Doctor safaei contact

سن مناسب برای تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس | سن بوتاکس

انواع چین و چروک روی صورت وجود دارد که برای درمان آن ها باید اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که چین و چروک های نازک و ریز روی پوست خود مشاهده نمودید این خطوط ریز با سرعت بیشتری اصلاح می شود، اما اگر از برطرف کردن آن ها غافل شوید ممکن است به چین و چروک های عمیق تبدیل شوند و درمان آن ها دشوار تر شود. چین و چروک استاتیک در پی گذر زمان، پیری و افتادگی صورت ایجاد می شود که این موارد با تزریق بوتاکس (botox) جواب نمی دهد. دسته ای دیگر از چین و چروک که به آن داینامیک می گوییم در اثر اخم کردن و انقباض عضلات ایجاد می شود.

بهترین سن بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس

بوتاکس، ماده ای است که از سم باکتری به نام بوتولینوم گرفته می شود. در واقع بوتاکس تزریق سم بوتولیسم است که باعث کاهش حرکت عضلات می شود و با کاهش حرکت، سطح پوست صاف می شود. بوتاکس قابلیت فلج کردن عضلات را دارد و در حال حاضر در زمینه زیبایی و پزشکی از آن برای فلج کردن عضلات صورت استفاده می شود تا چین و چروک از بین برود. وقتی چند بار بوتاکس تزریق شود عضلات دیگر ضعیف می شود و نمی تواند پوست را بکشد تا چین و چروک ایجاد کند.

استفاده از بوتاکس چه برای درمان و چه برای پیشگیری از چین و چروک مناسب است، بوتاکس یک سم است که پس از تاثیرگذاری، سریع از بین می رود اما چون تاثیر آن روی پایانه های عصبی و عضلانی است، این پایانه ها تا چندماه به واکنش های تحریک آمیز پاسخ نمی دهد و بعد از آن دوباره به تدریج پایانه عصبی عضلانی ساخته می شود و فعالیتش را از سر می گیرد و عضله دوباره شروع به کار می کند. از این رو دوباره باید تزریق انجام شود. بهترین قسمت صورت که بوتاکس در آن  جواب می دهد، قسمت بالا و پایین صورت است. بوتاکس بیشتر روی پیشانی و دور چشم ها جواب می دهد و حتی برای بالا کشیدن ابرو  می توان از بوتاکس استفاده کرد.

بوتاکس صورت | سن مناسب تزریق بوتاکس

حداقل سن برای تزریق بوتاکس چقدر است؟

حداقل سن برای استفاده از بوتاکس 18 سالاست . به دلیل این که قبل از 18 سال هنوز فرد چین و چروکی روی صورت ندارد و دلیل دیگر این که عوارض این ماده هنوز کاملا شناخته نشده است. این نکته را باید در نظر داشت که بوتاکس یک ماده سمی است و مشخص نیست که استفاده درازمدت از آن دقیقا چه عوارضی دارد.

اگر در سنین پایین بوتاکس کنید طبیعتاً این کار را باید در فواصل 4 تا 6 ماه تکرار کنید. بنابراین دوز این دارو در بدن افزایش می یابد و عوارض آن در آینده مشخص می شود. به همین دلیل بسیاری از جراحان یا پزشکان زیبایی حداقل سن استفاده از بوتاکس را 23 سال در نظر می گیرند.

عوارض بوتاکس در جوانی | سن بوتاکس

بهترین سن بوتاکس | سن مناسب بوتاکس

انجام  زود هنگام تزریق بوتاکس در بهترین حالت اتلاف پول شما و در بدترین حالت باعث پیرتر بنظر رسیدن شماست.  برخی از مردم از سن 20 سالگی به عنوان یک مکانیسم برای دور کردن خطوط و چین و چروک های ناشی از حرکت شروع به تزریق می‌کنند اما در واقعیت، بسیاری از افراد  در دهه 20 زندگی خود هیچ یک از این خطوط را ندارند. این حالت معمولا در دهه 30 شروع می‌شود.

اگر در دهه بیست زندگی هستید و هیچ خطوط اخمی بر روی صورت شما نیست، بوتاکس یا دیسپورت کردن تنها پول و وقت شما را هدر می‌دهد. این کار را تنها زمانی انجام دهید که متوجه بروز مشکلاتی در صورت خود می‌شوید. معمولاً در بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی، نشانه‌هایی از خط و خطوط بر روی پیشانی، اطراف چشم یا بالای لب بیشتر مردان و زنان به وجود می‌آید. این سن زمان خوبی برای درمان پیشگیرانه با دوز کمی از بوتاکس یا دیسپورت، ۲ الی ۳ بار در سال است؛ اما تنها در صورتی که شما این مشکلات را داشته باشید.

سن مناسب بوتاکس

حداقل سن تزریق بوتاکس

فیلر یا پرکننده برای پوست‌های تضعیف‌شده و افتاده مناسب است. این مشکل بیشتر در زنان و مردان بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی به وجود می‌آید. این کار با یک سرنگ یا ۲ فیلر اسید هیالورونیک، ۱ تا ۲ بار در سال انجام می‌شود که شل شدن پوست را عقب می‌اندازد. نتیجه این کار بر روی هر فردی تأثیر متفاوتی دارد.

تزریق بوتاکس در سنین پایین

شروع درمان در سن خیلی کم  موجب فلج عضلات در پیشانی و یا اطراف چشم در طول زمان، باعث آتروفی می شود این اصطلاح پزشکی برای زمانی است که یک عضله به مرور ضعیف و کوچک شده و توانایی کار خود را  از دست می دهد و وقتی عضلات صورت کم ​​حجم تر شوند نشانه دیگری از پیری پوست است.

دکتر صفایی | سن بوتاکس

بهتر است  که در دهه 20 سن خود  پوستی بدون تزریق داشته باشید. درمانهای موضعی مانند لایه بردارهای غنی از اسیدهای آلفا هیدروکسی اسید می تواند به کاهش چین و چروک زودرس کمک کند همینطور یک رژیم مراقبت از پوست مناسب و مصرف آنتی اکسیدان بالا مانند ویتامین A و  C. به علاوه  استفاده از ضد آفتاب روزانه، یک نقطه شروع است.

سن ایده آل برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

هیچ سن ایده آلی برای انجام این تزریق بوتاکس وجود ندارد. با این حال، تزریق بوتاکس زمانی کاملا مناسب است که یک پوست افتادگی به وضوح قابل مشاهده و نسبتاً قابل توجهی وجود داشته باشد که باعث ناراحتی می شود. اگر شل شدن بافت ها وجود نداشته باشد، نمی توانیم با این تکنیک پیشگیرانه عمل کنیم. نتیجه زیبایی شناختی رضایت بخش نخواهد بود و می تواند ظاهری منجمد به چهره بدهد. به طور متوسط، لیفت صورت برای افراد بالای 50 سال در نظر گرفته می شود.

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

بیشتر افراد اینگونه فکر می کنند که فقط افراد مسن می توانند بوتاکس تزریق کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که تزریق بوتاکس هیچ گونه محدودیتی ندارد. افراد جوان با سن حداقل 18 سال نیز می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند. افراد در سنین جوانی نیز ممکن است روی صورت خود خطوطی را مشاهده کنند و به دنبال روشی برای از بین بردن این خطوط باشند. تزریق بوتاکس برای از بین بردن این خطوط بسیار روش مناسبی است.

سن ایده آل برای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در 20 سالگی

طبق تحقیقات انجام شده، تزریق بوتاکس در 20 سالگی یک مداخله انحصاری در بدن شما نیست، بلکه یک ضرورت است، "همان پرکردن سبک".

استفاده از بوتاکس بعد از 20 سال نیز یک پیشگیری عالی از ظاهر شدن چین و چروک است. طبق مطالعات انجام شده در سال 2006 توسط دپارتمان جراحی صورت، این دارو به طور موثری از ایجاد پای کلاغی، چین های بینی و سایر خطوط بیان جلوگیری می کند. اصل ساده است، هرچه عضلات شل تر باشند، پوست طولانی تر صاف می ماند.

بسیاری از زنان آمریکایی از سن 20 سالگی تزریق بوتاکس را انجام داده اند و می خواهند زمان را کاهش دهند و جوانی خود را برای سال های آینده حفظ کنند. علاوه بر این، جوانان نیاز به تزریقات کمتری دارند، استفاده از دارو هر 1-2 سال یک بار کافی خواهد بود. 

دکتر صفایی | سن تزریق بوتاکس

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :