Doctor safaei contact

پروتز سینه اشکی | پروتز سینه گرد و قطره اشکی

انواع پروتز سینه |  پروتز سینه اشکی

پروتز قطره اشکی

پروتز سینه (breast prosthesis) قطره اشکی برای زنانی که بافت سینه کمی دارند ترجیح داده می شود. با کاربرد گسترده آناتومیکی، پروتزهای قطره ای برای ایجاد یک زاویه نرم هنگام حرکت از بالای قفسه سینه به پایین ایده آل هستند. برای داشتن ظاهری طبیعی، این پروتزها در بالا نازک‌تر هستند و شکل قطره‌ای دارند که به تدریج به سمت پایین رشد می‌کنند. خانم هایی که سینه های کوچکی دارند ترجیح می دهند سینه های طبیعی‌تر و بزرگ‌تری داشته باشند. پروتز سینه مدل اشکی محبوبیت بیشتری نسبت به مدل گرد دارد، زیرا طبیعی‌تر و جذاب‌تر است.

پروتز سينه اشكي

مزایای پروتز سینه اشکی :

  •     آن‌ها بهترین گزینه در بازسازی سینه پس از ماستکتومی هستند.
  •     آن‌ها بهترین گزینه در سینه های غده ای پیچیده با قطب پایین بسیار کوتاه هستند.
  •     پروتز سینه قطره اشکی می‌توانند به ما کمک کنند تا کمی افتادگی سینه را اصلاح کنیم.
  •     در بیماران بسیار لاغر، با حجم کم سینه یا بافت های بسیار صاف، آنها هستند که نتایج طبیعی‌تری را به ما می دهند.

به طور کلی، پروتز سینه اشکی نتیجه بسیار طبیعی را برای ما به ارمغان می آورند، حجم سینه را به طور کلی افزایش می دهند اما بیشتر حجم را در قطب پایین ارائه می دهند.

نمونه جراحی پروتز سینه دکتر صفایی | مزایای پروتز سینه قطره اشکی

پروتز سینه مدل اشکی

معایب پروتز سينه اشكی

پروتز سينه اشكي گران‌تر از پروتزهای گرد هستند. خطر جابجایی و چرخش در پروتزهای اشکی وجود دارد. خطر ALCL (لنفوم که بعد از پروتز سینه شایع‌تر است) به دلیل سطح ریز بافت بیشتر است.

معایب پروتز سينه اشكي

قیمت پروتز سینه اشکی

در نهایت، هنگام تصمیم‌گیری، هزینه ایمپلنت را در نظر بگیرید. ایمپلنت‌های قطره‌ای شکل معمولاً گران‌تر هستند زیرا برای جلوگیری از چرخش به سطح بافتی نیاز دارند. کاشت ایمپلنت سینه یک سرمایه گذاری عالی برای خودتان است. اما این تصمیمی نیست که بتوان آن را ساده یا با عجله گرفت. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید در مورد شکل های خاص، روش های جراحی و انواع ایمپلنت های موجود در بازار اطلاعات کسب کنید.

همچنین ایده خوبی است که با دوستان یا شریک زندگی خود مشورت کنید. پذیرای نظرات و پیشنهادات دیگران باشید. به خصوص اگر آن‌ها بهترین منافع شما را در ذهن داشته باشند. دانش قدرت است و مسلح کردن خود با تحقیقات هر چه بیشتر ایده خوبی است. گام بعدی این است که یک مشاوره شخصی با یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد تعیین کنید که می تواند به شما در تحقق رویای شما کمک کند.

دکتر صفایی | قیمت پروتز سینه اشکی

پروتز اشکی | پروتز سینه مدل اشکی

آیا لزوما نتایج عمل های پروتز سینه گرد و قطره اشکی تاثیری دارد؟

دو نوع مدل پروتز سینه وجود دارد که بر اساس خواسته بیمار و عوامل مختلف دیگری تعیین می گردد. پروتز سینه گرد و پروتز سینه قطره اشکی مدل های مختلف پروتز سینه هستند. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند. تفاوت های پروتز سینه گرد و پروتز سینه اشکی در اینجا به همه این ویژگی ها اشاره می شود.

پروتز اشکی بهتر است یا گرد

پروتز اشکی بهتر است یا گرد

نتایج مطالعات انجام شده در رابطه با پروتز سینه چه می باشد؟

پروتز سینه قطره اشکی در اوایل دهه 90 میلادی معرفی شده اند، تا مدت های زیادی تصور شده است که پروتزهای سینه قطره اشکی نسبت به سینه گرد نمای بهتری ایجاد می‌کنند، سینه به مدل اشک حالت طبیعی‌تری دارد و علاوه بر آن پستان‌های طبیعی، گرد نمی‌باشند.

اسامی که پروتزهای قطره اشکی اطلاق می شوند عبارتند از:

(Tear Drop - anatomic - Contoured - Shaped - Biodimensional)

هر چند تمامی جراحان با ارجح بودن پروتزهای قطره اشکی نسبت به گرد موافق نبودند. اما یک سری از پزشکان پرتز های گرد را طبیعی تر می دانند و به بیماران پیشنهاد می دهند برای داشتن سینه طبیعی از پروتز سینه گرد استفاده کنند. یکی از این پزشکان دکتر Hidalgo است. دکتر Al-Ajam در سال 2015 نتایج مطاله اش را منتشر نمود.

در این مطاله 60 بیمار بطور متوالی تحت عمل جراحی پروتز سینه توسط یک جراح قرار گرفته بودند.

(33 مورد پروتز گرد و 27 مورد قطره اشکی یا آناتومیکال) تمامی پروتزها از طریق برش چین زیر سینه (اینفراماماری) در زیر عضله قرار داده شده بودند.

سپس عکس های قبل و بعد از عمل این بیماران به 22 جراح پلاستیک نشان داده شد و از آنها خواسته شد که نظر خود را اعلام نمایند. تفاوت قابل ملاحظه ای از نظر امتیاز زیبایی بین 2 گروه پروتز گرد و قطره اشکی ملاحظه نگردید. جراحان پلاستیک شرکت کننده در این نظرسنجی قادر به تشخیص دقیق شکل پروتز (گرد یا قطره اشکی) نبودند.

انواع مدل پروتز سینه اشکی

انواع پروتز سینه | جراحی سینه | پروتز سینه اشکی

دکتر Al-ajam نتیجه گیری می کند که باید در گفتن این جمله به بیماران که نتایج پروتزهای قطره اشکی بهتر می باشد، احتیاط کرد.

عکس نتایج پروتز سینه گرد و قطره اشکی

در مطالعه دیگری که توسط دکتر Hidalgo و Weinstein  انجام و نتایج آن در سال 2016 منتشر گردید در بیماران در حین جراحی در یک طرف پروتز گرد و در سمت مقابل پروتز قطره اشکی با همان حجم قرار داده شد. قبل و بعد از عمل از بیماران عکس گرفته شد (عکس حین عمل در حالت نشسته گرفته شد و بعد از گرفتن عکس، پروتز قطره اشکی خارج و پروتز گرد گذاشته شد و عمل جراحی کامل گردید.)

سپس عکس های قبل و بعد از عمل به 10 جراح پلاستیک و 10 نفر افراد غیر متخصص نشان داده شد تا نظر خود را اعلام کنند. جراحان پلاستیک شرکت کننده در نظرخواهی ، در اکثر موارد قادر به تشخیص صحیح نوع پروتز نبودند (گرد یا قطره اشکی) و تفاوت قابل ملاحظه ای از نظر نتایج زیبایی بین دو پروتز گزارش نشد.

نتایج پروتز سینه مدل گرد و پروتز سینه اشکی

انواع مدل پروتز سینه | نتیجه پروتز سینه اشکی و پروتز سینه گرد

در گردهمایی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال 2014 در شهر سانفرانسیسکو به جراحان پلاستیک شرکت کننده در گردهمایی ، عکس های قبل و بعد از عمل بیمارانی که تحت جراحی پروتز سینه قرار گرفته بودند، نشان داده شد و از آنها خواسته شد که مشخص کنند در کدام بیماران از پروتز گرد و یا قطره اشکی استفاده شده است؟

نسبت پاسخ های صحیح به پاسخ های غلط، 45 به 55 بود.

در مطالعه دیگری که توسط دکتر Friedman و همکاران انجام و نتایج آن در سال 2006 منتشر گردید، عکس های قبل و بعد از عمل بیماران جهت ارزیابی  و امتیاز دهی به جراحان پلاستیک و افراد غیرمتخصص نشان داده شد. از نظر زیبایی پستان، هر 2 گروه امتیازهای مشابهی به عکس ها دادند. هر چند از نظر طبیعی بودن و زیبایی قسمت فوقانی پستان، پروتز های گرد امتیاز بیشتری بدست آوردند. جراحان پلاستیک بدرستی قادر به تشخیص نوع پروتز نبودند.

دکتر صفایی | پروتز سینه اشکی | پروتز سینه قطره اشکی

پروتز سینه | انواع پروتز سینه | پروتز سینه قطره اشکی

تفاوت پروتز سینه گرد و قطره اشکی

اولین تفاوت آشکار بین این دو نوع پروتز، شکل آنهاست. کافیست به پروتزهای گرد و پروتزهای آناتومیک نگاه کنید تا متوجه  اختلاف‌ها شوید. یک پروتز گرد با نیم کره قابل مقایسه است و نقطه حداکثر برآمدگی درست در مرکز آن است. یک پروتز آناتومیک (قطره اشکی) دارای حداکثر برجستگی در قسمت پایینی است. شکلی شبیه قطره ای دارد که بر روی سطح عمودی قرار می گیرد که جرم آن در اثر گرانش در قسمت پایینی آن متمرکز شده است.

بیمارانی با سینه‌هایی با فرم پهن هستند که در آن پروتز سینه گرد می‌تواند نتایج مطلوبی را ارائه دهد، زیرا به این ترتیب می‌توانیم قطب بالایی را پر کنیم و در عین حال توزیع خوبی را ارائه می‌کنیم. برعکس، سینه‌های باریک‌تری با بافت‌های منقبض وجود دارد که با پروتزهای آناتومیک یا قطره اشکی بهتر تبدیل می‌شوند. علاوه بر این، در موارد طولانی شیردهی یا پس از از دست دادن حجم قابل توجهی از بدن، بدون شک پروتز آناتومیک توصیه می شود.

تفاوت پروتز سینه گرد و پروتز سینه  قطره اشکی

پروتز سینه گرد و قطره اشکی

پروتز سینه به شکل طبیعی

اغلب می شنویم که سینه های گرد  و به شکل یک قطره آب  وجود دارد. در حقیقت، سینه‌های «گرد» فقط در زنان جوانی که در سن بلوغ هستند و سینه‌های کوچکی دارند دیده می‌شود. این شکل ارتباط مستقیمی با کیفیت پوست دارد که به دلیل ضخامت و استحکام غده پستانی را در هوا نگه می دارد. خیلی سریع سینه توسط نیروی جاذبه به پایین کشیده می شود و این نیروی جاذبه است که مسئول شکل طبیعی سینه "قطره اشکی" است. احتمالا اگر مثل فضا در بی وزنی زندگی می کردیم، سینه ها گرد می شدند!

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :