Doctor safaei contact

درمان افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

افتادگی ابرو | تزریق بوتاکس ابرو

رفع افتادگی ابرو با تزریق بوتاکس

ابروهای افتاده آنهایی هستند که به مرور زمان پیکربندی اولیه خود را از دست داده اند و ظاهری پیر و خسته به ما می بخشند. بسیاری از افراد از افتادگی ابروهای خود شکایت دارند. این افراد همیشه به دنبال روش هایی هستند که افتادگی ابروهای خود را برطرف کنند. چندین روش برای لیفت ابرو وجود دارد که از نظر ماندگاری و نتیجه با یکدیگر متفاوت هستند.  ما در این مقاله روش های مناسبی را جهت رفع این مشکل بیان می کنیم و همچنین بهترین دکتر تزریق بوتاکس را که به بهترین شکل مشکل افتادگی ابرو را برطرف می کند را به شما معرفی می کنیم.

دکتر صفایی | رفع افتادگی ابرو با تزریق بوتاکس

افتادگی ابرو | اثرات فارماکوژیک ناخواسته موضعی ناشی از تزریق بوتاکس

افتادگی ابرو و شکل ناخوشایند ابرو مربوط به فلج عضله فروتالیس در اثر تزریق توکسین بوتولینوم (بوتاکس) می باشد عضله فرونتالی به بوتاکس بسیار حساس بوده و بایستی تزریق بوتاکس ابرو (Eyebrow botox injection) با دقت و بطور محافظه کارانه انجام شود.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای مصارف آرایشی (Botox ©، Vistabex ©) را می توان با موفقیت برای لیفت ابرو یا برای تغییر شکل آن استفاده کرد. روش انفیلتراسیون مشابه روشی است که برای از بین بردن خطوط گلابلار (خطوط میانی که بین ابروها، بالای بینی قرار می گیرد) استفاده می شود، اما به دقت بیشتری در انتخاب عضلاتی نیاز دارد که باید به طور موقت توسط سم بوتولینوم مسدود شوند. اصل این است که به طور انتخابی ماهیچه های فشار دهنده ابرو را تضعیف کنید و به عضلات بالابر اجازه می دهید تا قوس را تا چند میلی متر بلند کنند. اغلب به روش غیر جراحی لیفت ابرو با بوتاکس نیز اشاره می شود.

بوتاکس ابرو برای رفع افتادگی ابرو

اگر می خواهید یک لیفت ابرو ملایم بدون جراحی و زمان استراحت داشته باشید، لیفت ابرو با بوتاکس ممکن است بهترین گزینه باشد. با بوتاکس ابرو می‌توانیم به شما کمک کنیم تا در عرض چند دقیقه ظاهری بازتر به دست آورید.

برای بالا بردن ابروها، بوتولینوم به عضله زیر ابرو تزریق می شود. عضله درمان شده تغییر نمی کند، فقط قدرت آن کمی کاهش می یابد، که آن را شل می کند و ابروها را کمی بالا می آورد. اما این همه چیز نیست: لیفت یا بوتاکس می تواند عدم تقارن های جزئی را نیز جبران کند، ابروها را فرم دهد و افتادگی پلک ها را کاهش دهد.

 رفع افتادگی ابرو | لیفت ابرو با بوتاکس ابرو

افتادگی پلک | رفع افتادگی ابرو با تزریق بوتاکس

نکات مهم برای رفع افتادگی ابرو

یکی از نکات مهم برای رفع افتادگی ابرو این است که قبل از هرگونه تزریق بایستی از بیمار خواست تا حد ممکن ابروهایش را بالا ببرد و پزشک تزریق کننده بایستی  به میزان بالا رفتن قسمت داخلی، مرکزی و خارجی ابرو و شکل قوس آن توجه کند.
سپس بایستی از بیمار خواست که عضله پیشانی را ریلکس کند و چشمهایش را ببندد و میزان افتادگی ابرو را ارزیابی کند. با محاسبه میزان افتادگی ابرو پزشک تشخیص می دهد که تزریق بوتاکس را چگونه انجام دهد. روش تزریق بوتاکس ابرو برای هر فرد متفاوت است.

در بیمارانی که از قبل، افتادگی ابرو دارند بایستی تزریق بوتاکس به قسمت فوقانی پیشانی محدود شود. عضله فرونتالیس که به طور نسبی فلج شده باشد باعث بالا رفتن موقت ابرو میشود. در افرادی که قبل از تزریق، ابروهای بالا و قوسی شکل دارند، بعد از تزریق ممکن است ابروها بیشتر بالا رفته و قوس آنها تشدید شود. در افرادی که قسمت میانی ابروها کمی بالا می باشد، احتمال بالا رفتن بیش از حد قسمت خارجی ابروها وجود دارد. (اصطلاحا به آن ابروی شیطانی یا diablo brow گفته می شود.)

اگر افتادگی ابرو ایجاد شود می توان با ضعیف کردن عضلات دپرسور در قسمت داخلی عضله depressor super cilli و در قسمت خارجی عضله  orbicularis oculi به میزان جزیی ابرو را بالا برد.

در صورت ایجاد brow peaking  ( بالا رفتن و تیز شدن ابرو) میتوان با تزریق 1 تا 2 واحد بوتاکس در محل ایجاد بالا رفتن (peak) در سطح دومین چین عرضی پیشانی آنرا درمان کرد. در تمامی موارد بهتر است در تزریق اولیه، مقدار کمتری بوتاکس تزریق شود (undertreatment)  و در صورت لزوم 2 هفته بعد مقدار اضافی تر بوتاکس تزریق شود، تا اینکه منتظر شوید تا افتادگی ابرو در اثر تزریق مقادیر بیشتر برطرف شود.

 افتادگی پلک | رفع افتادگی ابرو با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس | جراحی پلک | بوتاکس ابرو

روش های لیفت ابرو

لیفت ابرو چیزی نیست جز بالا کشیدن ابرو برای «باز کردن» نگاه و نشان دادن دوباره انرژی و نشاط . با این تعریف، در واقع می توان به سه نوع عمل مختلف اشاره کرد. دو نوع خفیف تر، متعلق به دنیای پزشکی زیبایی هستند، بنابراین برای اولین نشانه های افتادگی ابرو مناسب هستند.

1- بوتاکس
2- اسید هیالورونیک یا پرکننده های دیگر. این ماده کاربردهای بی شماری به خصوص در صورت دارد. برای اینکه بیشتر با اسید هیالورونیک (بوتاکس) آشنا شوید وارد صفحه " بوتاکس چیست | نحوه ی جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس" شوید.
3- سومین مورد، تهاجمی‌تر، اما همچنین بادوام‌تر (البته نه مانند سایر جراحی‌های جوان‌سازی صورت)، نوعی جراحی است که برای بیمارانی که در سنین بالاتری هستند مناسب است. لیفت ابرو با جراحی. اگر به این روش علاقه دارید، توصیه می کنم: بلفاروپلاستی فوقانی و لیفت ابرو انجام دهید.

درمان های جراحی برای رفع افتادگی ابرو چیست؟

عمل ابروهای افتاده یا به عبارتی بلفاروپلاستی است که شامل بالا بردن ابروها از طریق جراحی بر روی ابرو است. در این روش جای زخم در موهایی که ابروها را می پوشاند پنهان می شود. این روش به طور همزمان از طریق برش جراحی بلفاروپلاستی با لیفت جراحی انجام می‌شود، بنابراین از ایجاد اسکار قابل مشاهده در افراد با ابروهای کم جلوگیری می‌شود.

دکتر صفایی | درمان افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

رفع افتادگی ابرو با تزریق بوتاکس

دوبینی (diplopia)

در درمان چین های پنجه کلاغی (crows – feet) با تزریق بوتاکس ممکن است عضلات خارجی چشمی (extraocular)
تحت تاثیر قرار گرفته و منجر به دو بینی شود.

فلج عضلات خارجی چشمی

فلج عضلات خارجی چشمی می تواند یکی از عوارض تزریق بوتاکس باشد. این مشکل ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیفتد.

1) تکنیک نادرست تزریق
2) انتشار بوتاکس از طریق سپتوم اوربیت
3) تزریق حجم زیاد بوتاکس رقیق شده

دلیل افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

رفع افتادگی ابرو با تزریق بوتاکس به ابرو

در صورت ایجاد دو بینی، بایستی بیمار هر چه سریعتر به متخصص چشم ارجاع داده شود تا اقدامات صحیح برای وی انجام شود.

اقدامات لازم برای رفع دو بینی افراد شامل موارد زیر می باشد:

1) بستن  موقت چشم‌ها
2) استفاده از عینک با لنز prismatic
3) تزریق بوتاکس به عضله آگونیست
ایجاد دو بینی عارضه ای نادر است و با استفاده از تکنیک تزریق صحیح از ایجاد آن جلوگیری کرد.

 بیشتر بدانید: درمان بوتاکس برای پوست

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :