Doctor safaei contact

سوالات متداول پروتز سینه

سوالات پروتز سینه

سوالات پروتز سینه | سوالات ایمپلنت سینه

آیا سیلیکون به سلامتی شما آسیب می‌­رساند؟

ایمپلنت‌های سیلیکونی آسیب قابل توجهی و علمی به سلامت انسان وارد نمی‌کنند. برخلاف تصور عموم، از نظر علمی ثابت شده است که سیلیکون‌ها باعث سرطان نمی‌شوند. یکی از نگران کننده‌ترین مسائل، ترکیدگی سیلیکون است که به حداقل رسیده و پروتزهای سیلیکونی بادوام‌تر شده‌‌اند. هیچ وضعیت آسیب‌‌زایی وجود ندارد. اگر فردی مجروح شود، تصادف کند یا ضربه محکمی به او وارد شود، باز هم امکان انفجار سیلیکون وجود ندارد. حتی اگر ایمپلنت سیلیکونی پاره شود، مواد تشکیل دهنده آن مشکل جدی ایجاد نمی‌کند.

آیا سیلیکون به سلامتی شما آسیب می‌­رساند

آیا درد بعد از عمل وجود دارد؟

پروتزها را می توان زیر عضله یا روی آن قرار داد. هنگامی که روی عضله (زیر فاشیال) قرار می‌گیرد، پس از جراحی تقریباً هیچ دردی وجود ندارد. وقتی زیر عضله قرار می گیرد ممکن است درد داشته باشد اما با مسکن کنترل می‌شود، دردی غیر قابل تحمل نیست. در روزهای بعد از جراحی هیچ دردی وجود ندارد. اما ممکن است تنشی وجود داشته باشد که بیماران آن را به عنوان "احساس فشار" توصیف می‌کنند.

نمونه جراحی پروتز سینه دکتر صفایی | سوالات پروتز سینه

آیا بعد از جراحی­‌های بزرگ کردن سینه جای زخم باقی می­‌ماند؟

مانند تمام جراحی‌ها، پس از جراحی‌های بزرگ کردن سینه، جای زخم باقی می‌ماند. با این حال، برش‌ها بسیار کوچک هستند و حدود 4-5 سانتی‌متر طول دارند. امروزه اغلب برای قرار دادن پروتز سینه (breast prosthesis) که امن‌ترین مکان محسوب می‌شود ترجیح داده می شود. این اسکارها نیز در چین‌های زیر سینه باقی می‌مانند و به مرور زمان محو می‌شوند و مبهم‌تر می‌شوند.

دکتر صفایی | سوالات پروتز سینه

بهترین جراح پروتز سینه

سینه بزرگ شده چه زمانی شکل نهایی خود را به دست می­‌آورد؟

دوره درمان پس از جراحی بزرگ کردن سینه با پروتر، سریعتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. بعد از هفته سوم سیلیکون‌ها نرم می‌شوند و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین نگرانی در مورد ظاهر اولیه آنها بی‌مورد است. پس از جراحی، سینه ها در ماه سوم شکل نهایی را به خود می‌گیرند.

سوالات پروتز پستان | سوالات متداول پروتز سینه

سوالات پروتز پستان | سوالات ایمپلنت پستان

آیا در جراحی های بزرگ کردن سینه امکان از دست دادن حس وجود دارد؟

گاهی اوقات امکان از دست دادن موقت حس در نوک سینه‌ها وجود دارد. این شکایات معمولاً ظرف چند ماه به طور کامل برطرف می‌شوند. از دست دادن دائمی حس بسیار نادر است. دلیل اصلی از دست دادن حس استفاده از پروتزهای بزرگ است. علاوه بر این، بیمارانی که دچار انقباض کپسولی می‌شوند ممکن است احساس در سینه خود را از دست بدهند.

چه کسانی نمی‌­توانند بزرگ کردن سینه با سیلیکن را انجام دهند؟ پروتز سینه برای چه سنی مناسب است؟

تمام افراد بالای 18 سال که از حجم و اندازه سینه‌های خود ناراضی هستند می‌توانند جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز را انجام دهند. گاهی اوقات می‌توان این جراحی را بر روی دختران جوانی که از نظر روانی تحت تأثیر این عارضه قرار دارند و بالای 16 سال و زیر 18 سال سن دارند، با رضایت خانواده انجام داد. از سوی دیگر، هیچ محدودیت سنی برای بزرگ کردن سینه وجود ندارد. خیلی شایع نیست، اما افراد بالای 60 سال نیز می‌توانند جراحی بزرگ کردن سینه انجام دهند.

پروتز سینه برای چه سنی مناسب است؟

پروتز سینه برای چه سنی مناسب است؟

آیا پروتز سیلیکونی بر ماموگرافی تاثیر می­‌گذارد؟

خیر تنها باید به شخصی که این کار را انجام می‌دهد اطلاع دهید تا با دقت بیشتری کار خود را انجام دهد.

آیا پروتزهای سیلیکونی نیاز به تعویض دارند؟ ماندگاری پروتزها چقدر است؟

توصیه می شود هر 10 سال یکبار پروتزهای نسل قدیم را تعویض کنید. با این حال، پروتزهای نسل جدید که سفتی بیشتری را نیز تضمین می‌کنند، نیازی به جایگزینی ندارد مگر اینکه مشکلی برای فرد پیش بیاید.

آیا پروتزهای سیلیکونی نیاز به تعویض دارند

در چه شرایطی پروتز سینه برداشته می‌­شود؟

شرایطی که شامل برداشتن فوری پروتز می‌­باشد شامل موارد زیر است:

  • پروتزهای معیوب و آسیب دیده
  • افزایش وزن اضافی
  • اراده خود شخص
  • تشکیل کپسول
  • انفجار پروتز

در چه شرایطی پروتز سینه برداشته می‌­شود

سوالات پروتز سینه | سوالات ایمپلنت سینه

ویژگی های ماموپلاستی تقویتی؟

ماموپلاستی یک مداخله جراحی پیچیده نیست، اما جراح باید تمرین لازم را داشته باشد و حرکات او باید بسیار دقیق باشد. بزرگ کردن سینه حدود 30 دقیقه طول می کشد و تحت تأثیر بیهوشی کاملاً از بین می رود. اگر همه چیز خوب پیش رفت، بیمار در همان روز مرخص می شود. برش ها در حین ماموپلاستی به قدری کوچک هستند که تصور اینکه چگونه ایمپلنت از طریق آنها وارد شده است دشوار است. آنها در مرز هاله، زیر قفسه سینه و زیر بغل تولید می شوند. در مرحله نهایی بزرگ کردن سینه، پوست با یک درز نامحسوس خاص بسته می شود. قبلاً در طی ماموپلاستی، ایمپلنت فقط در زیر غده پستانی کاشته می شد، اکنون به طور کامل یا جزئی در زیر عضله سینه ای قرار می گیرد که به طور ایمن پروتز را نگه می دارد. معمولاً با درک اینکه ایمپلنت هیچ تماسی با غده پستانی ندارد، نگران عوارض جانبی احتمالی در تشکیل شیر مادر نیست.

ویژگی های ماموپلاستی تقویتی

پروتز سینه من چقدر دوام می آورد؟

پروتزهای سینه عمر محدودی دارند و قابل برداشتن یا تعویض هستند. پیر می شوند، فرسوده می شوند و مثلاً در اثر ضربه یا زمین خوردن می توانند بشکنند. در برخی موارد، پروتز برای مدت زمان بسیار کوتاهی و گاهی تا سال ها دوام می آورد.

ماندگاری پروتز سینه

اگر سینه ها افتاده باشند، آیا می توان آن‌ها را با ایمپلنت سینه بلند کرد؟

بستگی به درجه پتوز دارد. اگر پوست زائد آنقدر بزرگ نباشد بله می توان بزرگ کردن سینه را انجام داد که با پر کردن پوست اضافی می توان لیفت سینه را همزمان حل کرد. اما اگر سینه ها بسیار افتاده باشند، علاوه بر عمل ایمپلنت که قوام سینه و ماموپکسی را می‌دهد، پوست اضافی بریده می‌شود و نوک پستان و غده پستانی تغییر موقعیت می‌دهند، لازم است.

ذکتر صفایی | سوالات پروتز سینه

آیا درخواست پروتزهای سینه گرد یا قطره ای از جراح توصیه می شود؟

ایمپلنت ها اساسا حجم را فراهم می کنند. شکل انتخابی بستگی زیادی به آناتومی از قبل موجود دارد. به طور کلی، پروتزهای قطره ای برای موارد بازسازی کامل سینه، پس از ماستکتومی استفاده می شود. در این مرحله، توصیه متخصص برای دستیابی به بهترین نتیجه زیبایی شناختی ضروری است.

آیا بعد از پروتز سینه جای زخم باقی می ماند؟

پروتز شما را می توان در 3 مکان مختلف زیر چین سینه، نوک سینه و زیر بغل قرار داد. این اسکار که در عمل های انجام شده روی چین زیر سینه و نوک سینه  شما باقی می ماند، در ابتدا قرمز است. در عرض چند ماه محو می شود و به رنگ پوست در می آید. تا زمانی که خیلی با دقت نگاه نکنید، ردیابی شما آشکار نخواهد شد.

آیا بعد از پروتز سینه جای زخم باقی می ماند

در جراحی پروتز سینه برش در کدام قسمت ها ایجاد می شود؟

برای جایگذاری پروتز سینه می توان برش لازم را در زیر سینه، دور هاله سینه، زیر بغل و دور ناف ایجاد کرد. در صورتی که لیفت و پروتز سینه بطور همزمان انجام شود برش دور هاله سینه بهترین گزینه است. رایج ترین نوع برشی که برای جایگذاری پروتز سینه مورد استفاده قرار می گیرد برش زیر سینه است زیرا در این برش دسترسی بسیار آسان است و جراح به راحتی می تواند پروتز را در بافت سینه قرار دهد. ایجاد برش در دور ناف بسیار نادر است و در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

 ايا پروتز سينه عوارض دارد | برش جراحی پروتز سینه

سوالات ایمپلنت سینه

انجام این جراحی پروتز سینه عوارضی به همراه می آورد؟

انجام جراحی پروتز سینه در صورتی که جراحی با موفقیت کامل انجام شود عوارضی را به همراه نمی آورد انتخاب جراح در دریافت بهترین نتیجه پس از جراحی بسیار پر اهمیت است. در صورتی که مراقبت های لازم بعد از جراحی پروتز سینه بطور کامل رعایت نشود می تواند عوارض را در بر داشته باشد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  •  عفونت
  •   پارگی یا نشت پروتز
  •   تشکیل کپسول سفت دور سینه
  •   جابجایی پروتز

جراحی پروتز سینه مانع از شیردهی می شود؟

جراحی پروتز سینه مانع از شیر دهی نمی شود اما توصیه می شود پروتز سینه در زیر دیواره عضلانی قفسه سینه جایگذاری شود تا مشکلی برای شیر دادن به نوزاد در آینده ایجاد نشود.

جراحی پروتز سینه مانع از شیردهی می شود

پروتز سینه در دوران شیردهی

آیا ممکن است مواد پروتز به داخل شیر مادر نشت کند؟

خیر. امکان نشت مواد تشکیل دهنده پروتز سینه به داخل شیر مادر وجود ندرد.

آیا پروتز سینه سرطان زا است؟

خیر. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه پروتز های سینه باعث ایجاد سرطان در انسان نمی شوند. بیشتر پروتزها از جنس سیلیکون هستند و این مواد در پزشکی و حتی خوراکی استفاده می شوند، در نتیجه خطری برای بدن ندارند.

آیا پروتز سینه سرطان زا است

آیا تنها راه بزرگ کردن سینه پروتز سینه است؟

در صورتی که سینه های شما حالت افتاده و آویزان دارد جراحی لیفت سینه به شما پیشنهاد داده می شود تا مشکل افتادگی سینه های شما برطرف شود.

یکی دیگر از روش های حجیم کردن سینه ها، بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی است که چربی ها از سایر اندام های بدن گرفته می شود و به بافت سینه تزریق می شود. البته در این روش به دلیل استفاده از چربی در بافت سینه امکان مبتلا شدن به کیست روغنی وجود دارد. برای آگاهی بیشتر میتوانید مقاله "عوارض تزریق چربی به سینه - تزریق چربی سینه" را بخوانید.

دکتر صفایی | سوالات ایمپلنت سینه

ماندگاری پروتز سینه

آیا عمل پروتز سینه عملی ماندگار است؟

خیر ممکن است بر اثر برخی عوامل نظیر کهولت سن، افتاده شدن پوست، افزایش یا کاهش سایز بدن نیاز به تغییر در آن پیدا می شود.

آیا احتمال دارد که به بافت پروتز آسیب وارد شود؟

بله ممکن است در اثر صدمات شدید این اتفاق رخ دهد که در این حالت باید پروتز سینه تعویض گردد ولی بهتر است هر دو سال یک بار چکاپ کنند تا از اینگونه مشکلات جلوگیری شود .

سن مناسب برای پروتز سینه چیست؟

معمولا انجام عمل پروتز سینه برای افراد سن بالا و افرادی که قصد بارداری و شیردهی ندارند توصیه می شود و انجام این عمل در دوره ی بارداری و شیردهی امکان پذیر نیست .

آیا افراد مبتلا به فیبروکیستیک می توانند عمل پروتز سینه انجام دهند؟

بله انجام عمل پروتز سینه برای این افراد بلامانع است ولی باید هر ماه چکاپ شوند. بنابراین پروتز سینه به مشکلات پاتولوژیک ارتباطی ندارد.

آیا افراد مبتلا به فیبروکیستیک می توانند عمل پروتز سینه انجام دهند

آیا می توان پس از مدتی پروتز را خارج نمود؟

بله خارج کردن پروتز سینه منعی ندارد.

آیا به تعویض پروتز سینه نیاز پیدا می شود؟

معمولا پس از آسیب وارد شدن به پروتز یا تغییر در سایز سینه ممکن است فرد بخواهد پروتز سینه را تعویض کند که منعی ندارد .

چند نوع پروتز سینه داریم و کدام نوع بهتر می باشد؟

به طورکل از لحاظ ماده پر‌کننده پروتز سینه به دو دسته پروتز های سیلیکونی و سالینی تقسیم می شوند که پروتز های سیلیکونی از ژل سیلیکون پر شده اند و پروتزهای سالینی با آب و نمک استریل شده پر شده اند که نسبت به پروتز های سلیکونی سفت تر هستند. در صورتی که می خواهید سینه های شما بعد از جراحی پروتز سینه بسیار حجیم و بزرگ باشد می توانید از پروتز های آب نمکی استفاده کنید. پروتز های سیلیکونی به بافت طبیعی سینه‌ها بسیار شبیه می باشند و برای افرادی که می خواهند سینه های آن ها شکل کاملا طبیعی داشته باشد استفاده از پروتزهای سیلیکونی توصیه می شود. انتخاب نوع پروتز سینه با توجه به خواسته بیمار، نظر و تایید جراح می باشد دکتر صفایی پیروز در این زمینه راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند و در مورد جزئیات با شما صحبت می کند.

چند نوع پروتز سینه داریم و کدام نوع بهتر می باشد

پروتز سینه یا لیفت سینه

آیا در کنار جراحی پروتز سینه می توان همزمان جراحی لیفت سینه انجام داد؟

بله در صورتی که سینه های شما حالت افتاده و آویزان پیدا کرده است می توان همزمان با جراحی پروتز سینه عمل لیفت سینه را هم نیز انجام دهید و به فرم زیبایی در سینه های خود دستیابی نمایید.

چه مدت بعد از ماستکتومی می توان پروتز سینه انجام داد؟

پس از جراحی، جراح زمان مناسبی را برای شروع استفاده از پروتز به شما توصیه می کند. این به وضعیت پزشکی شما، روند بهبودی پس از عمل و نوع ماستکتومی که انجام شده بستگی دارد.

در چه صورت می توان پروتز سینه را تعویض نمود؟

در صورتی که ضربه بسیار شدیدی به پروتز وارد شود و پروتز پاره شود باید پروتز تعویض گردد.

در چه صورت می توان پروتز سینه را تعویض نمود

زمان تعویض پروتز سینه

اگر پروتز سینه پاره شود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که ایمپلنت سینه پاره می شود، محتوای ایمپلنت با بافت های بیمار تماس پیدا می کند. در مورد ایمپلنت های سالین، این موادی که خارج می شود بی ضرر بوده و دوباره جذب می شود. هنگامی که پارگی در ایمپلنت های ژل سیلیکون رخ می دهد، این مواد می تواند پراکنده شود. در ابتدا، خروجی مواد توسط کپسول پری پروتز (بافت بیمار که ایمپلنت را احاطه کرده است) حفظ می شود. اگر محتوای ایمپلنت بیشتر از کپسول باشد ( پارگی خارج کپسول )، انتشار می تواند از طریق غدد لنفاوی رخ دهد و در غدد لنفاوی رسوب کند و منجر به فرآیندهای التهابی مزمن شود.

آیا بعد از قرار گیری پروتز در بافت سینه، حس در نوک سینه تغییر می کند یا خیر؟

باید یادآور شد که حس در نوک پستان، با توجه به فرد ممکن است متفاوت باشد و از بی حسی کامل، پر حسی و حساسیت نوک پستان تا بی حسی کامل ممکن است در فرد ایجاد شود و فرد تجربه نماید. البته این بی حسی موقت است و معمولا بعد از مدتی این حس از بین می رود.

حس سينه بعد از پروتز سینه

آیا می توان بعد از انجام پروتز سینه، شنا کرد؟

به دلیل آنکه ممکن است به پروتز ها فشار وارد شود، بعد از گذشت 6 هفته از جراحی و بعد از تایید جراح زیبایی سینه، به استخر رفته و شنا کنید.

آیا باید بعد از پروتز سینه از لباس و یا گن مخصوص استفاده کرد؟

بله، باید از یک سری از گن هایی که جراح زیبایی سینه، تجویز می نماید، استفاده کرد.

برچسب ها

به اشتراک بگذارید :