Doctor safaei contact

اثر سیکل قاعدگی بر عمل آبدومینوپلاستی | پریودی بعد از عمل آبدومینوپلاستی

اثر سیکل قاعدگی بر عمل آبدومینوپلاستی

 عمل آبدومینوپلاستی | پریودی بعد از عمل ابدو

عمل آبدومینوپلاستی

در مقالات شواهدی دال بر اینکه در بیمارانی که تحت عمل آبدومینوپلاستی قرار می گیرند، ریسک خونریزی بیشتر و در حین و بعد از عمل در ارتباط با فازهای مختلف سیکل قاعدگی وجود داشته باشد، مشاهده نشده است.

Findikcioqlu  و همکاران (4مورد آبدومینوپلاستی را در بیماران زن گزارش کردند، آنها میزان خونریزی حین و بعد از عمل (تا 48 ساعت بعد از عمل) را اندازه گیری کردند. بیماران به سه گروه تقسیم شدند:

1. آن‌هایی که در فاز اطراف تخمک گذاری بودند(روز 8 تا 20 درکسانی که سیکل 28 روزه دارند.)

2. آن‌هایی که در فاز اطراف قاعدگی بودند.(روز 0تا 7 و 21 تا 28)

3. فاز یائسگی

افزایش قابل توجهی در میزان خونریزی این 3 گروه مشاهده نگردید و بنابراین نتیجه گیری کردند که تغییرات سیکل قاعدگی تاثیری بر روی نواحی که به هورمون‌های جنسی حساس نمی باشند (مانندشکم) ندارد. برخلاف نتایج بدست آمده در مطالعاتی که بر روی بافت پستان و مخاط بینی صورت گرفته است، اعمال جراحی شکمی بطور مستقیم تحت تاثیر سیکل قاعدگی قرار نمی گیرند.

مطالعه توسط Findikcioglu و همکاران مطرح کننده این نکته است که سیکل قاعدگی اثری در خونریزی حین و بعد از عمل در بیماران آبدومینوپلاستی ندارد. هرچنداین مطالعه در تعداد کمی از بیماران انجام شده است و اطلاعات می بایست با مطالعات بیشتر و سایر نواحی آناتومیک که به هورمونهای جنسی حساس نیستند تطابق داده شود. بطور مرسوم بعضی از جراحان از انجام جراحی در دوران قاعدگی خودداری می کنند، هرچند این مساله شخصی بوده و ممکن است این تصمیم براساس راحتی بیمار و ترجیح جراح گرفته شود.

پریودی بعد از عمل ابدو

قاعدگی و آبدومینوپلاستی | قاعدگی بعد از آبدومینوپلاستی

اثرات سیکل قاعدگی بر روی بعضی بافت ها

اثرات سیکل قاعدگی بر روی بعضی بافتها غیر قابل بحث می باشد. مطالعات موجود (و البته محدود) در مورد اثر سیکل قاعدگی بر روی خونریزی حین و بعد از عمل آبدومینوپلاستی، ارتباط مستقیمی را نشان نداده است. قاعدگی کنتراندیکایسیونی برای جراحی نمی باشد و نبایستی بیماران را بر اساس سیکل قاعدگی از انجام آبدومینوپلاستی دلسرد کرد، در واقع نیازی برای به تعویق انداختن زمان انجام عمل آبدومینوپلاستی در دوران قاعدگی نیست.

هنگامی که این عمل همراه با سایر عمل‌های جراحی نظیر کوچک کردن سینه یا رنیوپلاستی انجام می‌شود، تنظیم زمان عمل جراحی در ارتباط با سیکل قاعدگی مدنظر قرار گیرد تا از عوارض احتمالی دردسرساز جلوگیری شود. برای رسیدن به نتایج دقیق‌تر، لازم است مطالعات بیشتری در سایر نواحی بدن که به هورمون‌های جنسی حساس نیستند، انجام گیرد.

پریودی بعد از عمل ابدو | دکتر صفایی

تاثیر چرخه قاعدگی بر خونریزی در بیماران ابدومینوپلاستی

خونریزی بعد از عمل آبدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یکی از مشکلات عمده جراحان پلاستیک است. پیشگیری از خونریزی یا کاهش دفعات خونریزی حین و بعد از عمل، چالش شماره یک هم برای جراح پلاستیک و هم برای بیمار است.

کاهش دفعات خونریزی حین و بعد از عمل منجر به عوارض کمتر و همچنین کاهش اقامت بیمار در کلینیک می شود. ابدومینوپلاستی عملی است که در آن ممکن است از دست دادن خون قابل توجهی رخ دهد. طبق آمار، فراوانی تشکیل هماتوم بعد از ابدومینوپلاستی از 0.5 تا 3 درصد است و به تکنیک ابدومینوپلاستی، بیماری های همراه و ... بستگی دارد.

اثر سیکل قاعدگی بر عمل ابدومینوپلاستی | دکتر صفایی

کارهای علمی و عملی به طور مداوم با هدف تعیین عوامل منجر به خونریزی در حین جراحی انجام می شود و روش های خاصی برای مبارزه با آنها در حال توسعه است. در دهه گذشته، استفاده از داروهای منقبض کننده عروق و درمان ضد فشار خون منجر به خونریزی کمتر پس از ابدومینوپلاستی شده است.

 بیشتر بدانید: مزایای ابدومینوپلاستی

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( پلاستیک - ترمیمی )

به اشتراک بگذارید :