Doctor safaei contact

عوارض استفاده از دیسپورت

تاثیر بوتاکس دیسپورت بعد از تزریق | بوتاکس دیسپورت

عوارض بوتاکس دیسپورت

این روز‌ها شنیدن نام بوتاکس برای ما تعجب برانگیز نیست. این ماده برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود و همانند دیگر محصولات در برند‌های مختلفی آن را تولید کرده‌اند. یکی از این برند‌ها دیسپورت هست. در ادامه در  مورد این برند اطلاعات بیشتری می‌دهیم.

عوارض استفاده از بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت (botox dysport) نیز مانند دیگر برندها عوارضی به همراه دارد که اغلب این عوارض مشترک بین این محصولات (بوتاکس) است. طبق آمار مشاهده شده انتشار محلول تزریق شده در اطراف چشم و انتقال آن به حدقه چشم و تاثیر نامطلوب بر روی عضلات چشم از مهم‌ترین عوارض بوتولین‌ها (نام علمی سم بکار رفته در  بوتاکس و دیسپورت) می‌باشد. به همین دلیل  برای پیشگیری، توصیه می‌شود ۳ تا ۴ ساعت بعد از تزریق به حالت خوابیده و درازکش نروید، در غیر این صورت ممکن است عوارض چشمی از قبیل افتادگی پلک و دوبینی ایجاد گردد.

انجام تزریق  توسط متخصص زیبایی که تکنیک صحیح تزریق و دوز مناسب را بداند و همچنین مراقبت‌های دقیق بعد درمان را  به شما یاد بدهد، از به وجود آمدن هرگونه عوارض جلوگیری می‌کند. شایان ذکر است که افتادگی پلک بدون درمان به طور کامل در اثر گذر زمان، ظرف مدت ۲ تا ۴ هفته بعد از تزریق کاملا برطرف می‌شود، ولی نگرانی و استرس و ظاهر نامطلوب در بیمار موجب می‌شود که پروسه درمان را هرچه سریع‌تر پی‌گیری کند.

معمولا برای رفع مشکل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس روش‌های زیر بکار برده می‌شود.

در پلک فوقانی دو عضله، عملکرد بالا بردن پلک را انجام می‌دهند اول عضله بالا برنده پلک فوقانی که ارادی است و دوم عضله مولر که تحت تاثیر سیستم سمپاتیک و غیرارادی بدن قرار دارد؛ عضله مولر تحت تاثیر بوتاکس قرار نمی‌گیرد و با تقویت این عضله با استفاده از داروهای تقویت‌کننده سیستم سمپاتیک، پلک حدود ۳ میلی‌متر به طرف بالا جا به جا شده و افتادگی پلک درمان می‌شود.

قطره چشمی آپراکلونیدین   Apraclonidine0.5%  یک داروی آدرنرژیک است که هر ۶ تا ۸ ساعت ۲ قطره بمدت ۲ تا ۴ هفته تجویز می‌شود تا پروسه درمان افتادگی پلک در سریع‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

عوارض تزریق بوتاکس دیسپورت | عوارض بوتاکس دیسپورت

عوارض تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس دیسپورت دارای مزایای بسیاری است. تزریق بوتاکس زمانی که توسط پزشک مجرب انجام شود نسبتاً بی خطر است. و در عین حال عوارض جانبی بسیار کمی نیز دارد. با آشنایی با این نکات می توانید از میزان عوارض احتمالی بوتاکس دیسپورت جلوگیری کنید.

  • واکنش‌های کولینرژیک
  • عفونت
  •  حالت تهوع و سردرد
  • تورم
  • کبودی
  • سردرد یا علائم شبیه آنفولانزا
  • خشکی چشم یا اشک ریزش زیاد

مزایای دیسپورت

 دیسپورت برای افرادی که بوتاکس برای آنها دیگر مؤثر نیست به کار برده میشود، با مصرف مداوم، به دلیل واکنش‌های خود ایمنی بدن ، به مرور زمان اثربخشی بوتاکس کاهش می‌یابد. در دیسپورت مقدار کمتری پروتئین وجود دارد و واکنش ایمنی بدن بیمار نسبت به آن بسیار کمتر است. افرادی که بوتاکس روی عضلات آنها تاثیری ندارد می‌توانند از دیسپورت استفاده کنند.

مزایای تزریق بوتاکس دیسپورت | عوارض تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس دیسپورت

پخش یکنواخت

دیسپورت پروتئین کمتری دارد و به همین دلیل اثر آن نسبت به بوتاکس بهتر پخش می‌شود. پخش یک نواخت باعث می‌شود که ناحیه تحت درمان مانند پیشانی طبیعی‌تر و هموارتر به نظر برسد. چین و چروک‌های صورت با استفاده از این روش و تزریق مستقیم مقدار کمی دیسپورت در عضلات صورت کاهش می‌یابند. برای افزایش اثربخشی این روش درمانی باید ۳ تا ۵ تزریق کوچک که بدون درد است انجام شود.

بدون نیاز به بیهوشی و بی‌حسی

از آنجا که این روش بدون درد است، بیهوشی یا بی‌حسی برای انجام آن به کار برده نمی‌شود. به هر حال اگر شما نگران باشید پزشک ناحیه اطراف محل تزریق را برایتان بی‌حس می‌کند.

عوارض جانبی کم

از جمله مزایای دیسپورت این است که این نوع بوتاکس دارای عوارض جانبی کم است. آزمایش‌های انجام‌شده در کلینیک‌ها نشان می‌دهد که فرایند تزریق دیسپورت در مقایسه با بوتاکس عوارض جانبی بسیار کمتری دارد اما این نوع بوتاکس هم در صورت عدم رعایت نکات لازم ممکن است عوارض جانبی کمی داشته باشد. برای جلوگیری از این عوارض بهتر است نکات و مراقبت های لازم را انجام دهید.

عوارض بوتاکس دیسپورت | دکتر صفایی

عوارض و مزایا بوتاکس دیسپورت

نتایج فوری تزریق بوتاکس

 معمولاً نتایج را می‌توان یک تا هفت روز پس از انجام فرآیند ملاحظه کرد. به هر حال، نیمی از بیماران می‌توانند قبل از سه روز نتایج درمان را مشاهده کرده و نیمی دیگر نیز بعد از این مدت اثرات انجام تزریق را ببیند تاثیر بوتاکس دیسپورت بعد از تزریق بعد از چند روز خود را نمایش می دهد.

پیشگیری از ایجاد چین و چروک با تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس دیسپورت علاوه بر اینکه خطوط و چین و چروک بوجود آمده روی صورت را برطرف می کند یک راه حل مناسب است برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک است. تحقیقات نشان داده است اگر از سن 20 سالگی به بعد تزریق بوتاکس را آغاز کنید چین و چروک کمتری روی صورت شما بوجود می آید. 

زمان تزریق Dysport

تزریق دیسپورت فقط چند دقیقه طول می کشد. شما باید در عرض چند روز شروع به دیدن اثرات تزریق کنید. دوز توصیه شده FDA برای درمان خطوط گلابلار تا 50 واحد تقسیم شده به پنج قسمت است که در ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

مزایا و عوارض بوتاکس دیسپورت

عوارض بوتاکس دیسپورت | مزایای تزریق بوتاکس

نتایج پر دوام تر دیسپورت

نتایج حاصل از تزریق دیسپورت معمولاً بیش از بوتاکس باقی می‌مانند. ماندگاری بوتاکس دیسپورت معمولا نسبت به انواع دیگر بوتاکس ها بیشتر است. گزارش شده است که نتایج حاصل از تزریق بوتاکس دیسپورت حدود۶ ماه باقی می‌ماند.

قیمت ارزان دیسپورت

از بین بردن چین و چروک با استفاده از تزریق بوتاکس یک عملیات سرپایی است که اصلا نیاز به بستری شدن ندارد. این روش یکی از ارزانترین روش ها برای جوانسازی صورت است. قیمت بوتاکس و دیسپورت با یکدیگر متفاوت هستند هر واحد دیسپورت ارزانتر از بوتاکس است. اما از آنجایی که دیسپورت نسبت به بوتاکس نیاز به واحد تزریقی بیشتری دارد قیمت ها تقریبا مشابه هستند.

موارد منع مصرف بوتاکس دیسپورت

مانند هر مداخله زیبایی، تکنیک جوانسازی با کمک Dysport  موارد منع مصرف خاص خود را دارد. گروه های زیر از افراد باید از تزریق خودداری کنند:

  1. کودکان زیر 12 سال

  2. زنان باردار و شیرده
  3. افرادی که دچار بیماری های مزمن شده اند
  4. داشتن واکنش های آلرژیک شدید به سم بوتولینوم
  5. بیماران مبتلا به بیماری های خون و سیستم غدد درون ریز
  6. مشتریان مبتلا به بیماری عصبی عضلانی

ظاهر طبیعی‌تر با تزریق بوتاکس دیسپورت

با تزریق دیسپورت می‌توان خطوط متوسط تا عمیق پوست را بدون این که بقیه اجزای صورت جابجا شده یا از نظر ظاهری تغییرشکل یابد را کاهش داد. عضلاتی که مورد تزریق قرار نگرفته‌اند به کار خود ادامه می دهند تا شما بتوانید احساسات خود را به طور طبیعی با صورت خود نشان دهید. درواقع خطوط و چین و چروک‌های صورت شما از بین می‌رود و به بیان احساسات شما توسط صورت خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

راه های رفع عوارض بعد از دیسپورت و تزریق بوتاکس

از دلایل اصلی بروز واکنش های منفی پس از بوتاکس یا دیسپورت، عدم رعایت پروتکل توسط پزشک و عدم رعایت توصیه های متخصص توسط بیمار است. برای از بین بردن عیوب پس از تزریق، از تکنیک های زیر استفاده می شود:

  • ماساژ صورت: پس از آن فعالیت ماهیچه ای بازیابی می شود.
  • پلاسمولیفتینگ: شامل تزریق پلاسمای خود بیمار به نواحی مشکل است. این شامل تعداد زیادی پلاکت است که باعث تحریک بازسازی بافت فعال می شود. این روش یک نتیجه تقریباً فوری می دهد. این کمک می‌کند تا شکل صورت بازیابی شود.
  • ترمولیفتینگ : در طول جلسه، ناحیه تحت درمان گرم می شود. به لطف این اثر، سنتز کلاژن فعال می شود.
  • درمان دارویی: پس از مطالعه تاریخچه تجویز می شود. به صورت جداگانه انتخاب می شود.

عوارض تزریق بوتاکس دیسپورت | عوارض و مزایا بوتاکس دیسپورت.

عوارض و مزایا بوتاکس دیسپورت

 

    دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

    به اشتراک بگذارید :