Doctor safaei contact

تفاوت های مینی ابدومینوپلاستی با ابدومینوپلاستی | مینی ابدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی بهتر است یا مینی آبدومینوپلاستی؟

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی یکی از روش های لاغری شکم، جراحی شکم است، ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم روش های مختلفی با توجه به حجم چربی های شکم دارد و مینی ابدومینوپلاستی (tummy tuck) یکی از روش های جراحی شکم است. مینی ابدومینوپلاستی یکی از انواع ابدومینوپلاستی است که با پیکر تراشی  تناسب اندام را در فردی که چربی و پوست اضافه فقط زیر شکم است، را ایجاد خواهد نمود.

ابدومینوپلاستی | ابدو چیست

مینی آبدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی یک جراحی پلاستیک برای برداشتن پوست اضافی، ترک‌های پوستی، رسوبات جزئی چربی، عمدتاً در قسمت تحتانی شکم است. در مینی تامی تاک، تنها قسمت کوچکی از بافت پوست در ناحیه فوقانی شرمگاه برداشته می شود. همچنین اجازه می دهد تا شلی عضلات نیمه تحتانی شکم را اصلاح کند. مینی ابدومینوپلاستی محل ناف را تغییر نمی دهد. این روش کمتر آسیب زا است و تحمل آن راحت تر از شکم کلاسیک است.

مینی ابدومینوپلاستی زمانی برای یک فرد مفید واقع می شود که چربی در زیر شکم انباشته شده باشد و پوست شکم شل و آویزان باشد. البته ممکن است چربی در ناحیه پهلوها نیز باشد که با این روش می توان آنها را تخلیه کرد ، مینی تامی تاک چروک پوست شکم را رفع کرده و شکمی سفت با پوستی صاف می سازد.

جراحی ميني ابدومينوپلاستي

مزایای ابدومینوپلاستی یا مینی ابدومینوپلاستی

کاندیدای ایده آل برای مینی تاک شکم چه کسی است؟

معمولاً کاندیدهای مینی آبدومینوپلاستی شکم، زنانی هستند که پس از بارداری، نمی توانند شکل قبلی یا سفتی شکم را بازیابی کنند و ظاهری کروی به خود بگیرند.

همچنین در مردانی که در اثر کاهش وزن از اتساع پوست و ماهیچه های شکم رنج می برند و همچنین زمانی که پوست این ناحیه به دلیل افزایش سن افتادگی دارد، نشان داده می شود.

دکتر صفایی | کاندید ایده آل مینی بدومینوپلاستی

تفاوت ابدومینوپلاستی و مینی آبدومینوپلاستی

مشاوره ی انتخاب روش مناسب جراحی شکم

از کجا بدانید جراحی ترمیم شکم برای شما مناسب است یا خیر. تنها راه، صحبت کردن با جراحی است که عملتان را انجام خواهد داد! این تنها راه دریافت توصیۀ پزشکی معتبر است تا پیش از انجام جراحی تصمیم درست را اخذ نمایید و بدانید این جراحی برایتان مناسب است یا نه. در صورتیکه شاخص تودۀ بدنتان بیشتر از 30 است برای بی خطر و موثر بودن جراحی بهتر است وزن کم کنید. میزان عارضه برای افرادِ دارای شاخص تودۀ بدنی بالا و چربی شکمی زیاد، بسیار زیاد است. بعلاوه احتمال تشکیل توده های ناهموار نیز افزایش می یابد.

اگر دچار شلی قابل توجه پوست هستید ،باید عمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم یا تامی تاک یا ابدومینوپلاستی) روی شما انجام شود، زیرا برداشتن چربی زیر پوست به تنهایی در این موارد نه تنها باعث بهتر شدن ظاهر نمی شود ، بلکه باعث افتادگی بیشتر پوست هم می شود . بنابراین در این بیماران لیپوساکشن یا لیپولیز به تنهایی قدغن است.در مورد اینکه بیمار تحت عمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم یا مینی ابدومینوپلاستی) یا عمل جراحی بزرگ (ابدومینوپلاستی) قرار گیرد. مقدار پوست اضافه ی بیمار تعیین تکلیف می کند . یعنی اگر افتادگی پوست شدید باشد، ابدومینوپلاستی کلاسیک و اگر مقدار افتادگی پوست کم باشد، مینی ابدومینوپلاستی انجام می شود.

مزایای ابدومینوپلاستی یا مینی ابدومینوپلاستی

  • از بین بردن خطوط پوست و خطوط استریا ( پوست اضافی شکم) را نمی توان از طریق ورزش از بین برد، چرا که پوست اضافه، دیگر خاصیت ارتجاعی خود را ندارد و هیچگونه پاسخ فیزیولوژیک نسبت به ورزش نخواهد داشت. از این رو آبدومینوپلاستی مستقیما با حذف پوست اضافی شکم و بهبود وضعیت خطوط استریا به منظور ایجاد شکمی سفت تر و با خطوط استریای کم تر ( یا بدون خطوط استریا) انجام میشود.

مزایای ابدومینوپلاستی یا مینی ابدومینوپلاستی

  • برداشتن کامل توده چربی اضافه شکم: وقتی که پوست اضافه حذف می شود توده چربی اضافی متصل شده به آن نیز حذف خواهد شد. در صورت نیاز، لیپوساکشن تکمیلی می تواند به لاغرتر شدن شکم و حذف چربی های اضافی باقی مانده در شکم، در حین انجام تامی تاک کمک کند. ممکن است حذف توده چربی برای بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند دیگر مد نظر نباشد.
  • سفت شدن عضلات: همان طور که پوست شل شده و افتاده را می توان کشید، عضلات شکمی را نیز که به سبب بارداری و کاهش یا افزایش وزن ، شل و افتاده، نازک و ضعیف شده اند را نیز می توان کشید و بهبود داد. در اصطلاح پزشکی به شل شدن عضلات (خارج شدن از حالت نرمال خودشان) ” diastasis recti” می گویند. ورزش می تواند سبب تقویت عضلات شل شده شکمی شود اما اگر این شل شدگی زیاد باشد، ورزش دیگر در بازگرداندن این عضلات به جایگاه اولیه خودشان کارساز نیست.

نمونه جراحی ابدومینوپلاستی | دکتر صفایی

کاندیدای مناسب عمل مینی ابدومینوپلاستی چه کسانی هستند؟

  • به طور کلی ابدومینی پلاستی برای افرادی که نتوانسته اند با رعایت رژیم غذایی سخت و انجام فعالیت ورزشی سنگین چربی اضافی ناحیه تحتانی شکم را برطرف نمایند، مناسب است.
  • اشخاصی که پوست شکم آویزان و افتاده ای فقط در ناحیه تحتانی شکم دارند و با داشتن کاهش وزن پوست شکم دچار افتادگی شده است.
  • بانوانی که به دلیل بارداری و زایمان پوست زیر شکمشان دچار تغییراتی شده است.

کاندیدای مناسب عمل مینی ابدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی چیست؟

کاندیدای مناسب عمل ابدومینوپلاستی

 افراد زیادی هستند که از چاقی شکم خود عذاب می کشند. در بین این افراد تعدادی، به عمل های زیبایی مانند عمل آبدومینوپلاستی روی می آورند. عمل ابدومینوپلاستی بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای شرایط زیر باشند.

  • به کمک ورزش و رژیم لاغری توانسته اید وزن کم کنید اما چربی های شکمتان هنوز آب نشده و نافرم هستند.
  • پس از بارداری، پوست و عضلات شکمتان کشیده و شل شده است.
  • پس از کاهش وزن بسیار، دور شکمتان پوست های اضافه آویزان شده است.
  • با اینکه خوش هیکل هستید اما همیشه شکم دارید.

اسکار و استریا بعد از آبدومینوپلاستی

مزایای مینی ابدومینوپلاستی چیست؟

مینی آبدومینوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که دارای ویژگی هایی است. این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در اینجا مزایای مینی ابدومینوپلاستی را به صورت کامل برای شما شرح می دهیم.

  • در این روش جراحی میزان خونریزی کم می باشد.
  • چون در این روش از لیپوساکشن در حین ابدومینوپلاستی استفاده می شود نمای شکم از نیمرخ طبیعی تر و ظاهر آن بهتر می باشد.
  • بعد از جراحی ابدومینوپلاستی خطوط اسکار و استریا بر روی پوست باقی نمی ماند.
  • در این روش بعد از تخلیه چربی از شکم، پوست اضافی کشیده می شود.
  • عوارض ابدومینوپلاستی محدود و موقتی می باشد، مانند کبودی و تورم بعد از عمل که با گذشت چند روز برطرف می شود.
  • در ابدومینوپلاستی آسیبی به عصب های لنفاتیک و دیواره شکم وارد نمی شود.
  • دوره نقاهت بعد از مینی ابدومینوپلاستی کوتاه می باشد.
  • ابدومینوپلاستی برای افرادی که از دخانیات استفاده می کنند، مناسب می باشد.

میزان برش در عمل جراحی آبدومینوپلاستی

تفاوت عمل آبدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی

تفاوت عمل مینی ابدومینوپلاستی با ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی زیبایی شکم می باشد که به سه روش جراحی ابدومینوپلاستی کامل، ابدومینوپلاستی گرداگرد و مینی ابدومینوپلاستی انجام می گیرد. مینی ابدومینوپلاستی جراحی می باشد که سبب از بین بردن چربی های اضافی بدن و کشیدن و صاف کردن شکم می شود. مینی ابدومینوپلاستی فقط در نحوه برش با سایر روش های ابدومینوپلاستی تفاوت دارد. همچنین تفاوت مینی ابدومینوپلاستی با ابدومینوپلاستی این است که در مورد اول، قسمت زیادی از پوست و چربی را مانند مورد دوم حذف نمی کنیم.

  • اصلی ترین تفاوت در انواع ابدومینوپلاستی میزان برشی است که برای اعمال تغییرات ایجاد خواهد شد، در مینی ابدومینوپلاستي برش کوچکی در ناحیه تحتانی و زیرین شکم ایجاد خواهد شد اما در روش های دیگر برش وسیع تر خواهد بود
  • برشی که در عمل مینی ابدومینوپلاستی یا مینی تامی تاک ایجاد می شود در قسمت تحتانی زیر شکم یا زیر ناف خواهد بود، سپس بافت چربی و پوست اضافه آن قسمت برداشته می شود و عضلات شکم ترمیم و سفت خواهد شد.
  • در عمل مینی ابدومینوپلاستی نیازی نیست که ناف برش بخورد و جابه جا شود.
  • طول مدت عمل در مورد تامی تاک (ابدومینوپلاستی) ۳ الی ۴ ساعت است ولی در مورد مینی تامی تاک این زمان کمتر است و در حدود ۱ الی ۲/۵ ساعت خواهد بود .
  • دوره نقاهت بعد از مینی ابدومینوپلاستی کوتاهتر می باشد.

دکتر صفایی | تفاوت آبدومینوپلاستی با مینی آبدومینوپلاستی

تفاوت آبدومینوپلاستی و مینی آبدومینوپلاستی در دوره توانبخشی

همانطور که قبلا ذکر شد، به دلیل درجه کمتر مداخله، توانبخشی با مینی آبدومینوپلاستی سریعتر از جراحی کلاسیک است. طول کوتاه‌تر برش‌ها به بهبود سریع‌تر بخیه‌ها کمک می‌کند، و همچنین این واقعیت که بعد از چند ماه جای زخم‌ها تقریباً نامرئی می‌شوند.

هدف توانبخشی در مینی ابدومینوپلاستی، مانند عمل کلاسیک، این است که بخیه ها از هم جدا نشوند و چروک نشوند. برای این کار از مجموعه اقدامات معمول استفاده می شود: پانسمان منظم با داروهای ضد عفونی کننده با درمان بخیه ها در نواحی مجاور آنها، یک دوره آنتی بیوتیک و پوشیدن لباس زیر حمایتی خاص.

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی)

به اشتراک بگذارید :