Doctor safaei contact

آیا می توان بعد از جراحی آبدومینوپلاستی باردار شد

بارداری بعد از عمل آبدومینوپلاستی خطری ندارد؟

جراحی آبدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم روشی است کاملاً تهاجمی که با هدف کاهش اندازه در ناحیه ی شکم انجام می شود. نتایج این عمل موجب حذف چربی، کوچک شدن شکم و حذف پوست اضافی در این ناحیه می شود. بارداری بعد از آبدومینوپلاستی (Pregnancy after abdominoplasty) هم امکانپذیر است و این جراحی مانعی برای بارداری نیست. انجام این جراحی زیبایی موجب ایجاد اندامی ایده آل و شکمی صاف خواهد شد و عموما برای افرادی مناسب است که شکمی شل و افتاده دارند.

 بارداری بعد از عمل آبدومینوپلاستی خطری ندارد؟

 بارداری بعد از جراحی آبدومینوپلاستی

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

سوال اصلی دخترانی که آرزوی داشتن شکمی صاف و خوش فرم را دارند این است که "آیا بعد از ابدومینوپلاستی امکان باردار شدن در آینده وجود دارد؟" پاسخ محکم جراحان پلاستیک: بله! بیایید در نظر بگیریم که تامی تاک چگونه انجام می شود.

هدف از این عمل بازگرداندن نسبت های زیبایی شکم است. یعنی: برداشتن برآمدگی «پیش بند» چربی پوست و شل شدن پوست، رفع رسوبات چربی و همچنین دوختن دیاستاز (تفاوت عضلات راست شکمی) و فتق که ممکن است پس از تولد یک نوزاد رخ داده باشد. جراح یک برش افقی در ناحیه بیکینی (دقیقا بالای ناحیه شرمگاهی) ایجاد می‌کند، پوست و بافت چربی را از عضله جدا می‌کند، آن را سفت می‌کند و اضافی را از بین می‌برد. پس از آن، یک بخیه بر روی زخم جراحی زده می شود. لازم به ذکر است که در ابدومینوپلاستی مدرن از فناوری "چسباندن" استفاده می شود، زمانی که یک چسب مخصوص پوست روی درز قرار می گیرد.

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

بارداری بعد از عمل آبدومینوپلاستی

بنابراین، جراح با پوست، بافت چربی، عضلات و فاسیا کار می کند. در عین حال، اندام های داخلی و همچنین اندام های دستگاه تناسلی تحت تأثیر قرار نمی گیرند. بنابراین ابدومینوپلاستی انجام شده نمی تواند منع لقاح و بارداری باشد. حمل نوزاد هم برای دختری که جراحی زیبایی شکم انجام داده و هم برای دختری که نزد جراح پلاستیک نرفته است به همین منوال است. عمل انجام شده تاثیری بر مادر باردار و جنین ندارد.

آیا می توان بعد از جراحی آبدومینوپلاستی باردار شد؟​

منعی برای بارداری بعد از ابدومینوپلاستی وجود ندارد و هیچ مشکلی برای دوران حاملگی به وجود نخواهد آورد، اما دلایلی وجود دارد دال بر اینکه بهتر است جراحی آبدومینوپلاستی بعد از بارداری انجام شود.

اکثر مراجعینی که برای جراحی آبدومینوپلاستی مراجعه می کنند افرادی هستند که به دلیل داشتن زایمان، شکمشان بزرگ و حالت افتاده و شلی پیدا کرده است و عضلات جدار شكم قوام خود را تا حدی از دست داده اند. طی جراحی آبدومینوپلاستی عضلات شکم در کنار یکدیگر فیکس می شود و ضمن کوچکتر شدن آن، حالت افتاده ی شکم برطرف شده و سفت می شود. در صورت باردار شدن و در نتيجه رشد جنین، عضلات فیکس شده بازهم از هم دور شده و شکم دوباره به حالت قبل از ابدومینوپلاستی بر می گردد. به بیانی دیگر بارداری مجدد بعد از جراحی، باعث شل شدن مجدد پوست شده و به علت تحت کشش قرار گرفتن عضلات دوخته شده باز می شوند.

ایا بعد از عمل ابدو می توان باردار شد

بارداری پس از آبدومینوپلاستی

طی جراحی آبدومینوپلاستی به دلیل اینکه در این روش پوست شکم کشیده شده و دیواره‌ی شکم به هم دوخته می‌شود بنابراین بهتر است انجام این جراحی را به بعد از زایمان موکول کنید.  پس از جراحی زیبایی شکم، بانوان می توانند باردار شوند اما به علت اینکه پوست شکم کشیده می شود و دیواره های شکم جمع می شوند این موضوع می تواند رشد جنین را با اختلال مواجه کند، بنابراین باید به رشد جنین توجه بیشتری شود چرا که ممکن است بافت شکم مادر به اندازه کشیده نشود. با این حال خانم هایی که همچنان قصد بارداری دارند می توانند جراح خود را در جریان بگذارند تا در حین انجام جراحی آبدومینوپلاستی بخشی از جراحی که مربوط به جمع کردن دیواره شکم است انجام نشود در این صورت فرد دیگر مشکلی در بارداری مجدد نخواهد داشت.

پس بهتر است بعد از آخرین بارداری این جراحی انجام شود، اما ممکن است بارداری هم به طور ناخواسته اتفاق بیفتد. بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد و حتما متخصص زنان خود را در جریان بگذارید. بعد از جراحی از آنجایی که شکم بعد از گذشت 4 الی 6 ماه کاملاً بهبود یافته است، معمولاً هیچ خطری برای سلامتی مادر و جنین وجود ندارد.

حاملگي بعد از ابدومينوپلاستي

مزایای انجام جراحی زیبایی شکم پس از بارداری

از آنجایی که بارداری منجر به افتادگی شکم و ترک های پوستی می شود رفع افتادگی و شل بودن پوست شکم یکی از مهمترین مزایای جراحی آبدومینوپلاستی پس از بارداری است. بنابراین توصیه می شود پس از بارداری و زمانی که قصد باردار شدن مجدد ندارید جراحی شکم انجام دهید.

 بیشتر بدانید: هزینه جراحی شکم

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :