Doctor safaei contact

تزریق بوتاکس و مراقبت های بعد از آن

تزریق بوتاکس و مراقبت های بعد از آن

تزریق بوتاکس یک تکنیک بی‌خطر و غیرتهاجمی است و شخص بعد از تزریق بوتاکس، به فعالیت‌ها عادی روزانه برمی‌گردد. با این وجود، بعد از تزریق بوتاکس با انجام برخی اقدامات می‌توان نتایج حاصل از آن را بهبود بخشید. زمانی که برای تزریق بوتاکس (botax injection) به یک کلینیک فوق تخصصی پوست در تهران مراجعه می‌کنید، به‌طور حتم انتظار گرفتن نتایج دلخواهتان را دارید. هرچند مهارت و تجربه متخصص پوست بیشترین تأثیر را در نتایج حاصل از تزریق دارد، اما شما نیز می‌توانید در ایجاد بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس، سهمی داشته باشید. همه متخصصین پوست و مو از جمله دکتر فرامرز صفایی پیروز رعایت نکات لازم برای جوانسازی پوست و تزریق بوتاکس را ضروری می دانند. رعایت این نکات باعث می شود تزریق بوتاکس عوارض کمتری داشته باشد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

نکاتی که قبل از بوتاکس باید در نظر داشته باشید

بوتاکس یک داروی بی خطر است و خطر عوارض جانبی آن بسیار کم است.

پس از تزریق ممکن است کبودی یا التهاب ظاهر شود. این تغییرات طولانی مدت نیستند و ممکن است بعد از چند ساعت رفع شوند.

به منظور کاهش خطرات، همیشه توصیه می کنیم برای این درمان به یک متخصص واجد شرایط مراجعه کنید. مراجعه به فردی که ضمانت انجام عمل پزشکی زیبایی را ندارد نه تنها نتایج را به خطر می اندازد بلکه سلامت بیمار را نیز به خطر می اندازد.

استفاده از بوتاکس یک درمان سرپایی است و بیمار می‌تواند با خروج از مطب به زندگی عادی بازگردد.

قبل از بوتاکس چه باید کرد | مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس | بعد از بوتاکس چه کنیم

نکاتی برای پس از تزریق بوتاکس

با چند نکته ساده پس از تزریق بوتاکس، بیماران می توانند به جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته کمک کنند و از یک نتیجه بهتر لذت ببرند. مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به شدت مراقبت‌های بعد از جراحی‌های زیبایی نیست. بلکه بایدها و نبایدهای کوچکی هستند که خودتان می‌توانید در خانه رعایت کنید.

بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

به استثنای مواردی که قبلاً ذکر کردیم، پس از تزریق بوتاکس، می توانید یک زندگی عادی داشته باشید.

مصرف ویتامین ها

مصرف هر گونه کمپلکس ویتامین و مواد معدنی و مکمل های غذایی، از جمله مکمل های حاوی ویتامین B  کاملا قابل قبول است. سلامتی پوست می تواند بر دوام وماندگاری تزریق بوتاکس تاثیر مثبت داشته باشد.

سیگار کشیدن و مراقبتهای بعد از بوتاکس

 هیچ محدودیتی برای سیگار کشیدن وجود ندارد، اما بهتر است نیکوتین را به دلیل تاثیر منفی بر عروق خونی، ریه ها و کل بدن ترک کنید.

انجام کارهای روزانه

پیاده روی و انجام کارهای معمولی خانه بعد از تزریق بوتاکس منعی ندارد. مهمتر از همه،  بهتر است بعد از تزریق به مدت طولانی به جلو خم نشوید و سعی کنید فعالیت شدیدی نداشته باشید تا جلوی تعریق زیاد بدن گرفته شود .

سفر با هواپیما، قطار، ماشین

این اقدامات ممنوع نیست، اما بلافاصله پس از عمل، یک پرواز طولانی و نشستن در یک موقعیت ناراحت کننده برای چندین ساعت می تواند میل به دراز کشیدن یا مالیدن صورت و چشمان شما را تحریک کند.

کارهای بعد از بوتاکس

کارهای بعد از بوتاکس

بعد از بوتاکس چه بخوریم

چند ساعت بعد از بوتاکس غذا بخوریم، سوالی است که باید از پزشک خود بپرسید. مدتی بعد از تزریق بوتاکس از مصرف الکل خودداری کنید زیرا کبودی های بعد از آن را بیشتر می‌کند.

بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

مهم‌ترین اقدام بعد از تزریق بوتاکس ، کار بسیار ساده‌ای است؛ نشستن و استراحت کردن! پس از تزریق بوتاکس فعالیت شدید انجام ندهید؛ چهار یا پنج ساعت در حالت نشسته استراحت کنید (بهتر است دراز نکشید). می‌توانید به تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازید و چند ساعتی از اوقات فراغت خود لذت ببرید. بعد از تزریق بوتاکس، می‌توان با کمک عضلات صورت )با دادن حالت ملایم اخم، خنده و غیره به چهره( ، به رساندن مواد تزریق شده به محل مورد نظر، کمک کرد.

برای پیشگیری از تورم و کبودی، می‌توان از کیسه یخ بعد از تزریق بوتاکس استفاده کرد.

افرادی که مستعد کبودی هستند، می‌توانند به تجویز پزشک از قرص آرنیکا برای جلوگیری از کبودی استفاده کنند. مصرف این قرص را از یک روز قبل از تزریق بوتاکس شروع کنید و به مدت پنج روز بعد از تزریق بوتاکس ادامه دهید.

مراقبت های بعد از نزریق بوتاکس

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس | بعد از بوتاکس چکار کنیم

بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی نباید انجام داد؟

فعالیت‌هایی وجود دارند که بعد از تزریق بوتاکس افراد از انجام آن‌ها منع می‌شوند، این کارها خطر چندانی برای این افراد ندارند اما به‌ منظور احتیاط بیشتر، بهتر است این توصیه‌ها رعایت شوند. بعد از تزریق بوتاکس ، باید از ماساژ دادن محل تزریق خودداری شود. این توصیه برای پیشگیری از انتشار مواد بوتاکس به سایر قسمت‌های بدن، به‌خصوص پلک‌ها است. برای پیشگیری از انتشار مواد بوتاکس به سایر قسمت‌های بدن، چهار تا پنج ساعت بعد از تزریق بوتاکس باید از دراز کشیدن و خم کردن بدن رو به جلو، خودداری شود. 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، فعالیت شدید بدنی انجام ندهید؛ فعالیت شدید ضربان قلب را بالا می‌برد و جریان خون را در محل تزریق افزایش می‌دهد. این موضوع دو نتیجه به دنبال دارد: اول، بوتاکس وارد بخش‌های دیگری از بدن می‌شود و عوارض ناخواسته‌ای ایجاد می‌کند و دوم، خارج شدن بوتاکس از محل تزریق شده، اثر آن را کاهش می‌دهد و ممکن است نتیجه دلخواه شما را ایجاد نکند. در 3 روز بعد از استفاده از کلاه ایمنی برای وسایل نقلیه موتوری یا کلاه های تنگ کننده خودداری کنید. حداقل به مدت 8 ساعت از آرایش کردن خودداری کنید. در 24 ساعت بعد از دوش بسیار داغ در نواحی تحت درمان خودداری کنید.

بعد از بوتاکس چه کارهایی نباید انجام داد

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

گرمای زیاد بعد از تزریق بوتاکس چه عواقبی دارد؟

از رفتن به محل‌های بیش از حد گرم خودداری کنید؛ زیرا گرما نیز باعث افزایش جریان خون می‌شود و عوارض ذکر شده را ایجاد می‌کند. رفتن به سونا، آفتاب گرفتن و حمام آب داغ تا چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس ممنوع است. همچنین بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، از مصرف زیاد مواد حاوی کافئین و الکل خودداری شود.

کارهایی که نباید بعد از تزریق بوتاکس انجام دید:

تمرین ورزشی بعد از تزریق

مصرف دارو بعد از تزریق

حمام گرم بعد از تزریق بوتاکس

دراز کشیدن بعد از تزریق بوتاکس

استحمام بعد از تزریق بوتاکس

یکی از مواردی که برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه کرد استحمام است که افراد زیادی با آن مشکل دارند. مسلما حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس هیچ گونه مانعی ندارد اما نکته ای که باید به آن توجه کنید و جزو موارد مراقبت بعد از تزریق بوتاکس است گرمای زیاد آب است. دمای آبی که با آن استحمام صورت میگیرد می تواند به بوتاکس تزریق شده آسیب برساند. بالا بودن دمای آب باعث می شود ماده تزریق شده تغییر حالت دهد و نتیجه نامطلوبی از تزریق بدست آید. بنابراین سعی کنید از ماندن در وان حمام، پاک کردن صورت با آب بسیار داغ و یا استفاده از حمام بخار پرهیز کنید.

دکتر صفایی | بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

ما می دانیم که برای حفظ پوست زیبا و سالم، باید روی غذاهایی سرمایه گذاری کنیم که با پیری پوست مبارزه می کنند.  زیرا به ظاهر بافت ها کمک می کنند و نتایج بوتاکس و سایر روش های صورت را بیشتر می کنند. علاوه بر غذا خوردن، هیدراته ماندن بسیار مهم است.

مصرف دارو بعد از تزریق

بعد از تزریق بوتاکس هر نوع دارویی که مصرف می‌کنید را به پزشک خود توضیح دهید. به عنوان مثال مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب یا آنتی بیوتیک ها پس از تزریق بوتاکس منع مصرف دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر از تزریق بوتاکس باید نکات مهم را رعایت کنید.

عوارض بوتاکس

هیچ عارضه جانبی طولانی مدت با تزریق بوتاکس گزارش نشده است. استفاده آسان، ‌ تهاجم اندک و تحمل خوب بیمار و خطرات بسیار کم آن از مزایای درمان با بوتاکس است و آن را تبدیل به یک جزء اجتناب ناپذیر از درمان‌های زیبایی کرده است که به تنهایی یا در ترکیب با جراحی و تزریق ژل و چربی و جوانسازی با لیزر به کار می‌رود. درمان و تزریق درست آمپول بوتاکس یک هنر است که با استفاده از تکنیک دقیق تزریق به عضلات هدف، ایجاد عوارض را به حداقل می‌رساند. اگر تکنیک تزریق صحیح نباشد عضلات غیرهدف یا بافت‌های غددی اطراف تحت تاثیر قرار گرفته و باعث عوارض مانند افتادگی پلک، شل شدن پلک پایین، اشک ریزش، دو بینی، افتادگی پلک، ‌ افتادگی ابرو‌ها و کاهش قدرت بستن چشم‌ها می‌شود. بهبود افتادگی پلک‌ها و ابرو‌ها گاهی تا ۳ ماه طول می‌کشد.

عوارض تزریق بوتاکس | مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد ازتزریق بوتاکس | مراقبت های بعد از بوتاکس

نتیجه تزریق بوتاکس با مراقبت های بعد از بوتاکس

نتیجه هریک از جراحی های زیبایی به چند عامل بستگی دارد، مانند تزریق یا جراحی، پزشک معالج، موادی که استفاده می شود و مراقبت ها و نکات قبل و بعد از آن. در صورتی که همه این موارد به درستی انجام شود نتیجه عمل یا تزریق بسیار خوب خواهد بود و عوارض آن کمترین خواهد بود.

عوارض بوتاکس | نگهداری بعد از بوتاکس | دکتر صفایی

دکتر فرامرز صفایی پیروز | فوق تخصص جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :