Doctor safaei contact

اسکار آکنه چگونه ایجاد می شود

اسکار آکنه چگونه ایجاد می شود؟

همانطور که گفتیم، زخم ها زمانی ظاهر می شوند که پوست ملتهب شود. در کیسه چربی، به دلیل کلونیزاسیون، یک فرآیند التهابی رخ می دهد. بدن انسان با تولید سریع‌تر از حد طبیعی گلبول‌های سفید و همچنین مولکول‌های التهابی به التهاب پاسخ می‌دهد. در نتیجه، پس از آکنه به شکل رنگدانه، اسکار از انواع مختلف تشکیل می شود. اگر تمایل فردی وجود داشته باشد، زخم های "دیده شده " ظاهر می شوند. اگر واکنش بدن مختل شود، اسکارهای برآمده ظاهر می شوند. قبل از اینکه اسکارهای آکنه را از بین ببرید، باید بدانید که با چه آثاری پس از آکنه سر و کار داریم.

اسکار | جای جوش

درمان اسکار و آکنه

اسکار آکنه (acne scars) جوش های سرسیاه و سایر مشکلات پوستی حتی در زیر لایه ضخیمی از لوازم آرایشی قابل مشاهده است و استفاده از کرم پودر ها نیز آنها را پنهان نمی کند. برای جلوگیری از ایجاد عیوب پوست، باید بدانید که چگونه اسکارهای آکنه روی صورت خود را از بین ببرید و درمان کنید. بسیاری سعی می کنند آنها را با لایه های آرایش پنهان کنند. این بهترین راه حل نیست. اولا، این یک اثر کوتاه مدت است، در پایان روز یا زمانی که در معرض باران قرار می گیرند، دوباره قابل توجه می شوند. ثانیاً تماس بافت های آسیب دیده با مواد آرایشی می تواند وضعیت را تشدید کند. برای درمان آکنه باید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. یکی از روش های درمان جای جوش، تزریق ژل است.

درمان اسکار و آکنه | دکتر صفایی

درمان اسکار جوش

طبقه بندی اسکارهای آکنه

اسکارهای آکنه در آن متمایز می شوند

  1. آتروفیک
  2. هیپرتروفیک
  3. کلوئیدی

اسکارهای آتروفیک، رایج ترین نوع اسکار هستند که به صورت فرورفتگی روی پوست ظاهر می شوند و می توانند شکل بیضی، چهار گوش یا مثلثی داشته باشند. اسکارهای هیپرتروفیک برجستگی های پوستی هستند که فقط محل ضایعه آکنه قبلی (مانند توده) را تحت تاثیر قرار می دهند.

اسکار آکنه چگونه ایجاد می شود؟

همانطور که گفتیم، زخم ها زمانی ظاهر می شوند که پوست ملتهب شود. یک فرآیند التهابی در کیسه چربی به دلیل کلونیزاسیون رخ می دهد. بدن انسان با تولید سریع‌تر از حد طبیعی گلبول‌های سفید و همچنین مولکول‌های التهابی به التهاب پاسخ می‌دهد. در نتیجه، پس از آکنه به شکل رنگدانه، اسکار از انواع مختلف تشکیل می شود. اگر تمایل فردی وجود داشته باشد، اسکارهای "دیده شده" ظاهر می شوند. اگر واکنش بدن مختل شود، اسکارهای برآمده ظاهر می شوند. قبل از اینکه اسکارهای آکنه را از بین ببرید، باید بدانید که با چه نوع پس از آکنه سر و کار داریم.
اسکار آکنه | دکتر صفایی
به اشتراک بگذارید :