Doctor safaei contact

جراحی پروتز باسن

جراحی پروتز باسن

پروتز باسن (buttock implants) عمل جراحی است که با هدف اصلاح ظاهری  و ناهنجاری‌های مادرزادی باسن‌ انجام می‌شود، با  این حال انگیزه ی افراد برای انجام این عمل جراحی متفاوت است. پروتز باسن لایه ای سیلیکونی شکل و کاملاً انعطاف پذیر و طبیعی است و از پروتز پستان محکم تر است. انواع پروتز باسن، در اشکال و اندازه های مختلف طراحی شده اند تا بیماران بر اساس اهداف مورد نظر خود و با توجه به فرم بدن نوع مناسب پروتز را انتخاب کنند.

پروتز باسن سیلیکونی

انواع پروتزباسن

پروتزهای باسن از جنس ماده نرمی به نام سیلیکون ساخته شده‌ است، شکل‌پذیر و کاملاً طبیعی می باشد. انتخاب نوع مناسب پروتز با کمک پزشک امکانپذیر است تا بهترین نوع پروتز مناسب برای خود را انتخاب کنید.

فرآیند جراحی پروتز باسن

محبوب‌ترین روش برای برجسته کردن باسن، جراحی و کاشت پروتز است که ممکن است در این روش از تزریق چربی باسن هم استفاده گردد. پروتز برای کسانی که باسن صاف یا بد شکل دارند، به‌ویژه برای کسانی که بافت چربی‌شان محدود است، مفید می‌باشد. طی فرایند جراحی بزرگ کردن باسن، برش هایی  به عرض ۵/۲ میلی‌متر در نقاطی از باسن که از قبل علامت گذاری شده است و در ظاهر حالت مخفی دارد، ایجاد می‌شود. در این عمل بریدگی‌های کوچکی در محل فرورفتگی‌ها و انحناهای طبیعی باسن ایجاد می‌شود تا جای زخم‌های ناشی از آن بعدها مشخص نباشد. سپس لوله ای به نام کانولا متعلق به دستگاه لیپوساکشن از طریق این بریدگی‌ها به داخل بافت باسن وارد می‌شود تا چربی‌های اضافی از این ناحیه حذف شود و باسن تا حدودی شکل بگیرد. بعد از اتمام کار لیپوساکشن جراح داروی بی‌حسی و محلول‌های حجم ‌دهنده بافت را به داخل ناحیه باسن تزریق می‌کند. چربی‌هایی که در این مرحله حذف می‌شوند، طی یک فرایند تخصصی آماده‌سازی شده و سپس دوباره در عضلات ناحیه باسن تزریق می‌شوند.

عمل بزرگ کردن باسن از طریق کاشت پروتز را می‌توان برای افزایش حجم باسن به مقدار بسیار کم تا خیلی زیاد انجام داد. سپس پروتز در چین بین دو باسن از روی ناحیه ساکروم در باسن دو طرف گذاشته می شود. پروتزها باید در نقاطی دورتر از اعصاب و استخوان‌های باسن قرار بگیرند تا بیمار هنگام نشستن، احساس غیرعادی و آزاردهنده‌ در ناحیه باسن و نشیمنگاه خود نداشته باشد. بعد از جایگیری پروتز در ناحیه ی تعیین شده قسمت‌های بالا و خارجی باسن حالت برجسته‌ و سفتی پیدا می‌کند. محل برش ها روی باسن با بخیه بسته می‌شود، درن ها جهت جمع آوری ترشحات محل جراحی کارگذاشته می شود و به بیمار توصیه می‌شود بعد از عمل جراحی از لباسی کشی و چسبان استفاده نماید.

 جراحی پروتز باسن | دکتر صفایی

بهترین جراح پروتز باسن در تهران

محل های جایگیری پروتز باسن

پروتزهای باسن در سه نقطه قابل جایگیری هستند

  1. زیر فاشیا 
  2. لابلای عضلات باسن 
  3.  زیر عضلات باسن 

عوارض جراحی پروتز باسن

جراحی پروتز باسن نیز همانند سایر جراحی‌ها ریسک ها و عوارض  خاص خود را دارد. عوارض پروتز باسن شامل عفونت، خونریزی و پارگی می باشد.

  • یکی از عوارض پروتز باسن، عفونت است، که ممکن است براثر شکاف های ایجاد شده یا جای زخم های جراحی بر روی باسن باشد. انتخاب بهترین نقاط در ایجاد برش ها برای پیشگیری از عفونت توسط پزشک ماهر و با تجربه امکانپذیر است.
  • شکستن یا پارگی پروتزها.
  • امکان جابه جایی و حرکت پروتزها وجود دارد. این امر موجب عدم تقارن باسن ها می شود.
  • ممکن است حس لامسه ی  فرد در اطراف جای زخم  ضعیف شود و تا ۳ ماه طول بکشد تا حس لامسه در این ناحیه به حالت عادی برگردد.
  •  ناحیه باسن پس از جراحی پروتز باسن در ابتدا سفت و متورم شده و ممکن است فرد این حالت را تا چند ماه پس از پروتز داشته باشد.
  • احساس درد که می توانید برای رفع آن از مسکن به تجویز پزشک استفاده نمایید. 
  • احتمال تجمع خون یا هماتوم در محل جراحی وجود دارد که در این حالت لازم است خون تجمع یافته خارج شود.

دکتر فرامرز صفایی پیروز جراحی پروتز ‌باسن انجام نمی‌دهند و انتشار مطلب فوق برای آکاهی شما از این نوع جراحی است.

دکتر صفایی | عوارض پروتز باسن

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :