است. بنابراین ممکن است برای حفظ همان نتیجه زیبایی، تزریق های اضافی لازم باشد.

 ماندگاری تزریق چربی | ماندگاری فیلر

ماندگاری فیلر | ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق ژل به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری تزریق ژل به عواملی همچون نوع ژل، عمق تزریق، مراقبت های پس از تزریق ژل و پزشکی که تزریق را انجام داده است بستگی دارد. برای اینکه ژل تزریق شده ماندگاری بیشتری داشته باشد به این پارامترها توجه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که انجام اموری مانند تزریق چربی را در یک مرکز و کلینیک معتبر زیبایی و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام دهید. چراکه یکی از موارد تاثیرگذار بر ماندگاری تزریق چربی پزشکی است که تزریق را انجام می دهد. در صورتی که این کار توسط یک پزشک متخصص انجام شود دوره ماندگاری چربی تزریق شده بیشتر خواهد بود.

عوامل موثر در ماندگاری تزریق چربی

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی | ماندگاری تزریق چربی 

ماندگاری تزریق چربی در افراد مختلف چگونه است؟

ماندگاری تزریق چربی در افراد مختلف متفاوت است. نمیتوان انتظار داشت ماندگاری تزریق در همه افراد یکسان باشد. ساختار بدن برخی از افراد به گونه ای هستند که ماندگاری تزریق چربی برایشان بیشتر از سایرین است. عکس این موضوع نیز صادق است. تعدادی از افراد هستند که ماندگاری چربی تزریق شده برای ایشان بسیار کمتر است. اشخاصی که ماندگاری تزریق چربی برای آن ها کمتر است ممکن است نیاز داشته باشند که تزریق چربی برای آن ها ترمیم شود.  به طور کلی، مواد تزریق شده در مناطقی که بیشتر تحت تأثیر حرکت عضلات قرار می گیرند، زودتر ماندگاری خود را از دست می دهند.

 دکتر صفایی | آیا تزریق چربی دائمی است

تزریق چربی دائمی | دوام تزریق چربی

آیا تزریق چربی دائمی است؟

مدت زمان استفاده از چربی به روش استخراج، روش تزریق و کیفیت مواد جراحی مورد استفاده بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم هنگام تزریق چربی با پزشکان متخصص مشورت کنید. همچنین، از آنجایی که سلول های چربی سلول های زنده هستند، می توانند در طول زمان در مناطق متحرک ذوب شوند. به عنوان مثال طول عمر تزریق به گونه ممکن است طولانی تر باشد در حالی که طول عمر تزریق چربی پا ممکن است کوتاه تر باشد.

آیا نتایج انتقال چربی دائمی است؟

بله، نتایج انتقال چربی دائمی است اما همه چربی های تزریق شده باقی نمی مانند. برای جراح پلاستیکی که تحت درمان شما قرار می گیرد بسیار مهم است که به خوبی در جراحی مسلط باشد و درک خوبی از چگونگی اطمینان از باقی ماندن چربی داشته باشد. برداشت چربی برای انتقال مهم است ، بنابراین ارزیابی مناسب توسط متخصصی که فرآیند را درک می کند مهم است.

بین 50 تا 70 درصد چربی منتقل شده در طولانی مدت باقی می ماند و مانند چربی معمولی دوام می آورد. حتی با افزایش وزن نیز رشد خواهد کرد. با این حال، با گذشت زمان، در کنار سایر رسوبات چربی شما شروع به از بین رفتن خواهد کرد. با این حال، این نباید قبل از چندین سال اتفاق بیفتد.

دوام تزریق چربی به صورت

دوام و ماندگاری تزریق چربی | ماندگاری تزریق ژل

رعایت نکات مهم بعد از تزریق چربی به باسن

رعایت یک سری نکات پس از تزریق چربی برای بالا بردن ماندگاری تزریق چربی بازم است. پس از تزریق چربی به باسن  برنامه ریزی کنید که حداقل به مدت 15 روز کار را متوقف کنید و از موارد زیر اجتناب کنید :

  • 24 ساعت راه رفتن
  • وضعیت نشستن به مدت 15 روز
  • تلاش قابل توجه عضلانی، تمرین ورزشی به مدت 3 ماه
  • تنباکو
  • ماساژ و فشار ناحیه ای که چربی به آن تزریق شده است

زمان تاثیر گذاری تزریق چربی

اگر بیمار پس از اولین تزریق چربی از نتیجه راضی نبود، تزریق را می توان چهار هفته پس از اولین تزریق چربی تکرار کند. به عنوان یک قاعده، در حین لیپوساکشن قبل از تزریق چین و چروک، مواد کافی برداشته می شود که در آن چربی به دست می آید تا بتواند اثرات را تشدید کند. نتایج نهایی تزریق چربی اتولوگ حدود 2 سال باقی می ماند و در هر زمان پس از آن قابل تجدید است.

ترمیم تزریق چربی | دوره ماندگاری تزریق چربی

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی به صورت

عوامل بسیاری برماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است. بسیاری از این عوامل توسط قابل کنترل است و تعدادی دیگر عوامل طبیعی است که خواه نا خواه اتفاق خواهد افتاد. مدت زمان نتایج تزریق چربی متغیر است. همچنین طول عمر این تزریق ها به سبک زندگی، ویژگی های فیزیکی، ناحیه تحت درمان و همچنین به روش برداشت، سوزن استفاده شده و سطح تزریق بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  1. سن
  2. نوع فعالیت روزانه
  3. محل تزریق
  4. افزایش یا کاهش وزن
  5. رعایت نکات قبل و بعد از تزریق
  6. پزشک معالج و کلینیکی که تزریق چربی در آن انجام می شود.

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی  | ماندگاری تزریق ژل | دکتر صفایی

میزان ماندگاری تزریق چربی | دوام تزریق چربی

    ماندگاری تزریق چربی صورت

    اگر تزریق چربی به درستی انجام شود بعد از 2-3 ماه قابل قضاوت است، نتیجه تزریق چربی به صورت از بین نمی رود، بلکه دائمی است. البته شما به پیر شدن ادامه می دهید، نتیجه به دنبال تغییرات سنی است و بنابراین نتایج تزریق چربی دائمی نیست. به دلیل بالا رفتن سن و ایجاد چین و چروک جدید بر روی صورت ترمیم چربی مورد نیاز است.

    ماندگاری تزریق ژل | ماندگاری تزریق چربی صورت

    میزان ماندگاری تزریق چربی | تزریق ژل | ژل لب

    تزریق چربی به لب چقدر ماندگاری دارد؟

    تزریق چربی به لب معمولاً به مدت چند ماه تا چند سال ماندگاری دارد، اما این مدت زمان ممکن است با توجه به نوع چربی استفاده شده، تکنیک تزریق و واکنش بدن هر فرد متفاوت باشد. در برخی موارد، نیاز به تزریق مجدد وجود دارد.

    مقایسه ماندگاری تزریق چربی با ژل

    تزریق چربی و تزریق ژل دو روش مختلف در زیبایی‌سازی صورت هستند. هر دو روش برای پر کردن حجم و تغییر شکل صورت، به کار می‌روند. تزریق چربی برخلاف ژل که فیلر مصنوعی می‌باشد، از بدن بیمار گرفته می‌شود و در نتیجه دوام و ماندگاری بیشتری دارد. در نهایت، روش مناسب برای هر فرد باید بر اساس نیاز‌ها و مشکلات خاص او و همچنین بر اساس پیشنهادات پزشک انتخاب شود.

    افزایش ماندگاری چربی تزریق شده

    با رعایت نکاتی که در این مقاله نیز گفته شده و مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی، دوام و مدت ماندگاری آن افزایش می‌یابد. تغذیه مناسب و سلامت بیمار از جمله مواردی است که بر دوام چربی تزریق شده تاثیر مثبت می‌گذارد.

    دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

    برچسب ها

    به اشتراک بگذارید :