Doctor safaei contact

تزریق ژل لب و عوارض آن

عوارض تزریق ژل لب | عوارض تزریق ژل  

تزریق ژل لب و عوارض آن

تزریق ژل لب (lip fillers) درهمه جا دیده می شود و اینطور که به نظر می رسد قرارنیست به زودی جایی برود ولی آنطور که باید در مورد عوارض تزریق ژل لب کمتر اطلاع رسانی شده است.  این نوع عمل سرپایی که توسط یک جراح پلاستیک انجام می شود درحال رایج تر شدن است، اما به این معنا نیست که خطری هم ندارد. از کبودی موقت تا خون مردگی های دائمی، مسائل بیشتری درمورد تزریق ژل لب وجود دارند که به چشم نمی آیند. قبل از اینکه برای داشتن لب های بزرگ و چروک اقدام کنید، مطمئن شوید که تمام حقایق را می دانید. در ادامه با عوارض پروتز لب با ژل آشنا خواهید شد.

تزریق لب | تزریق ژل لب

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل لب

حقایق تزریق ژل لب

تزریق ژل لب نیز می تواند عوارضی داشته باشد. برای اینکه این عوارض به حداقل برسد لازم است توصیه های پزشک را رعایت کنید و مراقبت های لازم را به عمل آورید. تزریق ژل لب اگر توسط پزشک باتجربه انجام شود عوارضی نخواهد داشت. پر کردن لب با اسید هیالورونیک می تواند به عنوان یک روش ایمنی نسبتا مطلوب در نظر گرفته شود، تکنیک ها، حتی اگر کم تهاجمی باشند، می توانند منجر به عوارض نامطلوب شوند که تنها در صورتی کاهش می یابد که پزشک حرفه ای تسلط کاملی بر آناتومی صورت و مناطق در معرض خطر آن داشته باشد.

 دکتر صفایی | عوارض تزریق ژل لب | حقایق تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب | ژل لب طبیعی

واکنش های آلرژیک تزریق ژل لب

تزریق ژل لب عوارض بسیار کمی دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افرادی که ژل به لب تزریق می کنند پیش بیاید این است که به فیلر ها و انواع ژل آلرژی داشته باشند. بهتر است قبل از تزریق ژل تمامی مواردی که ممکن است باعث شود عوارضی پیش بیاید، توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

عدم تقارن لب‌ها، عوارض تزریق ژل لب

یکی از عوارض نادر ژل لب، عدم تقارن لب ها می‌باشد. اگر پزشک مقدار ژل را در هر طرف لب به مقدار یکسان نزند ممکن است تقارن لب‌ها بهم بریزد. اگر متوجه این عارضه شدید بهترینراه مراجعه به پزشک است تا اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام شود.

می تواند باعث آسیب دیدگی بافت ها شود

هر زمان که یک ماده ی بیگانه را وارد بدن خود کنید، خطرات زیادی در پس آن وجود دارد. تزریق برای لب ها می تواند حتی باعث آسیب دیدگی بافت های لب و مرگ آن ها شود. بزرگترین خطر برای هرنوع تزریق پرکننده ای، مردگی بافت است؛ یعنی این که پرکننده داخل یک رگ خونی تزریق شده و باعث مرگ بافت می شود. متخصصین می گویند این یک عارضه ی بسیار نادر است، اما می تواند رخ دهد. برای همین خیلی مهم است که یک متخصص ماهر و به خوبی آموزش دیده را برای انجام این درمان زیبایی پیدا کنید. اگر حاضرید تا اولین تزریق ژل لب خود را امتحان کنید، مطمئن شوید که یک پزشک با تجربه را پیدا می کنید و درمورد تمام عوارض جانبی ممکن سوال می کنید.

عکس ژل لب | کاهش عوارض تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب | انواع ژل لب

نکات دانستنی قبل از تزریق ژل لب

همیشه به یک جراح پلاستیک معتبر مراجعه کنید

همانطور که گفته شد، حتی اگر عوارض جانبی این کار کم باشد، هنوز هم احتمال آن وجود دارد. به همین دلیل همیشه به جراح پلاستیک معتبر مراجعه کنید. هنگامی که موضوع به صورت شما مربوط است، مسائل ایمنی را جدی بگیرید. جراحان پلاستیک توصیه می کنند رایج ترین خطر احتمالی عدم رضایت فرد از تزریق است، بنابراین بهتر است به یک متخصص با تجربه مانند جراح پلاستیک رجوع کنید. هر نتیجه ای از قبیل برآمدگی، توده یا ناهماهنگی، منجر به نارضایتی مشتری می شود.

ممکن است جای تزریق ژل برای یکی دو روز کبود شود، اما پس از آن کاهش خواهد یافت. احتمال بسیار کمی وجود دارد که مشتری نسبت یه اسید هیالورونیک حساسیت داشته باشد، در این گونه موارد جراح پلاستیک این قابلیت را دارد که ژل را تخلیه کند. این آلرژی یکی دیگر از دلایلی است که فرد باید برای آن به دکتر پوست یا جراح زیبایی رجوع کند. اگرچه تزریق ژل لب کار ساده ای به نظر می رسد، با این وجود شما همچنان یک عنصر خارجی را به بدن خود تزریق می کنید. بنابراین به یک پزشک معتمد رجوع کنید.

دکتر صفایی | عوارض تزریق ژل لب

فیلر لب | مدل ژل لب

توجه به نوع و تاریخ انقضای ژل

قبل از انجام تزیق ژل به لب ها حتما به نوع ژل و تاریخ انقای آن توجه کنید. اگر خود شما در این مورد آگاهی زیادی ندارید از پزشک بخواهید که توضیحات لازم را برای شما ذکر کند.

 بیشتر بدانید: تزریق ژل و انواع آن

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :