راهکار های تغذیه ای تقویت کننده ی مغز

راهکار های تغذیه ای تقویت کننده ی مغز 

رژیم لاغری | تغذیه سالم

 

اغلب ما دوست داريم كه با هوش تر باشيم. بهتر است بگوئيم اغلب ما دوست داريم قدرت پردازشي مشابه ذهن يك برنده ي جايزه ي نوبل داشته باشيم كه عملكرد اضافه ي ذهني در آن كاهش يابد و در صف اول در كسب ارتقاء و پيشرفت قرار بگيريم. مسلما يك ظرف بلوبري از شما "استيون هاوكينگ" نمي سازد، اما تحقيقي در دانشگاه UCLA تأييد مي كند كه غذاهاي خوب و مفيد عملكردهاي ذهني شما را تقويت خواهند كرد. البته كه نمي توان فقط آلو و بلوبري خورد!

در اينجا اسامي ٩ خوراكي ديگر كه تقويت كننده ي مغز هستند گردآوري شده و همچنين غذاها و وعده هاي غذائي خوشمزه و لذيذي را كه مي توان با استفاده از اين خوراكي ها تهيه كرد، آورده شده اند. پس اجاق گاز خود را روشن كرده و شاهد عملكرد بهتر نورون هاي مغزي خود باشيد

١.سير: ويتامين B٦ موجود در سير باعث مي شود نوروترنس مترها (گيرنده هاي عصبي)، با سرعت بالاتري ساخته شده و عملكرد بهتري داشته باشند.

٢.هويج: بتاكاروتن موجود در هويج باعث كاهش زوال عقل مي شود و ميزان گيرائي ذهني و تفكري شما را بالا مي برد.

٣.نان چاودار: كربوهيدراتهاي كم قند( با قند پائين)، به واسطه ي گلوكز موجودشان باعث افزايش تمركز شما مي شوند، بدون به وجود آمدن افت قند خون در بدن( چون ميزان قند در اين كربوهيدراتها بسيار اندك است).

٤.چغندر: اين منبع غني از نيترات، خون رساني به مغز را تقويت كرده، پريشاني و آشفتگي ذهني و جنون را كاهش مي دهد.

٥.گوجه فرنگي: با اضافه كردن هميشگي گوجه فرنگي به سالادهايتان، يادگيري و حافظه ي خود را تقويت كرده، چرا كه ميزان بالائي لوتئين در گوجه فرنگي وجود دارد.

٦.ماهي سالمون: اين خوراكي غني ترين منبع غذائي براي تأمين و جبران كمبود ويتامين D در بدن مي باشد، به ويژه در پائيز و زمستان كه از تابش آفتاب كمتري برخورداريم و به همين دليل روحيه ي خوبي نداريم.

٧.كرفس: براي كاهش زوال عقل و حافظه بسيار كرفس مصرف كنيد. ثابت شده لوتئولين موجود در آن از آسيب و بيماريها و اختلال سلول هاي مغزي جلوگيري مي كند.

٨.فندق: فندق غني از فلاونوئيدها است كه اين ماده از تورم و آسيب ديدگي سلول هاي خاكستري مغز جلوگيري مي كند.

٩.بلوبري: پول بيشتري خرج كنيد در عوض در حساب حافظه ي خود بيشتر پس انداز كنيد! اين خوراكي نسبتا گران همچون گلوله هاي آنتي اكسيداني عمل مي كند، منبعي سرشار و غني از آنتي اكسيدان ها كه مهم ترين فاكتور در كاهش روند پيري مي باشد.

١٠.كدو حلوائي: ريشه ي اين خوراكي كه به گروه سبزيجات تعلق دارد، از فوليك اسيد تشكيل شده و عملكرد شناختي مغز را بالا مي برد.

 بیشتر بدانید: وزن حقیقی شما چقدر است؟

 

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )